Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: بالاترین و مهمترین امتیاز خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) عبودیت و بندگی خدا بود.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلیمن سید حسین مومنی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی شام مبعث خاتم الانبیاء(ص) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: پیامبر خدا(ص) القاب بسیاری دارد ولی یکی از القاب آن حضرت «عبد» یعنی بنده خدا است که در تشهد نماز مقام عبد بودن پیامبر(ص) بر رسالت آن حضرت مقدم شده و این نشان دهنده این است که مقام بندگی خدا مهم تر از رسالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) قبل از اینکه رسول الله باشد عبدالله یعنی بنده خدا بود و از آنجا که قرآن کریم پیامبر خاتم(ص) را به عنوان اسوه و الگو برای مسلمانان معرفی کرده است ما نیز به تاسی از ایشان باید در بندگی و عبودیت خدا کوشا باشیم.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: در قرآن کریم دو عنصر تعلیم و تزکیه از جمله اهداف بعثت پیامبر(ص) معرفی شده است بنابراین کسب علم و دانش زمانی ارزشمند است که همراه با تزکیه باشد؛ علم بدون تزکیه نه تنها مفید نیست و ما را به قرب الهی نمی رساند بلکه برای انسان حجاب می شود و او را از خدا دور می کند.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: خداوند نعمت های بسیاری به بندگان خود ارزانی داشته است ولی تنها نعمتی که به خاطر آن بر بندگان خود منت گذاشته نعمت بعثت پیامبر(ص) است. وجود پیامبر خاتم(ص)، رحمت للعالمین بود و خداوند به واسطه وجود ایشان رحمت خود را بر اهل زمین نازل می کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) علاوه بر اینکه معلم اخلاق بود و اکمال اخلاق از جمله رسالت های ایشان محسوب می شد، رسالت دیگری از مبارزه با بت پرستی و طاغوت هم داشتند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: هرچند پیامبر اسلام(ص) پیامبر رحمت و مهربانی بود ولی در برابر کفار و دشمنان دین اسلام «اشدّا» یعنی بسیار سخت بود و هرگز سر سازش با دشمنان دین خدا نداشت چرا که می دانست آنها از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین استفاده می کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/


 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رسول اکرم ص عبودیت بندگی خدا پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود

تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای تأمین مطالبات بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود و در خصوص بهبود خدمت‌رسانی در واحد‌های پاراکلینیک و تصویربرداری، یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل بیمارستانی باارزشی بالغ‌بر سی میلیارد ریال تحویل بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود گردید.

وی بابیان این‌که مراحل نصب و آموزش آن در مرکز به‌صورت کامل صورت گرفت، افزود: از ویژگی این رادیولوژی قابل‌حمل یا پرتابل (portable) این است که در اکثر مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها در اتاق بیماران، بخش ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه، حیاط بیمارستان و بخش نوزادان قابل‌استفاده هست.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از تجهیزات در شرایط اورژانسی یا مواقعی که بیمار به هر دلیلی نمی‌تواند حرکت کند برای عکس‌برداری اشعه ایکس استفاده می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت