Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران تصریح کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تماس تلفنی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وجود ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پسکوف در پاسخ به سؤالی مبنی بر هرگونه برنامه رئیس‌جمهور روسیه برای تماس تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا در آینده‌ای نزدیک گفت: «تا به حال، بحث‌هایی در خصوص این مسئله صورت نگرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارنظر سخنگوی کرملین درباره برنامه رئیس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده است که وی چند روز پیش از آمادگی پوتین برای رایزنی با کشورهای مختلف از جمله آمریکا در خصوص اختلاف‌نظرها خبر داده بود.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با بیان اینکه پوتین آماده است تا درباره مسائل مورد اختلاف با کشورهای مختلف از جمله آمریکا به رایزنی بنشیند، اما گفت که کشورهای مقابل هنوز چنین اراده سیاسی را از خود نشان نداده‌اند.

هشتم دی ماه، پوتین یک روز پس از اولین تماس تلفنی با بایدن طی یک سخنرانی در نشست مجازی «داووس»، تأکید کرد که اختلافات با واشنگتن همچنان وجود دارد.

دفتر پوتین در خصوص اولین تماس تلفنی وی با بایدن گفت: «(در جریان گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا) درباره مسائل بین‌المللی از قبیل خروج یکجانبه ایالات متحده از معاهده آسمان‌های باز، مشکلات (موجود) برای حفظ برجام، حل بحران اوکراین و ابتکار روسیه برای برگزاری نشست اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل صحبت شد».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین رئیس جمهور روسیه رئیس جمهور آمریکا گفت وگوی تلفنی جمهور روسیه رئیس جمهور تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

آفتاب‌‌نیوز :

بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفتگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعا‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» هم اشاره کرد.

برنامه اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم ایران در پی عملیات وعده صادق، از دیگر موضوعاتی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان مورد بحث قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «من تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را توضیح دادم.»

به گفته بورل تحریم‌های جدید، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود. جزئیات این تحریم‌ها تا زمان انتشار این خبر، به صورت رسمی اعلام نشده است.

امیرعبداللهیان پیشتر در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها