Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) عموی گرامی پیامبر اعظم (ص) امروز با پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و تکریم از صاحبان آثار برگزیده پایان یافت.

 دبیر علمی همایش سه روز حضرت ابوطالب (ع) گفت:۲ هزار و پانصد مقاله در ۴ بخش علمی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوطالب و لزوم الگو گرفتن از آن حضرت در امور سیاسی و اجتماعی جامعه، به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در نهایت با نظر داوران ۹۰ اثر برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حائری شیرازی افزود: از میان آثار ارسالی، پانصد اثر از کشور‌هایی مانند کویت، سوریه، اردن، تونس، مصر و عراق ارسال شده است. 

در این همایش از بخشی از آثار علمی ارسالی به این همایش در قالب ۱۵ جلد کتاب رونمایی و اشعاری در وصف حضرت ابوطالب و پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) سروده شد.

آیت الله نوری همدانی هم در پیامی به این همایش، قدم برداشتن در مسیر تبیین ابعادشخصیتی افراد برجسته تاریخ اسلام را اقدامی فاخر و ماندگار دانست و گفت: دشمنان اسلام همواره در تلاشند با شبهه پراکنی و ایجاد اختلاف میان برادران سنی و شیعه، شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ اسلام مانند حضرت ابوطالب (ع) را زیر سوال ببرند.

این مرجع تقلید تصریح کرد:، اما انقلاب اسلامی ایران طی چهار دهه اخیر با تقریب مذاهب و تحکیم اتحاد شیعه و سنی در تلاش است مانع سواستفاده دشمنان شود.

حجت الاسلام رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت نیز گفت: این همایش موجب شد حرکت جدید و جدی تری در حوزه‌های علمیه و رسانه‌های داخل و خارج برای مطالعه دقیق و عمیق شخصیت برجسته حضرت ابوطالب (ع) آغاز شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش حضرت ابوطالب اختتامیه همایش همایش بین المللی حضرت ابوطالب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم با حضور خانم دکتر مهریزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، امامیان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات، بهرامی مدیر عامل، حجت الاسلام و المسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر در سالن همایش خانه معلم برگزار شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این همایش، گزارش مختصری از عملکرد این جمعیت ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از جوانان استان قم، آموزش‌های امدادی، فرهنگی، هنری، رایانه، اجتماعی و دیگر رشته‌های آموزشی را به همت معاونت امور جوانان فرا گرفتند.

بهرامی افزود: در ۳۲ رشته فنی و حرفه‌ای که در کلاس‌های آموزشی این معاونت در طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود، در سطح کشور جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

او  تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی چهار سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در طرح اوقات فراغت بودیم که حاصل زحمات و تلاش‌های همه همکاران این جمعیت است.

مدیر عامل هلال‌احمر قم افزود: برگ زرین دیگر این جمعیت، کسب عنوان برتر در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته رقم خورد و به آمار بسیار ایده آلی در تقویت امدادگر در سطوح مختلف امدادی و برگزاری دوره‌های عمومی، ایستگاهی، مخاطرات، تخصصی و ضمن خدمت ویژه کارکنان که به بیش از ۳ هزار نفر آموزش داده شد، دست یابیم.

مدیر عامل هلال‌احمر قم عنوان کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم از سال ۱۳۹۰ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ دانشجو به همت مدرسان پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرکز در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شدند و بهترین نجاتگران را در مجموعه کشور در حوادث و سوانح تربیت کرده است.

در ادامه سه نفر از مربیان و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در این همایش به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

رونمایی از دو بروشور آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و هاری، ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث رانندگی به همت معاونت آموزش و پژوهش و مربیان این معاونت و همچنین دو فصلنامه تخصصی کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط مسئولین کشوری و استانی، پخش کلیپی کوتاه از فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود