Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نمایندگی‌های دائمی الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، چین، کوبا، کره شمالی، اریتره، ایران، لائو، نیکاراگوئه، دولت فلسطین، روسیه، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به نمایندگی‌های کشورهای عضو سازمان ملل متحد تصمیم خود را برای آغاز تاسیس "گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد" را اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه برای حفظ، ارتقا و دفاع از تفوق و اعتبار منشور سازمان ملل تلاش خواهد کرد که در مقطع کنونی بین المللی، دارای اهمیت و ارزش و ارتباط بیشتری است.

ترویج ارجحیت قانون بر زور، بحث و هماهنگی درباره ابتکارات مشترک برای تقویت احترام به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و همچنین ارزش‌های گفت‌وگو، مدارا و همبستگی ، با توجه به این واقعیت که همه اینها در هسته اصلی روابط بین الملل و برای همزیستی مسالمت آمیز میان ملت ها حیاتی باقی می‌مانند.

در این نامه که به رویت ایرنا رسیده است، از کشورهای دیگر هم درخواست شده است تا به این گروه بپیوندند.

در این نامه با اشاره به فلسفه شکل‌گیری ملل متحد و منشور آن تاکید شده است این سازمان در طول تاریخ خود، دستاوردهای قابل توجهی را در زمینه های صلح و امنیت و همکاری های بین المللی به ثبت رسانده است که مشارکت در علل حقوق بشر، استعمارزدایی، اقتصاد پایدار و توسعه اجتماعی، ریشه کنی بیماری‌ها و خلع سلاح قابل توجه ترین آن است.

با این حال، ما همچنین باید تصدیق کنیم که سابقه آن از نقص و استثنا برخوردار نبوده است و در بسیاری از مواقع، سازمان نتوانسته است انتظاراتی را که ما اعضای مردم سازمان ملل متحد در این باره صحبت می کنند. با این وجود ، سازمان ملل همچنان بهترین گزینه است.

ما باید از طریق صلح و همکاری با چالش‌های پیچیده و نوظهور و تهدیدهای بشریت روبرو شویم. یکی از عناصر اصلی برای اطمینان از تحقق سه رکن سازمان ملل و آرزوی مردم ما، همچنین یک صلح و سعادت جهانی و یک نظم عادلانه جهانی، اطمینان از انطباق دقیق به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد است.

این منشور، تحکیم روابط دوستانه و همکاری بین کشورها است که صلح، امنیت، ثبات و توسعه برای جامعه جهانی به عنوان یک کل را تضمین می کند.

با این حال، چند جانبه گرایی که در هسته اصلی منشور سازمان ملل قرار دارد، در حال حاضر تحت حمله بی‌سابقه قرار گرفته است که به نوبه خود، صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

این روزها، جهان شاهد توسل به یکجانبه گرایی است که با انزوا طلبی و اقدامات خودسرانه از جمله تحمیل اقدامات قهریه یکجانبه یا عقب نشینی از موافقتنامه‌های برجسته و نهادهای چند جانبه و همچنین تلاش برای تضعیف تلاش های اساسی برای مقابله با چالش های مشترک و جهانی مشخص شده است.
این ائتلاف برای نخستین بار در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ مطرح شد که  خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا به همراه کشورهای دیگر در مقابل شورای امنیت سازمان ملل متحد بر آن تاکید کردند.

برچسب‌ها روسیه سازمان ملل متحد چین نیکاراگوئه کامبوج ایران ونزوئلا آنگولا سنت ‌وینسنت کره ‌شمالی سوریه کوبا الجزایر بلاروس بولیوی حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل متحد چین روسیه سازمان ملل متحد چین نیکاراگوئه کامبوج ایران ونزوئلا آنگولا سنت وینسنت کره شمالی سوریه کوبا الجزایر بلاروس بولیوی حقوق بشر اخبار کنکور منشور سازمان ملل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد