Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مرجع تقلید عصر پنجشنبه در پیامی به «همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم(ص)»، در قم افزود: توجه به شخصیت حضرت ابوطالب مقوله مهمی است و فتح البابی برای مبارزه با صهیونیستی است که از همان ابتدا با اسلام مشکل داشت و امروز نیز آنها تلاش می کنند تا مسلمانان را به خود مشغول دارند تا بتوانند اقدامات و برنامه های خود را بدون دردسر پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: رویه جمهوری اسلامی به دستور امام راحل عدم اختلاف داخلی در بین مسلمانان و تمرکز به دشمن حقیقی است و اگر عکس این مساله رخ داد موجب سوء استفاده دشمنان می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در چهل سال گذشته در جمهوری اسلامی همیشه به دنبال تقریب در بین فرق اسلامی بودیم و همایش بین المللی حضرت ابوطالب نیز با منش امام راحل و مبتنی بر اصل تقریب شکل گرفته است.

وی بیان کرد: حضرت ابوطالب یک شخصیت بسیار مهم است چرا که حضرت عبدالمطلب در زمان وفات وصیت کرد که حضرت ابوطالب کفالت پیامبر را بر عهده بگیرد و حضرت ابوطالب نیز به بهترین شکل از او مراقبت و حمایت نمود.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: حضرت ابوطالب دارای جایگاه ویژه ای در زمان خود بود و رییس قریش بود و در کنار این مسائل دارای ذوق شعری بالایی بود که اشعاری از وی در حمایت و تایید پیامبر اکرم برجای مانده است.

وی گفت: شجاعت، شهامت و عظمت حضرت ابوطالب در حمایت از پیامبر گرامی اسلام قابل انکار نیست،حمایت وی از پیامبر گرامی اسلام در شعب ابیطالب بسیار ارزشمند بود و این حمایت در حدی بود که حضرت ابوطالب شب ها یکی از فرزندان خود را به جای پیامبر گرامی اسلامی می خواباند.

وی اظهار داشت: وقتی حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه به فاصله خیلی کم رحلت کردند پیامبر به شدت محزون شد و کفار نیز بعد از آن نقشه های زیادی برای پیامبر کشیده و فضای مکه برای او ناامن شد و همین مساله سبب واقعه هجرت در نتیجه تنهایی حضرت محمد(ص) شد که این مساله نکات بسیاری در خود جای داده است.

آیت الله نوری همدانی در رابطه با ایمان حضرت ابوطالب گفت: حضرت ابوطالب برای حمایت از جان رسول گرامی اسلام و حفظ جان او تقیه کرد و ایمان خود را مانند اصحاب کهف آشکار نکرد و این تقیه در آن شرایط و از انسان با شهامتی مثل او ارزش بسیار زیادی دارد.

همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم(س) که روز سه شنبه هفته جاری آغاز شده بود، عصر امروز با سخنرانی شخصیت هایی از کشورهای مختلف دنیا و تقدیر از افراد برگزیده در رشته های مختلف در قم به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها قم آیت الله العظمی نوری همدانی مکه پیامبر اکرم خاورمیانه جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم آیت الله العظمی نوری همدانی مکه قم آیت الله العظمی نوری همدانی مکه پیامبر اکرم خاورمیانه جمهوری اسلامی اخبار کنکور آیت الله نوری همدانی حضرت ابوطالب گرامی اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالحسین معزی ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل اظهار کرد: آموزه های کربلا نه تنها جوانان ما را در دوران دفع مقدس به اوج سلحشوری و ایثار رساند بلکه امروز جوانان غیرتمند این سرزمین در سنگر دفاع از این نظام و دستاوردهای انقلاب در صحنه حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان رشید این ملت و سرو قامتان سپاه پاسداران در عملیات غرورآفرین وعده صادق چنان انتقامی را از دشمنان گرفتند که برای همیشه درس عبرت برای مستکبران و مستبدان باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در تداوم این حرکت عزتمندانه دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی نیز برای اعلام بیزاری از صهیونیسم خیزش عظیمی را به راه انداخته اند که نتیجه هلاکت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

معزی بیان کرد: این دانشجویان در مقابل کاخ سفید و مراکز حساس اروپا فریاد حمایت از غزه و توقف کشتار بیرحمانه در این سرزمین را سر داده و بر اضمحلال صهیونیسم جهانی تاکید دارند.

وی افزود: قطعاً این خیز عظیم آزادیخواهان جهان بنیان صهیونیسم و رژیم جعلی اسرائیل را که به کودک کشی و نسل کشی معروف است از بین برده و زمینه آزادی مظلومان جهان را از یوغ استکبار فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماموری هلال احمر به عنوان تعهدات بین المللی و خارج از مرزها اظهار کرد: هرچند هلال احمر با حوادث غیرمترقبه شناخته شده است اما این مجموعه ماموریت کاستن از آلام بشریت را در کنار انجام وظایف و رسالت بشردوستانه برعهده دارد.

آیت الله معزی با قدردانی از مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل تصریح کرد: حجت الاسلام اکبر قیامی در مسئولیت جدید این نهاد تلاش خواهد کرد تا رسالت سنگین این مجموعه به شکل شایسته انجام شده و ماموریت ها در راستای اعتلای هلال احمر به سرانجام برسد.

کد خبر 6091101

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود