Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی هواپیمایی تابان سابقه دریافت اخظار از سوی هواپیمایی کشور را دارد که این ایرلاین در پرواز دیروز مشهد-تهران بازهم پروتکل‌های کرونا را رعایت نکرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چهارشنبه گذشته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که محدودیت مسافرگیری با 60درصد ظرفیت صندلی در پروازهای خارجی لحاظ نمی شود و فقط مختص پروازهای داخلی است، گفته بود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند از ابتدای آبان ماه، حداکثر 60درصد ظرفیت صندلی هر پرواز داخلی مسافرگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجا که در پروازهای خارجی مسافران مکلف به انجام تست PCRهستند به همین دلیل نیازی به رعایت استفاده از حداکثر 60 درصد ظرفیت در پروازهای خارجی نیست.

به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری نظارت بر عملکرد ایرلاین‌های داخلی در خصوص مسافرگیری با 60 درصد ظرفیت صندلی در پروازهای داخلی را تشدید کند، چراکه هواپیمایی تابان که سابقه دریافت اخظار از سازمان هواپیمایی را دارد دیروز در پرواز داخلی مصوبه ستاد ملی کرونا را رعایت نکرده است.

در پرواز صبح دیروز مشهد-تهران به شماره 6221 هواپیمایی تابان تمام صندلی‌های هواپیما پرواز را به فروش رسانده که در تصاویر مربوطه این مسئله به خوبی مشهود است. نکته جالب توجه این‌که مهماندار پرواز مذکور در واکنش به اعتراض مسافران نسبت به مسافرگیری بیش از ظرفیت 60 درصدی گفته بود: شرکت هواپیمایی در این زمینه مقصر نیست و کانتر (صادر کننده کارت پرواز) مقصر بروز این اتفاق است!

یکی دیگر از موارد قابل توجه در برخی پروازهای داخلی از جمله پرواز روز گذشته مشهد-تهران تابان عدم ارائه میان وعده به مسافران به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است. از یک طرف بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا در پروازها مسافرگیری می‌شود و از سوی دیگر از پذیرایی معمول داخل هواپیما خودداری می‌کنند. در واقع ایرلاین‌های داخلی از وضعیت موجود در هر صورتی به نفع خود استفاده می‌کنند. پارادوکسی که باید نهادهای نظارتی به آن توجه  ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش تسنیم، همانگوه که اشاره شد هواپیمایی تابان سابقه عدم رعایت مصوبه 60 درصدی را دارد. 11 بهمن امسال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار به شرکت هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت مقررات ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داده و گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مسیر تهران- مشهد در تاریخ 1/11/99  به شرکت هواپیمایی تابان اخطار داد.

محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه عدم توجه به مفاد مقررات ابلاغی باعث به خطر افتادن سلامتی همکاران و مسافران خواهد شد، افزود: ضمن اخطار رعایت کامل دستورالعمل های ابلاغی، شرکت هواپیمایی باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از حداکثر 60 درصد ظرفیت پذیرش در تمامی پروازها اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس این اخطاریه تا اطمینان از رعایت کامل مقررات ابلاغی ضمن تعلیق مجوز پرواز شماره 6224 روزهای چهارشنبه از تاریخ 15/11/99 تا تاریخ 29/11/99 به مدت 3 هفته از تاریخ صدور این نامه، هیچگونه مجوز پرواز جدیدی برای آن شرکت صادر نخواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا توسط این ایرلاین،‌ چه اقدامی انجام می‌دهد. امید است این برخورد در حد صدور یک اخطار کتبی نباشد.

اخطار سازمان هواپیمایی به هواپیمایی تابان/ مجوز جدید پروازی برای تابان صادر نمی‌شوداخطار سازمان هواپیمایی به ماهان و کارون به دلیل عدم رعایت مقررات کرونا

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی ویروس کرونا سازمان هواپیمایی ویروس کرونا سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمایی تابان شرکت هواپیمایی مصوبه ستاد ملی رعایت فاصله عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دبیرخانه کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی در این سازمان خبر داد و گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲)، ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان‌ها را دریافت کرده و این شهرک‌ها در حال اخذ سایر مصوبات در سطح استانی و ملی هستند که از این میزان ۴ شهرک مسکونی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسئولیت تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا تمامی طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

وی گفت: هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای‌عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

مالکی در پایان تصریح کرد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با احداث واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار مؤثری به تأمین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده است و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

کد خبر 6090250 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»