Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:01:41 GMT

وزیر بهداشت اسلواکی استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۷۲۲۱

وزیر بهداشت اسلواکی استعفا کرد

در پی بالا گرفتن مناقشات در دولت ائتلافی اسلواکی بر سر واردات واکسن کرونای روسی وزیر بهداشت این کشور استعفای خود را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، "مارک کرایچی"، وزیر بهداشت اسلواکی در حالی که دولت این کشور به دلیل مناقشات بر سر مسئله خرید واکسن کرونای روسی دچار بحران سیاسی سختی شده است استعفای خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرایچی اعلام کرد که دو شریک دولت ائتلافی ماندن خود در دولت را به کناره گیری وی منوط دانسته بودند.

از این رو وزیر بهداشت اسلواکی کناره گیری خود را اقدامی مسئولانه عنوان کرد. نخست وزیر اسلواکی این کناره گیری اجباری را تصمیم غیر اخلاقی از طرف شرکای ائتلافی خود دانست. به گفته وی در واقع کرایچی باید در مسئولیت خود باقی می ماند تا کمپین واکسیناسیون با واکسن روسی اسپوتنیک 5 در کشور کاملا راه اندازی می شد.

کرونا در اروپا| از توقف تزریق واکسن آسترازنکا در دانمارک تا تمدید طرح امکان ممنوعیت صادرات واکسناستفاده از واکسن آسترازنکا در چندین کشور اروپایی متوقف شد

دولت ائتلافی اسلواکی حدود یک سال بعد از روی کار آمدن به دلیل مناقشات بر سر بحران کرونا در بزرگترین بحران دولتی گرفتار شده است.

«ایگور ماتوویچ»، نخست وزیر اسلواکی با حزب راست میانه «اولانو» و شعار مبارزه با فساد در انتخابات اواسط اسفند سال 99 به پیروزی رسید و موفق شد حزب چپ گرای پوپولیستی «اسمر» به رهبری «پتر پلگرینی» رییس دولت پیشین این کشور را شکست دهد.

در حالی که آمار مبتلایان جدید در اسلواکی همچنان افزایش می یابد و این کشور اروپایی در حال حاضر بر اساس تعداد جمعیت دومین کشور دارنده بیشترین آمار مرگ و میر کرونایی در دنیا محسوب می شود چهار حزب حاکم درگیر اختلافات شدیدی در دولت ائتلافی شده اند.

چندی پیش "ریچارد سولیک"، معاون لیبرال نخست وزیر اسلواکی و وزیر اقتصاد این کشور خواستار برکناری "ایگور ماتوویچ"، نخست وزیر پوپولیست- محافظه کار این کشور شد.

"ورونیکا رمیسووا"، معاون دوم نخست وزیر اسلواکی هم تهدید کرد که دولت ائتلافی را در هم می شکند.

ماتوویچ، بدون یک تصمیم رسمی دولت و هماهنگی با شرکای ائتلافی خود واکسن روسی اسپوتنیک 5 را سفارش داده و شخصا در این باره تصمیم گیری کرده است. این مسئله خشم شرکای ائتلافی وی را برانگیخته است.

رمیسووا و سولیک تاکید کرده اند که در حال حاضر واکسن روسی مشکل اصلی نیست و بیشتر مسئله سبک و رویکرد غیر قابل تحمل نخست وزیر مطرح است. آن ها تاکید کردند که نخست وزیر به جای بحث درباره استراتژی های مشترک با شرکای ائتلافی مرتبا از طریق شبکه های اجتماعی به آن ها توهین می کند.

نخست وزیر اسلواکی چندی پیش در صفحه فیس بوک خود نوشت: "روزانه صدها نفر جان خود را از دست می دهند، اما برخی بزرگترین مشکل در اسلواکی را این می دانند که ما به خود اجازه دادیم دو میلیون دوز واکسن موثر برای مردم اسلواکی را تهیه کنیم زیرا این واکسن از روسیه است. آیا ما به جایی رسیده ایم که اصلاً به سلامتی و زندگی مردم اهمیت ندهیم؟ آیا ما واقعاً می خواهیم از واکسیناسیون مردم با واکسنی که به آن اعتماد دارند جلوگیری کنیم؟

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در اسلواکی 331571 نفر به کرونا مبتلا شده و 8244 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نخست وزیر اسلواکی دولت ائتلافی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور