Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک ایران بر اساس بخشنامه مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد این نهاد، خواستار ارسال اوراق موثر پرونده های قاچاق کالا از سوی گمرکات اجرایی به بازرسی گمرک شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم قهروی مدیرکل بازرسی گمرک ایران، در بخشنامه‌ای تاکید کرد، پیرو بخشنامه های شماره 93/67683 مورخ 93/4/17 و شماره 93/96384 مورخ 93/5/29 درخصوص محکومان پرونده‌های قطعیت یافته قاچاق کالا؛

نظر به اینکه اخیراً مشاهده گردیده برخی از گمرکات اجرایی مفاد بخشنامه های مذکور را به طور دقیق رعایت ننموده اند لذا خواهشمند است به منظور اجرای صحیح ماده ١١٤ قانون امور گمرکی و امکان رسیدگی و طرح این قبیل پرونده‌ها در کمیسیون مربوطه دستور فرمائید با امعان نظر به قوانین و مقررات جاری در اجرای دقیق و به موقع مفاد بخشنامه‌های مذکور در صورت صدور هرگونه آراء از سوی مراجع قضایی در ارتباط با محکومیت قطعی اشخاص به پرداخت جزای نقدی و ممانعت از فعالیت شخص حقوقی و یا شخص مدیرعامل مربوطه و غیره، ضمن ارسال نسخه ای از دادنامه صادره به سازمان صمت استان مربوطه (موضوع بند ٥بخشنامه ٦٧٦٨٣/٩٣) سایر مستندات اعم از اوراق موثر پرونده راجع به محکومیت قطعی اشخاص حقیقی وحقوقی به اتهام قاچاق کالا، تصویر اعلام جرم (شکایت) صورتجلسه کشف، تصویر دادنامه قطعی، تصویر کارت بازرگانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. (موضوع بند ٣و ٤ بخشنامه موصوف) را نیز جهت طرح اتخاذ تصمیم در کمیسیون موضوع ماده ١١٤ ق.ا.گ به این دفتر ارسال نمایند.

بدیهی است مسئولیت حسن انجام اجرای مفاد این بخشنامه برعهده مسئولین محترم گمرکات اجرایی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک گمرکات اجرایی قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از محکومیت قاچاقچی باطری قلمی و تیغ اصلاح خبر داد.

علی رحیمی آذر، ۱۲ اردیبهشت گفت: شعبه دوم بدوی قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اردبیل به پرونده نگهداری قاچاق تعدادی تیغ اصلاح و باطری قلمی و نیم قلمی خارجی ، به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: مأموران نیروی انتظامی اردبیل محموله قاچاق را از یک انباری کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد