Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:50:24 GMT

صادرات ۸۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۸۰۳۰

صادرات ۸۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران

ابراهیم قربان‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه ۱۰ ماهه امسال ۱۳۵ هزار و ۹۳۱ تن محصول کشاورزی با ارزش ۸۷ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۱۶۷ دلار از گمرکات مازندران صادر شد، گفت: در چند سال اخیر در زمینه صادرات محصول کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: نهاده هایی که در اختیار تولیدکنندگان مرغ و گوشت قرار می‌گیرد به این مدیریت اعلام می شود و رصد و پایش در این زمینه انجام می شود و شهرستان‌ها بازدیدهای میدانی انجام می‌دهند و هرگونه تخلف به بازرسی و تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تا پایان دی ماه سه هزار و ۷۰۴ مورد پایش میدانی از افرادی که از ارز دولتی استفاده کردند صورت گرفت که ۱۴۹ مورد احتمال مغایرت وجود دارد و این پرونده ها در بازرسی بررسی می شوند.

این مسؤول ادامه داد: در سامانه بازارگاه یک هزار و ۳۲۰ مورد بررسی انجام شد که ۱۱۹ مورد مغایرت در کسری بار و عدم تحویل نهاده بوده است و برای تشکیل پرونده به سازمان صمت معرفی شدند.

قربان‌نژاد درباره قاچاق کالا و ارزگفت: طی ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۵۹۹ مورد گشت محصولات میوه و تره بار، یک هزار و ۱۷۲ مورد گشت دامپزشکی، سه هزار و ۳۴۶ مورد گشت سموم و کشف کودهای خارج از شبکه و ۲۲۱ مورد ایست بازرسی شیلات انجام شد که از بازدیدهای انجام شده ۸۷ مورد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۸ هزار و ۱۲۶ مورد گشت در بخش کشاورزی استان انجام شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از قاچاق دام انجام شد، گفت: پلاک کوبی دام ها یکی از اقداماتی بود که با هماهنگی انجام شده با پلیس راهور برای خروج دام از استان مشکلی وجود نخواهد داشت و دام هایی که پلاک‌کوبی نشده به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و از خروج آن جلوگیری خواهد شد.

این مسؤول اظهار کرد: به استناد ماه ۱۸ قانون نظام جامع دامپروری کشور در راستای جرای تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از قاچاق دام و ارایه هرگونه سبوس و نهاده و خدماتی که به صورت یارانه ‌ای است باید کد یکتا و پلاک‌کوبی دام داشته باشد.

قربان‌نژاد اضافه کرد: طی ۱۰ ماهه امسال ۴۱۶ هزار و ۳۵۰ راس سبک وسنگین در استان پلاک‌کوبی شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران صادرات محصولات کشاورزی ۱۰ ماهه امسال پلاک کوبی مورد گشت انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت می‌گوید که مهم‌ترین اقلام صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی را  میوه‌های خشک و تازه، زعفران، میوه‌خشک، میوه‌تازه و قالی تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، بیش‌ترین صادرات از طریق میدان‌های هوایی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، ازبکستان آلمان و کانادا انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات افغانستان از طریق میدان هوایی کشور در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴۷ تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار است؛ میوه‌های خشک و تازه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، البسه، نخود، قالی، زعفران، لوازم آشپزخانه و پوست بز و گاو است.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری صادرات از طریق دهلیزهای هوایی را در رشد اقتصادی مهم می‌داند و تأکید می‌کند که باید هزینه انتقال از طریق دهلیزهای هوایی کاهش یابد.

بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی به ارزش ۱.۸ میلیارد صادرات به خارج از کشور انجام شده که یک بخش آن را صادرات کالاهای از طریق دهلیزهای هوایی تشکیل می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران