Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی ۲۴ نفره و دوحزبی از نمایندگان ایالات متحده با امضای نامه ای سرگشاده ضمن حمایت از وضع محدودیتهای سختگیرانه علیه ایران، خواستار وضع یک توافق «طولانی مدت تر و قدرتمندتر» با تهران شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جاش گاتهایمر نماینده دموکرات از ایالت نیوجرسی آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از تنظیم نامه‌ای خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خبر داد که به پشتیبانی از وضع محدودیت‌های سختگیرانه علیه ایران تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام توئیتری نوشت: «من به همراه مایکل تی. مک کال (نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس) هدایت یک گروه دوحزبی متشکل از ۲۴ نماینده دموکرات و جمهوریخواه را که از وضع محدودیت‌های سختگیرانه علیه ایران حمایت می‌کنند، برعهده دارم».

گاتهایمر در بخشی دیگر از این پیام توئیتری می‌افزاید: «ما با وزیر خارجه آنتونی بلینکن بر سر اینکه یک توافق طولانی مدت تر، قدرتمندتر و سختگیرانه تر رویکردی صحیح برای حراست بهتر از ما و متحدانمان در برابر یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای و غرقِ ترور است، موافقیم».

این ۲۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در بخشی از این نامه سرگشاده با تکرار ادعاهای واهی مقامات واشنگتن علیه ایران می‌نویسند: «ما باور داریم که توافق موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک بین گروه ۱+۵ و ایران به حد کافی عدم امکان دسترسی تهران به تسلیحات هسته‌ای را تضمین نمی‌کند. این توافق در ازای وضع محدودیت‌های موقت بر جنبه‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران، امکان دسترسی تهران به میلیون‌ها دلار [وجوه مالی] ناشی از رفع تحریم‌ها را فراهم کرد؛ منابع مالی که ایران از آن برای پیشبرد برنامه موشکی خود و افزایش حمایت‌هایش از تروریسم استفاده می‌کند».

در ادامه این نامه آمده است: «ما [نمایندگان کنگره] از شما [بلینکن، وزیر خارجه] می‌خواهیم که در همکاری با متحدانمان و رایزنی با کنگره به شیوه‌ای دو حزبی و از طریق هر دو مجالس نمایندگان و سنا توافقی بهتر و جامع را با ایران تنظیم کنید؛ توافقی که مانع از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای و کم اثر شدن فعالیت‌های بدخواهانه تهران در جهان شود. این توافق به حفظ امنیت و منافع ایالات متحده و متحدانمان از جمله اسرائیل کمک خواهد کرد».

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سختگیرانه علیه ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟