Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@03:13:33 GMT

صحنی به گستره رأفت پیامبر اسلام(ص)

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۹۳۱۰

صحنی به گستره رأفت پیامبر اسلام(ص)

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در یادداشتی به مناسبت تغییر نام صحن جامع رضوی به صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص)، این صحن را بستری برای نشر و اشاعه سیره ناب نبوی دانست.

 متن یادداشت مصطفی خاکسار قهرودی به شرح ذیل است:
پیامبر اسلام(ص) به رأفت و کرامت شهره هستند، همچنان که میوه دل برومند ایشان، حضرت رضا(ع) که مشهدی‌ها توفیق میزبانی از ایشان را دارند به همین خصائل متصف هستند و جهانیان، ایشان را به امام رئوف و امام شفیع می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از دیرباز زائران و مجاورانی که بارگاه حضرت رضا(ع) مشرف می‌شدند آرزو داشتند تا صحن و رواقی در بارگاه منور رضوی به نام نامی پیامبر عظیم‌الشان اسلام نامگذاری شود و اینک این مهم محقق شده و همزمان با مبعث رسول اسلام(ص) این اتفاق جریان‌ساز رقم خورد.
هدف اصلی در هنگامه تشرف به حرم اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع)، یادآوری میزان نیاز و ارادت ما به شأن والامقام تمام ائمه اطهار(ع) است و چه شأنی بالاتر از جایگاه رفیع و دست نیافتنی پیامبر اسلام(ص)؛ بنابراین ضروری است در هنگامه تشرف به حرم شمس‌الشموس نیز هرچه بیشتر این نیاز خود به حضور و یادآوری رسول قرآن را به خویش و نفس خویش یادآوری کنیم و چه راهکاری بهتر از اینکه با نامگذاری صحنی به نام پیامبر کرامت، یاد و نام ایشان دائما و بیش از پیش بر زبانمان جاری و ساری شود.
اساسا فلسفه نامگذاری نیز همین است؛ نام‌ها قرار است یادآور یادها، خصائل و صفات نیکو باشند و کدامین نام را نیکوتر از نام والای پیامبر اسلام که تمام زمان‌ها و ادوار ایشان را به محمد امین و رسول وحی می‌شناسد سراغ دارید؟ شمیم رأفت و مهر با این نامگذاری در صحن و سرا و حرم حضرت رضا(ع) بیش از پیش استشمام خواهد شد.
در پایان امیدواریم این نامگذاری و همچنین این صحن، تبدیل به جایگاهی برای نشر و اشاعه سیره ناب نبوی شود که گمشده بشر مدرن است؛ گل‌واژه سیره نبوی همانا عطوفت و مهر است که باید برنامه‌هایی تبیینی متعددی از این صحن برای آن در نظر گرفته شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مصطفی خاکسار قهرودی صحن پیامبر اعظم پیامبر اسلام اسلام ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری

دهم اردیبهشت یا «روز ملی خلیج فارس» در تاریخ ایران روز مهمی است؛ روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است. شاه عباس صفوی در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد.

دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس»

کد خبر 749066

دیگر خبرها

  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری