Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله فرازنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص تاثیرگذاری راهیان‌نور برای دانش‌آموزان گفت: برخی از افراد تصور می‌کنند مناطق جنگی تنها تل‌هایی از خاک هستند و دانش‌آموزان با سفر به این مناطق فقط زمان خود را تلف می‌کنند و تاثیری بر روی سبک زندگی و یا افکار و اعتقادات آن‌ها نمی‌گذارد و این در صورتی است که با توجه به تجربیات چندین ساله شاهد تغییر دختران و پسران مختلف در همین به ظاهر تله‌های خاک بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راوی مناطق راهیان‌نور دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری افزود: از زمانی که راهیان‌نور در مدارس راه اندازی شد هر ساله چند نوبت افتخار همراهی دانش‌آموزان و دانشجویان را داشتم و بخشی از خاطراتی که در دوران جنگ در مناطق عملیاتی تجربه کردم و مواردی که از کتاب‌ها و جزوات آموزشی فرا گرفته بودم را در اختیارشان قرار دادم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان بعد از شنیدن این داستان‌ها و دانستن اینکه افرادی در این سرزمین زندگی می‌کردند که با قطره قطره خون خود در برابر دشمن جنگیدند و ایستادند تا خاک مملکت را به دشمن ندهند از بازدید این مناطق عملیاتی احساس شعف و غرور داشتند.

فرازنده ادامه داد: دانش‌آموزان در این مناطق به خود افتخار می‌کنند که قدم در جایی گذاشته‌اند که خاک پاکش با خون، گوشت و پوست شهدا عجین شده، افرادی که غرور مردانه در مقابل دشمنان این مرز و بوم جنگیدند که همین دیدن‌ها و شنیدن‌ها بسیاری از سئوالات اعتقادی دانش‌آموزان و دانشجویان را حل می‌کرد.

وی در خصوص تأثیرگذار بودن این اردوها بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت بیشترین نیروهای ارزشی که امروز در ادارات مشغول کار هستند تربیت شده همین مکتب شهدا و اردوهای راهیان‌نور هستند که حذف شدن این آئین طی دو سال اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا قطعاً اثرات منفی در دانش‌آموزان داشته و عوامل این آئین نباید بگذارند این نسل از ارتباط صمیمی و آشنایی با شهدا محروم بمانند.

ویروس کرونا نباید مانع فعالیت در زمینه معرفی شهدا شود

این راوی مناطق عملیاتی تصریح کرد: ویروس کرونا نباید مانعی برای فعالیت در زمینه شهدا شود و افراد مجموعه راهیان‌نور با این بهانه دست‌روی‌دست بگذارند بلکه باید در فضای مجازی بستر مناسبی را ایجاد می‌کردند و با استفاده از فیلم‌ها و تصاویر آرشیوی از سال‌های قبل همچنان یاد شهدا را در ذهن دانش‌آموزان زنده نگه دارند اما متأسفانه خیلی در این زمینه خوب کار نشده است.

فرازنده در پاسخ به سئوال اینکه نحوه فعالیت و همفکری راویان استان در فضای راهیان‌نور شبکه شاد چگونه است، گفت: متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه ندارم و اولین بار است که چنین جملاتی به گوشم می‌خورد که این نشانه آن است که یا از راویان استانی استفاده نشده و یا اطلاع رسانی نشده، در واقع این نشانه عدم همفکری و عدم استفاده درست از راویان با سابقه است.

 وی افزود: معمولاً برنامه‌های راهیان‌نور و هماهنگی‌ها از طریق ستاد اردویی سپاه استان هماهنگ می‌شد که می‌طلبید  جلسه‌ای تدارک دیده شود تا برنامه‌ریزی برای این دو سال کرونایی صورت گیرد که متاسفانه با وجود تذکراتی که داده شده تاکنون برنامه‌ای اعلام نشده است.

وی بیان کرد: برگزاری راهیان‌نور در شبکه شاد نیز تاثیرات مثبتی دارد، هرچند نمی‌تواند جای مراسمات حضوری را بگیرد اما به سهم خود اثرگذار خواهد بود.

این راوی مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس استان گفت: همه ساله پایان بازدید مناطق تفکرات غلط حداقل ۱۰ نفر از هر اتوبوس نسبت به مناطق جنگی و یا حتی نظام تغییر می‌کند و سئوالاتی در ذهن‌شان ایجاد می‌شود که قبل از سفر حتی به آن‌ها فکر هم نمی‌کردند.

قلوب نوجوانان و جوانان برای ارتباط گیری با شهدا آمادگی قابل توجهی دارد

فرامرزی با بیان یکی از خاطرات در مناطق عملیاتی جنوب توضیح داد: یکی از سال‌ها راوی دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه‌ای در دهلاویه بودم که هنگام بیان نحوه شهادت شهید علم‌الهدی و همرزمانش همه ۱۵۰ دانش‌آموزان با هم گریه می‌کردند که این نشانه آمادگی قلوب دانش‌آموزان و اثرگذاری شهید بر روی قلب‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با شهدا بعد از بازدید از مناطق نه تنها تمام نمی‌شود بلکه تازه آغاز می‌شود، افزود: بسیاری از این دانش‌آموزان بعد از پایان بازدید در تماس‌های تلفنی به دنبال داستان‌ها و کتب بیشتری از زندگی شهدا بودند که همه این موارد اثرگذاری این اردوها و شهید بر ذهن و فکر جوانان و نوجوانان را بازگو می‌کند که باید از این علاقه به درستی استفاده و تغذیه مناسبی به مخاطب داد تا تأثیرات آن را در آینده کشور و ساختن مملکت اسلامی ببینیم.

یادآوری می‌شود؛ عبدالله فرامرزی در سال ۶۳ زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشت به عملیات بدر جنوب کشور اعزام می‌شود، در سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸ شرکت می‌کند و در همان سال عضو سپاه و قرارگاه رمضان می‌شود و تا پایان جنگ در همه عملیات برون مرزی حضور می‌یابد.

وی از سال ۷۲ به عنوان مربی تخریب‌، چک‌وخنثی به استان باز می‌گردد و در تمام رزمایشات استانی، مستندات و ...همکاری داشته است و در نهایت در عملیات بیت‌المقدس سال ۶۶ هنگام خنثی کردن مین انگشتان خود را از دست می‌دهد و اکنون جانباز ۵۰ درصد است.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: راوی مناطق عملیاتی چهارمحال و بختیاری راهیان نور دانش آموزی مناطق عملیاتی دانش آموزان راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری