Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از عفو و تخفیف مجازات مجرمان اصلاح‌شده خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی در زندان‌ها تعطیل‌بردار نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد مهدی حاج‌محمدی عصر امروز در نشست همفکری با گروه‌های جهادی و مردمی استان کردستان که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: خدمت در استان کردستان توفیقی است که نصیب مسئولان این استان شده که باید آن را قدر دانسته و همواره در راستای خدمتگزاری به مردم گام برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی در زندان‌های سطح کشور تعطیل‌بردار نیست؛ به وصیتنامه شهید همت اشاره کرد و افزود: ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم، حق نداریم با آنها برخورد تند کنیم، از کجا معلوم که ما در انحراف این‌ها نقش نداشته باشیم؟ بنابراین باید هر کدام خود را برابر جامعه مسئول بدانیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با یادآوری اینکه مقوله و اتفاقات زندان همواره مورد توجه و طمع رسانه‌های بیگانه است، گفت: دشمنان به واسطه زندان قصد تغییر باور مردم نسبت به زندان‌ها و کمرنگ کردن خدمات ارائه شده به زندانیان را دارند.

وی بیان کرد: دشمنان با سیاه‌نمایی و دروغ دنبال این هستند که نظام اعتقادی به رعایت حقوق بشر و کرامت انسانی ندارد در حالی‌که طرح این شایعات، دروغی بیش نیست.

حاج‌محمدی زندان را محلی مناسب برای فعالیت گروه‌های جهادی و خیرین برای کمک به زندانیان و پیشگیری از آسیب‌‌‌های اجتماعی و انجام فعالیت‌های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌ گروه‌های جهادی  در بحران‌ها و حوادث مختلف همچون سیل در کمک به آسیب‌دیدگان قابل تقدیر است.

وی با ابراز اینکه بسیاری از کسانی که به عنوان مجرم در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند انسان‌های مستحق بی‌توجهی نیستند، تصریح کرد: بسیاری از زندانیان به‌دلیل بیکاری و فقر مالی مرتکب جرم و به زندان‌ها ورود پیدا کرده‌اند که باید چاره‌ای برای آنان اندیشیده شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور عنوان کرد: کسانی که دغدغه کمک و دستگیری زندانیان را دارند، می‌توانند به کسانی‌ها که سرشان به سنگ خورده و از رفتار خود پشیمان و دنبال فرصت برای بازگشت به جامعه و اصلاح هستند، کمک کنند.

قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی برای کمک به آزادی زندانیان کردستانی راه‌اندازی می‌شودراهبرد اصلی سازمان زندان‌ها در قبال زندانیان: "نه بیگاری؛ نه بیکاری"

وی با تاکید بر اینکه طندان باید تربیت‌گاه باشد ادامه داد: اگر در زندان اقدامات تربیتی و فرهنگی اجرا نشود، ماهیت و وجود آن بی‌فلسه خواهد شد.

رئیس سازمان زندان‌ها  و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: تلاش سازمان زندان‌ها برای نجات و بازگشت شهروندان به جامعه افتخاری برای جمهوری اسلامی است که همواره قصد اصلاح و بخشش مجرمان را نیز دارد.

وی از عقو و تخفیف نجازات محکومان اصلاح‌شده در زندان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: اگر زندانی مدت زمان حبسش هم به اتمام نرسیده باشد اما به فکر جرم مجدد، آشوب و اغتشاش نباشد، مجازاتش برای بخشش مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

حاج‌محمدی مراقبت از زندانی و خانواده‌های زندانیان را جزو رسالت‌های زندان خواند و تاکید کرد: برای نیل به هدف‌گذاری و تحقق بیانات امام راحل(ره) و رهبری در این راستا  از هیچ‌تلاشی دریغ نخواهیم‌کرد.

وی بیکاری را عامل بسیاری از جرائم دانست و ابراز داشت: خوشبختانه در راستای توانمندسازی، بازپروری و حرفه‌سازی زندانیان اقدامات خوبی در زندان‌های سطح کشور انجام شده و اکنون نیز فرصت حضور و کمک گروه‌های جهادی به زندانیان فراهم است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور فلسفه وجود زندان را اصلاح و بازگشت به جامعه دانست و اعلام کرد: برای بازگشت هر مجرمی به جامعه، فرصت فراهم بوده اما باید مراقبت پس از خروج زندانیان نیز هموارد مورد توجه قرار گیرد.

حاج‌محمدی یادآور شد: علی‌رغم اینکه اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف همچون بهداشت و درمان زندان‌های سطح استان انجام شده اما دشمن تمرکز ویژه‌ای روی زندان‌های کردستان کرده که باید همه با هم مراقب توطئه‌های بیگانگان باشیم.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گروه های جهادی زندان ها حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار از زندان با نقش‌آفرینی یک گربه (فیلم) خلاقانه‌ترین مدل فرار از زندان در سال 2023 ثبت شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)