Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل جنبش زنان پیشتاز گفت: برای برداشتن گام‌های مؤثر در موضوع کارآفرینی، باید ابتدا به باور حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از این مقوله رسید و دریافت که لازمه آن، تغییر نگاه از بیرون به داخل است. خبرگزاری میزان - عشرت شایق اظهار داشت: نمی‌توان در اولویت اساسی بودن موضوع کارآفرینی تردیدی داشت توسعه کارآفرینی با هدف حل معضل بیکاری به عنوان ماموریتی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود که تاثیر مستقیم در رویداد‌های جامعه و بهسازی شرایط خانواد‌ها دارد، چرا که توجه و اهتمام به موضوع کارآفرینی از یک سو، سبب توسعه اقتصادی کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود و از سوی دیگر وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه را در جهت مثبت متحول می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نگاهی واقع‌بینانه به اوضاع و احوال کشور و آمار و ارقام ارائه شده در خصوص موضوع اشتغال و مقایسه تعداد افراد جویای کار با فرصت‌های شغلی موجود، نشان دهنده این واقعیت است که مسئله بیکاری در کشور به یک موضوع فراگیر و سرنوشت‌ساز تبدیل شده است.
رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس هفتم، با اشاره به جایگاه بیکاری در فراگیر کردن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که موضوع بیکاری، سرمنشاء بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی بوده که توجه به مقوله کارآفرینی می‌تواند تا حد زیادی آسیب‌های اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داده و آن‌ها را کاهش دهد، اما متاسفانه مقوله کارآفرینی آن‌طور که باید و شاید و متناسب با اهمیت فوق‌العاده خود مورد توجه قرار نگرفته و این همان غفلتی است که موضوع بیکاری و عواقب ناخوشایند آن را به جامعه تحمیل کرده است.
عشرت شایق یادآور شد: توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، فقر‌زدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد و خانواده‌ها، کاهش وابستگی به خارج و مباحثی از این دست، سال‌هاست مورد اشاره مقام معظم رهبری بوده و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شده، اما اقدامات صورت گرفته به هیچ‌وجه پاسخگوی انتظارات نبوده است.
این پژوهشگر مسائل اجتماعی یکی از دلائل مهم این غفلت، عدم باور ظرفیت‌های نهفته در نیروی انسانی و امکانات کشور از سوی برخی از مسوولان و تصمیم‌گیرندگان دانست و گفت: عده‌ای حل مشکلات اقتصادی کشور را در نگاه و تصمیم بیگانگان می‌بینند و تمام توان خود را معطوف به مذاکرات سیاسی و بده بستان‌های دیپلماتیک کرده‌اند که بی‌نتیجه بودن این نوع تفکر روز به روز آشکارتر می‌شود.
دبیرکل جنبش پیشاز زنان تصریح کرد: برای برداشتن گام‌های موثر در موضوع کارآفرینی، باید ابتدا به باور حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از این مقوله رسید و دریافت که لازمه آن، تغییر نگاه از بیرون به داخل است. این تغییر نگاه می‌تواند موتور محرکه کارآفرینی و شکوفایی اقتصاد کشور باشد، چرا که در آن توانمندی‌ها و ابتکارات انسان‌ها شکوفا و خلاقیت نهفته در افراد جامعه امکان بروز می‌یابد و زمینه‌های مناسب و نوینی در تولید و خودکفایی کشور فراهم می‌شود.
عضو شورای مرکزی شبکه بانوان کارآفرین کشور با یادآوری فشار همه جانبه سال‌های متمادی نظام سلطه به بهانه‌های مختلف به ملت ایران اضافه کرد: به‌خصوص با اعمال مجدد تحریم‌های ظالمانه تلاش دارد تا بار دیگر سلطه اهریمنی خود را به سرزمین غنی و سوق‌الجیشی ایران برگردانده و منابع طبیعی آن را در اختیار گیرد که برای مقابله با این هدف شوم لازم است همه مسوولان و دلسوزان کشور خود را موظف به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی کنند که کارآفرینی یکی از مصادیق مهم آن است.
 شایق در این رابطه جایگاه دستگاه‌های دولتی در مدیریت دقیق منابع مدیریت منابع مالی کار مهم و اساسی دانست و گفت: منشاء بسیاری از ایراد‌ها و مشکلات مربوط به کار و کارآفرینی بوده که بدیهی است منظور از مدیریت منابع، هدایت منابع مالی کشور به سمتی ارزش افزوده بیشتری برای کشور است و در این رابطه مقوله کارآفرینی دارای جایگاه ویژه‌ای است و نباید به ارزش افزوده تنها از جنبه مالی نگاه کرد بلکه آنچه که تولید و نرخ اشتغال را افزایش و کسب و کار را رونق و امید جامعه را افزایش دهد، با تمام پیامد‌های مثبت در ابعاد مختلف آن ارزش افزوده خوانده می‌شود.
مدیر شبکه مردمی ۱۴۰۰ گفت: پرداختن به مسئله اشتغال و فعالیت تولیدی، وظیفه‌ای است که اصول متعددی از قانون اساسی «جمهوری اسلامی ایران» بر آن تاکید و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها و بار‌ها آن را به مسوولان مربوطه گوشزد و راهبرد‌های عملی آن را مطرح فرموده و تاکید کرده‌اند «پرداختن به مسئله اشتغال یکی از مهم‌ترین گره‌گشایی‌ها در کار مردم است و گره‌گشایی، سیره علوی است». بنابراین، ضروری است که محور همه سیاست‌های کلان اجرایی کشور، موضوع ایجاد اشتغال در کشور باشد و جوان مستعد آماده به کار، فرصت تلاش و فعالیت را به دست بیاورد تا هم نیاز شخصی خود را برطرف کند و هم به پیشرفت و آبادانی کشور و رونق اقتصادی آن کمک کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: کار بانوان اشتغال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کار بانوان اشتغال آسیب های اجتماعی موضوع کارآفرینی اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار