Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تاکید بر نقش محوری دانشجویان راهبرد جشنواره بین‌المللی حرکت سال ۹۹ است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی حرکت که در روز‌های ۲۳ تا ۲۵ اسفندماه در دانشگاه‌ها علم و صنعت ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره بین المللی، رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاورد‌های برتر علمی اتحادیه و انجمن‌های علمی دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جشنواره حرکت سالانه و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار می‌شود، حمایت و مشارکت‌های نهادی مختلف دولتی و غیردولتی را در برگزاری این جشنواره دانشگاهی موثر دانست.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: راهبرد اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره، افزایش استاندارد‌های کیفی در برنامه ریزی و برگزاری جشنواره با تاکید بر نقش محوری دانشجویان و تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان، مقاومتی و جهت‌گیری فعالیت انجمن‌های علمی، حول وضعیت کنونی جهان پس از شیوع ویروس کرونا است. این جشنواره تلاش می‌کند مبنا و مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد.


غفاری با بیان اینکه هزار و ۴۲۷ اثر به این جشنواره ارسال شده است، افزود: این آثار در حوزه‌های مسابقه، فعالیت خلاقانه، محتوای دیجیتال، اختراع، پویا، دانشگاه برتر، نشریه، بخش ویژه، کارآفرینی، کتاب و انجمن برتر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.


وی تعداد دانشگاه‌های شرکت کننده در این جشنواره را ۸۲ دانشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: در بخش دانشجویان خارجی ۳۰۷ اثر از ۵۱ کشور همچنین ۳۶ اثر از ۱۸ دانشگاه داخل کشور دریافت شد. از تعداد کل آثار دریافت شده، ۵۹ درصد متعلق به دانشجویان کارشناسی، ۲۶ درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و ۱۵ درصد به دانشجویان دکتری اختصاص دارد.


غفاری همچنین ۸۰ درصد آثار را در قالب فردی و ۲۰ درصد را در قالب گروهی اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون فرهنگی وزارت علوم انجمن های علمی جشنواره دانشگاهی ویروس کرونا فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جشنواره بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد