Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدودیت‎های ناشی از کرونا در مناطق مختلف جهان همچنان در حال اجراست.

خبرگزاری میزان - در حالی که واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورها آغاز شده، اما شیوع کرونا و افزایش ابتلا به این ویروس در مناطقی از جهان باعث تشدید محدودیت‎های کرونایی شده است.

سالروز اعلام کووید-۱۹ به عنوان بیماری همه گیر
سازمان بهداشت جهانی یک سال پیش در چنین روزی کووید-۱۹ را رسما یک بیماری همه گیر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آن زمان بیش از ۱۱۶ میلیون مورد ابتلا و ۲.۵ میلیون مرگ در تقریباً ۲۰۰ کشور ثبت شده، آمریکا با ۵۲۲ هزار و ۸۱۸ مورد مرگ ثبت شده، بیشترین تعداد مرگ و میر را دارد و بیش از ۳۱۹ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است.

 

رکورد ابتلا و مرگ در مجارستان
مجارستان رکورد ۸ هزار و ۳۱۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۱۷۲ مورد مرگ را گزارش کرده است.


دولت این کشور اعلام کرد که ۸ هزار و ۳۲۹ مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۹۱۱ نفر از آن‌ها به دستگاه تنفس احتیاج دارند و این باعث فشار بر روی سیستم بهداشت و درمان این کشور شده است.

 

کاهش شدید مسافران فرودگاه هیترو لندن
فرودگاه هیترو لندن، پایتخت انگلیس اعلام کرده است که تعداد مسافران فرودگاه هیترو به پایین‌ترین سطح از دهه ۱۹۶۰ رسیده است.


فقط ۴۶۱ هزار نفر در ماه فوریه از طریق این فرودگاه در غرب لندن سفر کردند که در مقایسه با فوریه ۲۰۲۰ کاهش ۹۲ درصدی داشته و کمترین میزان ماهانه از سال ۱۹۶۶ است.

 

افزایش مبتلایان در لهستان
بر اساس گزارش ها، لهستان با افزایش شدید تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ روبرو شده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که لهستان در یک شبانه روز گذشته ۲۱ هزار و ۴۵ مبتلا به کووید-۱۹ راشناسایی کرده است.

 

گذر برزیل از ۲ هزار تلفات روزانه
تعداد کشته‌های روزانه ناشی از کووید-۱۹ در برزیل برای اولین بار از مرز ۲ هزار نفر گذشت. از لحاظ بیشترین تلفات مربوط به کووید-۱۹، برزیل دارای جایگاه دوم در جهان است.

 

بیشتر بخوانید: آمار جهانی کرونا تا ۲۱ اسفند آمار جهانی کرونا تا ۲۰ اسفند

 

گسترش رده سنی تزریق آسترازنکا در کره جنوبی
نخست وزیر کره جنوبی، چونگ سای کیون روز پنجشنبه در جلسه دولت این کشور گفت «کره جنوبی واکسیناسیون را برای افراد ۶۵ ساله و بالاتر با واکسن کرونا ویروس آسترازنکا برای رسیدن به ایمنی بالای مردم در این کشور گسترش می‌دهد».

 

اولین مرگ کرونایی در کامبوج
کامبوج اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا را در روز پنجشنبه، در میان بزرگترین شیوع کرونا تاکنون گزارش کرد. فرد جانباخته مردی ۵۰ ساله بود.

 

افزایش مبتلایان در آلمان
آلمان در میان هشدار موج سوم ابتلا به کووید-۱۹ شاهد جهش در تعداد مبتلایان است. آخرین اطلاعات آژانس کنترل بیماری موسسه رابرت کخ نشان می‌دهد که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان طی ۲۴ ساعت گذشته به شدت افزایش یافته و به ۱۴ هزار و ۳۵۶ مورد رسیده است، که از ۴ فوریه تاکنون بی سابقه است.

 

اختلاف کشور‌های ثروتمند و در حال توسعه بر سر ثبت اختراع واکسن کووید-۱۹
اعضای ثروتمندتر سازمان تجارت جهانی از تلاش بیش از ۸۰ کشور در حال توسعه در روز چهارشنبه برای چشم پوشی از حق ثبت اختراع در تلاش برای افزایش تولید واکسن کووید-۱۹ برای کشور‌های فقیر جلوگیری کردند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا کووید ۱۹ ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن