Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

همتی نوشت: امروز در خبرها آمده بود که وزیر خارجه آمریکا گفته است تا ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، منابع ایران درکره را آزاد نمی‌کنیم. در این خصوص چند نکته قابل ذکر است.

از اول هم مشخص بود دولت کره اراده مستقلی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ندارد. درخواست مذاکره ازطرف سفیر کره وتوافق برای پرداخت منابع ایران هم توسط خود کره ای‌ها انجام شد و من در جلسه، از این که اجازه لازم را ازآمریکایی‌ها گرفتن یا نه ازایشان سؤال کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی، برنامه خود را برای تأمین نیازهای ارزی کشور، بدون توجه به منابع مسدود شده خود در کره جنوبی و سایر کشورها تنظیم کرده است؛ لذا تأمین ارز کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط منابع درجریان بانک مرکزی وتأمین ارز سایر کالاهای ضروری و نیز مواداولیه واحدهای تولیدی از طریق منابع صادرات غیر نفتی درسامانه نیما و نیز واردات در مقابل صادرات به صورت روان درجریان است.

از اول سال تا کنون، بانک مرکزی ۱۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کرده است و ۲۴ میلیارد دلار ارز صادرات (غیر نفت خام) نیز از روش‌های مختلف درخدمت واردات کشور قرار گرفته است.

از اول بهمن ماه تاکنون۳/۳ میلیارد دلار صرفاً در سامانه نیما تأمین ارز شده است واین علاوه بر تأمین ارز خود بانک مرکزی و رقم قابل توجه واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است. فقط در روز گذشته عرضه در نیما ۶ برابر معاملات بود. میانگین نرخ معاملات دیروز نیز۲۲۵۰۰تومان برای هر دلار بود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عبدالناصر همتی آنتونی بلینکن آمریکا کره جنوبی بانک مرکزی تحریم بانک مرکزی تأمین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید