Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین اختتامیه اولین کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت امام رضا (ع) و عید سعید مبعث با قرائت پیام مرجع عالی قدر جهان اسلام؛ آیت الله مکارم شیرازی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین اختتامیه اولین کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» همزمان با عید سعید مبعث با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت معزز آستان قدس رضوی، آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام سعید داودی نماینده آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا سلیمی؛ نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیأت امنای دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن مهدوی مهر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، و سایر اندیشمندان و صاحب نظران در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آموزه‌های اهل بیت (ع)؛ راهگشای مشکلات اساسی جامعه اسلامی


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» که توسط نماینده این مرجع عالی قدر جهان تشیع در آیین اختتامیه قرائت شد، تاکید کردند: اگر آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) به درستی تبیین و برابر نیاز‌های روز عرضه گردد، می‌تواند راهگشای مشکلات اساسی جامعه اسلامی ما در این عصر پر تلاطم شود.


این مرجع عظام تقلید در پیام خود با تأکید بر این مطلب که آموز‌های اهل بیت (ع) استوارترین مسیر برای معرفی مکتب اهل بیت (ع) به جهان اسلام است، تصریح کردند: همان‌گونه که مطابق روایت امام رضا علیه السلام احیای امر اهل بیت علیهم السلام به فراگرفتن دانش‌های آن بزرگواران و نشر آن میان مردم است که به تصریح آن حضرت اگر مردم زیبایی‌های آموزه‌های آنان را بشناسند، از آنان پیروی خواهند کرد.

ماحصل پژوهش‌های محققان اسلامی باید در رفتار و فرهنگ جامعه بروز داشته باشد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت معزز آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه اولین کنفرانس ملی امام رضا (ع) و علوم روز، با بیان اینکه آستان قدس وظیفه خود می‌داند در حد امکانات و مقدورات به مجامع علمی برای نشر معارف و علوم رضوی کمک و مساعدت کند، عنوان کرد: ماحصل پژوهش‌های محققان اسلامی باید در رفتار و فرهنگ جامعه بروز داشته باشد.


وی ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران عرصه معارف اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع)، گفت: باید برای امتداد یافتن و ظهور و بروز ثمره فعالیت‌های علمی پژوهشگران عرصه معارف اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی در جامعه تدبیری اندیشیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: همانطور که در جامعه به مناسک مذهبی توجه می‌شود که بسیار خوب و ارزشمند است، به فرهنگ، اخلاق و سیره اسلامی و اهل بی (ع) نیز باید توجه و عمل شود، باید بگونه‌ای باشد که پس از مناسبت‌های مذهبی همچون ماه محرم و ماه رمضان در رفتار و عمل جامعه تغییر مشاهده شود.


وی توجه به آموزه‌های مقدس فرهنگ اسلامی برای خودسازی را ضروری دانست و عنوان کرد: اقدامات ارزشمند علمی باید در نهایت بر تربیت و فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشد؛ فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی باید در جامعه امتداد داشته باشد و در زندگی روزمره مردم خود را نشان دهد.


تولیت معزز آستان قدس رضوی ابراز کرد: معارف اهل بیت (ع) همچون خون در رگ‌های روح بشریت است، که باید پژوهشگران نسبت به تحقق تبعیت جامعه از معارف اهل بیت (ع) و عینیت یافتن فرهنگ نورانی اسلامی در جامعه تدبیر کنند.

حکمت رضوی؛ مبدأ و منشا جهانی حکمت الهی


در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید سعید رضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جهانی شدن معکوس مبتنی بر قدرت حکمت رضوی است، گفت: حکمت رضوی مبدأ و منشا جهانی حکمت الهی است که از ظرفیت شبکه‌ای عاشقان امام رضا (ع) برخوردار می‌باشد.


وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران وارد یک جهانی شدن معکوس بر پایه حکمت رضوی شده که در مقابل نظام سلطه و قدرت استکباری جهان به صورت معکوس حرکت می‌کند؛ بر این اساس طبیعی است که ۱۱۰ شبکه ماهواره‌ای بر علیه نظام حرکت کند و حتی تصویر سردار شهید ما شهید سلیمانی را در فضای مجازی فیلتر کنند.


حجت الاسلام عاملی تصریح کرد: شرایط جهان کنونی به گونه‌ای است که هر روز نیاز به اسلام ناب محمدی بیشتر احساس می‌شود و جهان امروز نیازمند بازگشت به حقیقت ناب است.


وی با بیان اینکه عالم آل محمد، حضرت امام رضا (ع) با همه ادیان حرف و سخن داشتند، گفت: برخی از مورخین امام رضا (ع) را امام گفتگوی عقلانی و حکمت محور معرفی کرده اند که با استفاده از استقلال عقلانی همه عقول را به تعجب وا می‌داشتند.


حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه حکمت‌رضوی، حکمت احترام و تبادل با دیگران است، تصریح کرد: جهان امروز یک غبطه دل دارد و آن هم دوری از فرهنگی غنی رضوی است که اگر به درستی بیان و عمل شود، جذب‌های بزرگی را فراهم می‌آورد.

تجلیل از خادمان علمی علوم و معارف عالم آل محمد (ص)


در ادامه برنامه‌های آیین اختتامیه اولین کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز»، مرحوم دکتر محمدرضا شرفی جم، استاد تمام دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب مهارت‌های زندگی در سیره رضوی و حجت الاسلام و المسلمین محمد حکیمی نویسنده مجموعه کتاب‌های امام رضا (ع) و زندگی به عنوان خادمان علمی علوم و معارف عالم آل محمد، حضرت امام رضا (ع) معرفی و از تلاش‌های ارزنده این نویسندگان تجلیل شد.


در پایان این مراسم، علاوه بر تقدیر از مقالات برگزیده و نمایندگان کمیته‌های علمی کنفرانس، از مجله بین المللی امام رضا (ع) و علوم روز به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، کتاب چکیده مقالات، ویژه نامه اولین کنفرانس ملی امام رضا (ع) و علوم روز، پایگاه دبیرخانه دائمی بین المللی امام رضا (ع) و علوم روز توسط تولیت آستان قدس رضوی؛ مدیر حوزه علمیه خراسان و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد.


یادآور می‌شود؛ دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مطابق با رسالت‌ها و رویکرد‌های علمی خود مبتنی بر اولویت گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترویج و تبیین معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد (ص) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف ایشان و ارائه راهبرد‌های علمی- دینی به آن، کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» و هفت پیش نشست تخصصی را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی و مدیران و متولیان اجرایی برگزار کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنفرانس ملی امام رضا پژوهش های اسلامی معارف اهل بیت آیت الله مکارم شیرازی حجت الاسلام و المسلمین بین المللی امام رضا آستان قدس رضوی معارف اهل بیت عالم آل محمد علوم روز حکمت رضوی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد