Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌گردند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند. در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش استان مازندران برخی مسابقات و برنامه‌هایی برگزار شد که در این گزارش قصد داریم به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تور جهانی تنیس روی میز دوحه قطر/ برتری تیم دوبل عالمیان

در شروع دیدارهای دوبل تور جهانی تنیس روی میز، نوشاد و نیما عالمیان مقابل حریف قطری خود به پیروزی رسیدند.

پیروزی قاطعانه ملی‌پوش کشورمان مقابل تیم میزبان رقم خورد. نوشاد و نیما عالمیان 3 بر 0 تیم دوبل قطر را شکست دادند.

*افتخار افرینی کاراته کاهای مجموعه ورزشی شهدا

کاراته کاهای مجموعه ورزشی شهدا جهاد (ساری) نماینده مازندران در مسابقات مجازی جهانی IFAO cup به میزبانی کشور گرجستان در بخش کاتا و اجرای تکنیک کومیته، افتخار آفرینی کردند.

در بخش اجرای تکنیک کومیته؛ امین خانلری مدال طلا، محمدرضا رضایی مدال نقره، رامتین اکبری مدال نقره و در بخش کاتا پسران، امین خانلری مدال برنز، طاها مشمولی مدال نقره، یاسین دهقانی مدال نقره، پارسا دین دار مدال نقره، مانی مشیدی مدال برنز، یاسین احدی مدال برنز و در بخش کاتا  دختران، سنا مشمولی مدال برنز، غزاله رضایی مدال برنز و درسا دیندار مدال برنز افتخار آفرینی کردند.

این مسابقات با حضور ۳۸ کشور در بخش کاتا، اجرای تکنیک کومیته، کوبودو با شرکت ۲ هزار کاراته کا برگزار شد.

*اولین حضور رزیتا علیپور روی تاتامی ۲۰۲۱

رزیتا علیپور برای نخستین مصاف بین المللی خود در سال ۲۰۲۱ آماده می شود.

مسابقات کاراته وان استانبول که نخستین مرحله این رقابت‌ها در سال 2021 است از 22 تا 24 اسفند ماه برگزار می شود. در این مسابقات 583 کاراته‌کا از 72 کشور حضور دارند.

اعضای تیم ملی آقایان و بانوان ایران به منظور شرکت در رقابت‌های کاراته وان استانبول (سه شنبه 19 اسفند ماه) راهی ترکیه شدند که رزیتا علیپور یکی از شانس‌های حضور در المپیک هم در معیت تیم ملی است.

علیپور قائمشهری در صورت گرفتن مدال طلا شانس‌های خود را برای حضور در توکیو بالا می‌برد.

*قهرمانی مازندرانی‌ها در لیگ برتر قایقرانی آب‌های آرام کشور

تیمی که بیشتر از نفرات مازنی استفاده کرده بود، عنوان قهرمانی لیگ برتر کشور را بدست آورد.
لیگ برتر قایقرانی آب‌های آرام بدون تیمی از مازندران، اما با حضور ستارگان مازنی در ترکیب تیم قهرمان پایان یافت.

در بخش مردان تیم تجهیزات قایقرانی سپاهان با ۱۶۶ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، دانشگاه آزاد با ۱۳۷ امتیاز دوم شد و میداف بوشهر با ۱۳۲ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

هفته پایانی لیگ آب‌های آرام در بخش انفرادی در بخش زنان و مردان و به میزبانی دریاچه استادیوم آزادی برگزار شد که مازندرانی‌ها درخشیدند و سپاهان را قهرمان کردند.

در روز آخر امین بوداغی ستاره افول ناپذیر قایقرانی مازندران در کایاک ۵۰۰ متر طلایی شد.
در کانوی ۵۰۰ متر مردان هم محمدنبی رضایی ستاره و جوان اول قایقرانی مازندران از همه بهتر پارو زد و قهرمانی را بدست آورد.

علاوه بر این دو مازنی و طلایی، امیررضا آهنگربهان نوشهری هم برای تیم سپاهان پارو زد و ایمان پورعزیز مربی لایق بابلسری در کادر فنی تیم سپاهان حضور داشت.

*سومی لیگ برتر برای هراز

در پایان مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال تیم لبنیات هراز آمل با توجه به عدم صعود به فینال رقابت‌های لیگ برتر به مقام سوم رسید.

شاید در ابتدای سال که لبنیات هراز تصمیم قطعی خود را برای تیم‌داری گرفت و درست در زمانی که روزهای آخر نقل و انتقالات بود کمتر کسی فکر می‌کرد که این تیم به چهار تیم برتر صعود کند و مدعی حضور در فینال شود اما مردان این باشگاه فعلا خواستن را به خوبی صرف کردند و همه در کنار هم فصلی به یادماندنی را رقم‌زدند.

حالا لبنیات هراز در نخستین سال تیم‌داری در بالاترین سطح والیبال به مقام سوم لیگ برتر رسیده است که این را می‌توان یک افتخار بزرگ دانست.

پیش از این هم هرازی‌ها در رده جوانان به مقام سوم، در رده نوجوانان به مقام دوم دست یافته بودند و حالا سومین جام هم به ویترین افتخار هراز بزرگ اضافه شد.

**اردوی منتخبین تیم ملی ترامپولین مردان

امیر ارسلان رفیعی، امیرعلی رمضانی و ناصر محمد پور ژیمناست‌های نخبه مازنی و هادی صادقی مربی ارزنده مازندران برای شرکت در اردوی منتخبین تیم ملی ترامپولین مردان در رده سنی نوجوانان فراخوانده شدند.

این دوره از اردوی تیم ملی به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.۲۲ تا ۲۶ اسفند ۹۹ زمان برگزاری این دوره تمرینات و اردوهاست.

*عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر کاراته کشور برای پاس مازندران

پاس با سرپرستی سعید اسماعیلی مربی ارزنده‌ای که در نیروی انتظامی مازندران زحمات وافری برای ورزشکاران مشمول و سرباز متحمل می‌شود، با جمع آوری جوانان مستعد از سراسر کشور؛ تیمی یکدست روانه رقابت‌ها کرد که در نهایت عنوان دومی لیگ برتر را بدست آورد.


کاراته از رشته‌های اصلی و فعال نیروی انتظامی مازندران است که تلاش‌های سعید اسماعیلی در سال‌های اخیر باعث شده دستاوردها و موفقیت‌های شاخصی را بدست آورد.

*جوادی و پوراسماعیل به ترکیه اعزام شدند

تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان با شرکت دو مازنی برای حضور در هشتمین دوره تورنمنت بین المللی ترکیه ساعت 07:55  (دوشنبه - 18 اسفندماه) راهی ترکیه شد.

 پریسا جوادی قائمشهری و زهرا پوراسماعیل بابلی دو مازنی هستند که در ترکیب تیم اعزامی جای دارند.

*حذف سروش از رقابت های تکواندوی بین المللی صوفیه-بلغارستان

تنها مازنی عضو تیم ملی تکواندو در رقابت‌های بین المللی صوفیه با شکست مقابل حریف خود از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

سروش احمدی جویباری در اولین دور رقابت خود به اوزکایا عمران از آلمان باخت و با شکست ۱۶ به ۱۴ از جدول کنار رفت.

* احسان پور از رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام متئو پلیکونه-ایتالیا

تنها کشتی‌گیر مازندرانی که در رقابت‌های بین المللی متئو پلیکونه در ایتالیا کشتی گرفت با همان یک مسابقه و شکست، حذف شد!

بهنام احسان‌پور به واسطه شکست مقابل کشتی‌گیر هندی در اولین مسابقه‌اش در رم ایتالیا و سپس باخت کشتی‌گیر هندی، از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

این کشتی‌گیر دوست داشتنی و با اخلاق تلاش دارد تا در وزن ۶۵ کیلوگرم به رقابت های المپیک برسد.

*خوشه طلایی ساوه یک-رایکا بابل یک / تساوی بابلی ها

تیم فوتبال رایکا بابل در هفدهمین هفته از لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور در تهران به مصاف تیم خوشه طلایی ساوه رفت که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه‌ی اول ریکاهای بابلی بازی قابل قبولی را ارائه دادند و از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۱۸ بازی صیاد کوکبی بازیکن گلزن رایکا با ضربه‌ای دقیق و زیبا توپ را درون دروازه تیم خوشه طلایی قرارداد تا گل اول بازی را به ثمر برساند. در ادامه هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند که بی‌ثمر بود تا نیمه اول با برتری یک بر صفر بابلی‌ها به پایان برسد.

در نیمه دوم در همان دقایق ابتدایی در موقعیتی تک به تک خطای دروازه بان خوشه طلایی روی جواد غلامی را داور بازی نادیده گرفت و در ادامه و در دقیقه ۸۰ داور در صحنه ای سختگیرانه ناصر رضایی را اخراج کرد تا رایکا ده نفره کار را ادامه دهد و در دقایق پایانی بازی بود که روی غفلت مدافعان، گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

بابلی‌ها با کسب ۵ پیروزی، ۷ تساوی و ۵ شکست ۲۲ امتیازی هستند و در جایگاه نهم جدول قرار دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران لیگ برتر ورزشی ورزش مازندران مسابقات بدست آورد آب های آرام بخش کاتا بین المللی خوشه طلایی مدال برنز مدال نقره لیگ برتر کشتی گیر رقابت ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو