Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:40:56 GMT

مردم خادمان خود از وعده‌دهندگان را تشخیص می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۷۳۵۸

مردم خادمان خود از وعده‌دهندگان را تشخیص می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت الله حبیب‌الله شعبانی در دیدار با علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه اقامه قسط و اجتناب از طاغوت برنامه تمام انبیای الهی برای برای تحقق بندگی در برابر خدای متعال بوده است اظهار کرد: هر حرکت اجتماعی سیاسی  باید ناظر بر این اهداف دینی باشد.

وی با بیان اینکه مجلس نیز برای قانون‌گذاری باید در این مسیر حرکت کند گفت: قرآن کریم مردم را موظف می‌داند برای اقامه قسط در میدان باشند و انتخاب یک فرد انقلابی در انتخابات آتی باید مورد نظر مردم و دغدغه آنها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از موضع مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تأکید کرد: تاریخ ثابت کرده، هرگاه ملتی از دشمن ترس به خود راه داده با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که رهبری نیز از آن به عنوان یک قانون خوب نام بردند مبتنی بر آموزه‌های دینی است، گفت: طی ۴۲ سال گذشته دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام بوده و هست، این دسیسه تمامی ندارد و باید هوشیار بود.

شعبانی تبیین و تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه حضور مسئولان در بین مردم منجر به اعتمادسازی می‌شود گفت: انقلابی بودن به حرف نیست بلکه باید اقدامات، نگاه و اندیشه این فرد مبتنی بر آموزه‌های نهج‌البلاغه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرد انقلابی باید در دسترس مردم باشد گفت: وقتی دشمن احساس کند یک مجموعه انقلابی شکل گرفته است هجمه خود را علیه آن شدت می‌بخشد پس باید بیشتر مراقب بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از ضعف نگرش مسئولان به موضوع فرهنگ در دوران گذشته تاکنون اظهار کرد: بیشتر تمرکز افراد بر فعالیت‌های اقتصادی بوده در حالی که برای موفقیت در عرصه اقتصاد باید عرصه فرهنگ تقویت و اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه اگرچه پیشرفت‌ها و رفاه مردم در ۴۲ سال گذشته افزایش یافته اما احساس رفاه کاهش یافته است عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ در طول این سالها مورد غفلت قرار گرفته و در عرصه سیاسی، اقتصادی و مدیریتی جدی گرفته نمی شود.

شعبانی با بیان اینکه تا به مسئله فرهنگ تبدیل به دغدغه مسئولان نشود هر چه در عرصه اقتصاد تلاش کنیم موفق نمی‌شویم گفت: فرهنگ و اقتصاد باید همراه با هم دیده شود و کنار هم رشد کند.

وی گفت: اگر چه در برخی دولت‌ها فرهنگ مورد توجه قرار گرفته اما در مجموع در عرصه فرهنگی نگاه ضعیف‌تر بوده است به طوری که حتی در انتخابات و مناظره افراد در بخش فرهنگی، مسائل اقتصادی بیان می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه انقلابی جدای از نگاه فرهنگی نیست، رشد بینش سیاسی در بین مردم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مردم  خادمان خود و کسانی که تنها در پی وعده دادن هستند را تشخیص می‌دهند و می‌دانند چه کسی کار می‌کند و چه کسی خیر؟

وی خطاب به نایب رئیس دوم مجلس اظهار داشت: باید به استان همدان در بخش اعتبارات ملی بیشتر توجه شود چراکه هنوز به نقطه مطلوب در بخش بهره‌مندی از بودجه‌های ملی دست نیافته است.

 انتهای پیام/ 3140

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب نماینده ولی فقیه در استان همدان توجه به معیشت فرهنگ و اقتصاد استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

کد خبر 6094103 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود