Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: همه‌ساله و با نزدیک شدن به‌روز‌های پایانی سال، بسیاری از مردم و به ویژه جوانان، در آئینی سنتی چهارشنبه آخر سال را با شیوه‌های مختلف و البته در برخی از موارد خطرناک، جشن می‌گیرند، شادی‌هایی که با استفاده از مواد محترقه به آسیب‌دیدگی افراد منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاجر عوض پور ادامه داد: اینکه روز‌ها تمامی امکانات بهداشتی و درمانی، توان و ظرفیت گروه‌های امدادی و نیرو‌های خدمات رسان به مقابله با شیوع ویروس کرونا معطوف شده، ماندن افراد در منزل و عدم شرکت در مراسم چهارشنبه آخر سال می‌تواند چرخه انتقال ویروس کرونا را در هم شکند.

او افزود: در حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال کوچک‌ترین خطا، بزرگ‌ترین حوادث را به همراه می‌آورد، ازاین‌رو از مردم استدعا می‌کنیم در شرایطی که همه امکانات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیج شده، برنامه‌های مربوط به آیین چهارشنبه‌سوری را برگزار نکنند تا مشکلات جامعه کمتر شود.

این کارشناس بهداشتی بیان کرد: بروز حوادث مربوط به آیین چهارشنبه آخر سال، علاوه بر اینکه باعث به خطر افتادن سلامتی افراد می‌شود، ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی و توان محدود کادر درمانی را ضایع می‌کند.

عوض پور عنوان کرد: اجتماعات مردمی علاوه بر اینکه خطر شیوع ویروس خطرناک کرونا را افزایش می‌دهد باعث می‌شود تا در صورت بروز حادثه برای افراد و مراجعه آنان به مراکز درمانی و بیمارستانی، امکان ابتلای افراد در محیط‌های آلوده افزایش پیدا کند.

سهل انکاری در چهارشنبه‌سوری خسارت‌های سنگین به بار می‌آورد

کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به اینکه از بروز حوادث چهارشنبه‌سوری می‌توان جلوگیری کرد به والدین توصیه کرد: در تهیه وسایل آتش‌بازی بی‌خطر فرزندانشان را همراهی کنند، کودکان به‌هیچ‌عنوان شخصاً نباید از مواد آتش‌بازی و محترقه استفاده کنند و والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی به خصوص در منزل، زیر زمین، محل کار و ... فرزندان خود را باز دارند.

او ادامه داد: از حمل مواد محترقه و آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جداً خودداری کرده و در صورت نگهداری مواد آتش‌بازی، حتی کم‌خطر حتماً آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنند.

این کارشناس بهداشتی بیان کرد: مواد آتش‌بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید، هیچ‌گاه از الکل برای آتش‌گیری مواد استفاده نکنید، هیچ‌گاه مواد آتش‌بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

او  با تاکید بر خودداری از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری، گفت: در صورت تمایل برای برگزاری این مراسم باستانی از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و مانند آن چه در واحد‌های مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان پرهیز کنید.

عوض پور عنوان کرد: از پرتاب مواد آتش‌زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت‌ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش‌سوزی است به جد خودداری کنید زیرا با توجه به شیوع پاندمی کووید ۱۹ و احتمال وجود مواد ضدعفونی الکلی سرنشینان و عابران پیاده در صورت استفاده از مواد آتش‌زا به علت درصد احتراق بالای الکل احتمال به وجود آمدن حوادث بیشتر است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چهارشنبه سوری چهارشنبه آخر سال آتش سوزی ترقه دست ساز چهارشنبه آخر سال چهارشنبه سوری مواد آتش بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران

مسعود بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک سال گذشته تلاش مناسبی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای تکریم و پاسداشت مقام معلم انجام شده است.

وی افزود: در تابستان پیش رو نیز دو برنامه اساسی برای توانمندسازی معلمان به عنوان سرمایه انسانی و نیز پیگیری مطالبات فرهنگیان و خانواده‌های آنها اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از پنج هزار سهمیه استخدامی در شهرستان‌های تهران در راستای بهتر شدن شرایط مدارس داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ نیز پنج هزار و ۷۷۶ سهمیه استخدامی از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است، گفت: در اواخر اردیبهشت آزمون مقطع متوسطه را داشتیم، قبل از عید نیز آزمون ابتدایی برگزار شد و در حال ارزیابی تکمیلی افراد هستیم تا بتوانیم برای اول مهر این افراد را به چرخه آموزش و پرورش اضافه کنیم‌.

بهرامی ادامه داد: در مورد سرانه‌های آموزشی نیز با پیگیری‌هایی که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین محترم انجام دادند و حمایت‌های دولت طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۳ فضای آموزشی به شهرستان‌های استان تهران اضافه شد.

وی گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان در حال اجرا است و به مرور به مجموعه آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

کد خبر 6097510

دیگر خبرها

  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • احمقانه است که از طارمی استفاده نکنیم
  • احمقانه است که از طارمی‌ استفاده نکنیم | او طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس