Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:14:06 GMT

ظهور جاهلیت مدرن ظلم به مسلمین جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۴۴۲۷

ظهور جاهلیت مدرن ظلم به مسلمین جهان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی*: بر اساس بسیاری از روایات، وجود مبارک پیامبر (ص) برای شکستن جاهلیت شکل گرفت و بعثت ایشان هم به این جهت محقق شد و حضرت فرمودند: من بین دو جاهلیت که دومین آنها بدتر و سخت‌تر از اولی است، برانگیخته شدم.

امروز بشر شاهد جاهلیت نوع دوم و مدرن است، همان جاهلیتی که به عنوان جاهلیت نوین باید از آن یاد می‌شود و باید به دنبال ویژگی‌های این جاهلیت مدرن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتباط با جاهلیت ابتدای اسلام، حضرت علی (ع) در نهج البلاغه کلمات بسیار گهرباری دارند اما آنچه که امروز مورد توجه است، آن است که آن ویژگی‌ها برای بشر امروز هم محقق شده است.

یکی از ویژگی‌های جاهلیت کهن عبارت است از به جان هم افتادن بر اساس دلایل پوچ و هیچ، درگیری‌های قبیله‌ای و خونریزی و امروز هم متأسفانه انسان‌ها با همه ادعای علم و دانشی که دارد از طریق صنعت نظامی به دلایل پوچ و پیش پا افتاده‌ای به جان هم افتاده‌اند.

کسانی که خود را مدرن می‌دانند مظلومان و محرومان را تکه پاره می‌کنند و مسلمانان را در یمن و غزه و فلسطین و لبنان به خاک و خون می کشند.

در جاهلیت قبل از اسلام، تعصبات قومی و قبیله‌ای باعث جنگ و دعواهای فراوانی شده بود و بسیاری از این قبایل به جان هم می‌افتادند و امروز هم مسائل قبیله‌ای و تعصبات قومی وجود دارد و در حال حاضر در غرب تعصبات قومیتی را زیاد می‌بینیم.

امروز در غرب و آمریکا سیاه پوستان بیشترین قربانی جریان کرونا هستند و سیاهان با اندک بهانه‌ای کشته می‌شوند و یهود و صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی به بهانه‌ای که ما نژاد برتریم، تعصب قومی و قبیله‌ای دارند و مردم مسلمان و محروم و مظلوم را به شهادت می‌رسانند.

در کشور ما یا کشوری نظیر افغانستان هم تعصبات قومی و قبیله‌ای گاهی به هر حال باعث زد و بندها و از بین بردن حق محرومان می‌شود، بسیاری از این مباحث سیاسی که در قالب تعصبات قومی و قبیله‌ای است باید مورد مذمت قرار گیرد.

همچنین در زمان جاهلیت قبل از اسلام خرافات بسیاری وجود داشت و امروز هم در جوامع بشری خرافه‌های بسیاری می‌بینیم و در شرایطی که در زمان جاهلیت قبل از اسلام، زنانی بودند که روسری‌های خود را طوری روی سرشان قرار می‌دادند که گردن و گردنبند و گوشواره‌های آنها پیدا باشد، امروز هم بعد از ۱۴۰۰ سال چنین مواردی را در برخی زنان شاهدیم.

پیامبر اسلام برای مبارزه با این جاهلیت‌ها مبعوث به رسالت شدند اما برای نجات از این انحرافات جاهلیتی یک راه بیشتر وجود ندارد و بر اساس آنچه حضرت زهرا (س) خطاب به مهاجرین و انصار بیان کردند: هجرت جز به سوی ما نیست و نصرت و یاری جز برای ما نخواهد بود، احسان جز درباره ما نیست و هرکس از ما روی بگرداند به جاهلیت برگشته است.

این گویای این است که رویگردانی از اهل بیت، گرایش به جاهلیت است و در روایتی دیگر آمده که پیامبر نگاه مبارکشان را به جناب علی بن ابی طالب دوختند و گفتند هر کس تو را دشمن بدارد خداوند او را به مرگ جاهلیت خواهد برد.

با توجه به اینکه پیامبر (ص) از جاهلیت آینده خبر داده بودند، در دوران امامت فرزندشان حضرت مهدی (عج) این جاهلیت به مراتب سخت‌تر از جاهلیت قبل از بعثت است و امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم از جاهلیت فاصله بگیریم.

* امام جمعه بخش مرکزی یزد

کد خبر 5167240

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد جاهلیت مدرن ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا شیراز انتخابات 1400 گرگان شیوع کرونا عکس استانها اردبیل شهرستان کرج زلزله همدان قومی و قبیله ای تعصبات قومی جاهلیت قبل امروز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

*پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

نماینده سابق حضرت امام و مقام معظم رهبری در منطقه کردستان در پیامی درگذشت ماموستا ملا احمد فخری را تسلیت گفت.

*سعادتی در گفت‌وگو با تقریب: واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر این باور است ایران با واکنش قاطع و هوشمندانه معادله رژیم نامشروع اسرائیل  مبنی بر تثبیت خود به عنوان نیروی مسلط در منطقه را برهم زد، پاسخی که ضعف و سستی اسرائیل را بعد از طوفان الاقصی نمایان‌تر کرد.

*ماموستا ابن الخیاط در گفتگو با تقریب: مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز، بیان کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.


*عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند؛ از هر راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

*آخوند میرابی در گفتگو با تقریب: مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان

امام جمعه اهل سنت حامد قره تپه ترکمن، بیان کرد: یکی از راه های نجات امت اسلامی عمل نمودن به سنت وسیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه می باشد، به خصوص رهبران و سردمداران مسلمانان دنیا هستند که می توانند با بهره گیری و ارشادات پیامبر اکرم پیرامون مسائل جوامع اسلامی تعقل و تدبیر سودمندی را برنامه ریزی نمایند.

*حجت الاسلام مهاجرنیا در گفتگو با تقریب: قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، بیان کرد: دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند؛ آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام یا کسانی هستند که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند.
 
*آیت الله مقتدایی در گفتگو با تقریب: هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: باید یک وحدت کامل و تمام بین ملت داشته باشیم، همه پشتیبان یکدیگر بوده و از این نظام حمایت کنند و ملت های مظلوم عالم به مانند غزه را همراهی کنند تا دشمن که تاکنون شکست خورده و از این به بعد نیز شکست بخورد.

*حجت الاسلام میرعمادی در گفتگو با تقریب: اتحاد کشورهای اسلامی سبب پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است

نماینده سابق ولی فقیه در لرستان، بیان کرد: دشمنان اسلام در اهداف خود یکپارچه هستند که می طلبد کشورهای اسلامی نیز وحدت و انسجام عملی داشته و یکپارچگی خود را جهت پیشبرد اهداف اسلام حفظ کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود