Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نرسی قربان» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه بازار نفت سال ۹۹ را با سقوط قیمت‌ها آغاز کرد، ادامه داد: بازار از یک طرف به خاطر کمبود تقاضا به خاطر کرونا و از سوی دیگر به دلیل مسایل مختلف اقتصادی تقاضا کم شده بود.

وی افزود: به تدریج با تولید واکسن که احتمال رونق اقتصادی و بازگشت تقاضا را تقویت کرده و در کنار آن نیز عرضه هم کاهش پیدا کرد، قیمت‌ها با افزایش همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربان با بیان اینکه به دلیل کاهش قیمت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت کم شد و کشورهای تولیدکننده هم با احتیاط بیشتری نفت فروختند، گفت: در حال حاضر با توجه به کنترل نسبی کرونا با واکسن و ایجاد رونق اقتصادی، تصویر خوشبینانه‌ای از قیمت نفت برای ماه‌های آینده وجود دارد.

به گفته قربان، بازارهای آینده خرید نفت که بورس بازی است به همراه بورس آمریکا رشد داشته و اگر واکسن کرونا موثر عمل کند، می‌توان انتظار تداوم این رشد را داشت در غیر این صورت قیمت نفت به حدود ۵۰ دلار در هر بشکه باز می‌گردد.   

وی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها و بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی، بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، افزود: با رفع تحریم ها ایران می‌تواند به سرعت ۱.۵ میلیون بشکه به صادرات نفت خود در روز اضافه کند بنابراین برای بر هم نخوردن تعادل در بازار، سایر تولیدکنندگان باید از تولید نفت خود کم کنند.

این کارشناس بازار نفت ادامه داد: البته بازارهای معاملاتی آینده اینها را پیش بینی می‌کنند و قیمت کنونی با این تحلیل به دست آمده است.

وی با اشاره به کاهش یک میلیون بشکه ای تولید نفت عربستان به صورت داوطلبانه، گفت: عربستان کاهش تولید را به خاطر تحریم های ایران انجام داده تا در صورت رفع تحریم ها جا برای نفت ایران باز شود.  

قربان تاکید کرد: عربستان رقیب ایران بوده و حالا ممکن است برای جلوگیری از افزایش عرضه در مقابل افت تقاضا این تصمیم را گرفته باشد.  

به گزارش ایرنا، عربستان تا پیش از توافق کاهش تولید در فصل بهار، تولید نفت خود را به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسانده بود.  
این کشور بعد از توافق، تولید را تا حدود ۹ میلیون بشکه در روز کاهش داد و در نهایت برای جلوگیری از بر هم خوردن تعادل بازار نفت به صورت داوطلبانه اعلام کرد که تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه بیش از توافق کاهش می دهد. این کاهش توافق برای ماه های بهمن و اسفند اجرا شده و بر اساس چهاردهمین نشست اوپک پلاس، این کاهش داوطلبانه برای ماه فروردین نیز ادامه دارد و تولید نفت عربستان تنها کمی بیش از ۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

قیمت نفت در بازارهای جهانی بعد از شیوع کرونا با افت شدی همراه شد. این موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان نفت در قالب اوپک پلاس، کاهش ۹.۷ میلیون بشکه ای عرضه نفت را به اجرا درآورند.

تصمیمی که باعث شد تا قیمت ها به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه برسد و با ساخت واکسن کرونا امیدها برای حفظ این قیمت بیشتر شود.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا نفت ایالات متحده آمریکا نفت اخبار کنکور میلیون بشکه تولید نفت تحریم ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر امیدهای فزاینده به توافق صلح در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن، ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام پس از معاملات پرتلاطمی که در آوریل داشت و طی آن در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرد، ماه مه را با کاهش قیمت آغاز کرد.

انتظارات برای آتش بس به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره، قیمت نفت را پایین‌تر برده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد: احتمال توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید مناقشه و هر گونه اختلال در عرضه نفت را کمتر کرده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه وعده داد هر پاسخی که حماس به آخرین پیشنهادها برای توقف درگیری‌ها و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی پاسخ دهد، حمله‌ای را که مدت‌ها وعده داده بود به شهر رفح در جنوب غزه انجام دهد، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید آمریکا از ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز در ژانویه، به ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز در فوریه رسیده که بزرگترین رشد ماهانه در حدود سه سال و نیم گذشته بوده است.

به گفته تحلیلگران ANZ، تداوم نشانه‌های تورم، نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای نفت خام را برانگیخته است. این نگرانی‌ها در حالی مطرح است که هنوز فصلی رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

اما عاملی که مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شد، نظرسنجی ماهانه رویترز بود که نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. محدودیتهای عرضه اوپک پلاس هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی