Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:57:57 GMT

کرونا برخی آسیب‌های اجتماعی را پررنگ کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۰۰۹۵

کرونا برخی آسیب‌های اجتماعی را پررنگ کرد

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، محمود ثمینی روز جمعه در بازدید از خانه جوانان استان و افتتاح طرح تاب آوری اجتماعی افزود: بنابراین در چنین شرایطی انجام طرح های تاب آوری اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اظهار داشت:  البته انتظار می رود مجری طرح تاب آوری با بهره گیری از ظرفیت اساتید مجرب و نظارت دقیق، برای تاثیر گذاری این طرح به مخاطب تلاش کند که توجه به ساکنان مناطق حاشیه ای در این راستا، مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: طرح تاب آوری اجتماعی با هدف ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی برای افراد ۱۸ تا ۳۵ سال اجرا خواهد شد.

ثمینی در ادامه با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی برای جوانان گفت: باید طرح های مهارت آموزی در اولویت باشد تا منجر به درآمدزایی شود چراکه برای ورود به بازار کار، صرف داشتن مدرک تحصیلی کفایت نمی کند و حرفه آموزی برای جوانان اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی یک ضرورت می باشد.

وی اظهار داشت: جوانان لرستان، افرادی با استعداد و ظرفیت های بالایی هستند و همه متولیان ساماندهی جوانان باید تلاش کنند ضمن مساعدت به جوانان در زمینه های مختلف، منویات مقام معظم رهبری را محقق نمایند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی ویروس کرونا استانداری لرستان تاب آوری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی ویروس کرونا استانداری لرستان آسیب های اجتماعی ویروس کرونا استانداری لرستان تاب آوری لرستان اخبار کنکور تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان معتادند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: براساس آمارهای سال گذشته، تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده، مثبت بوده است. - اخبار استانها -

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در معاونت اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد در دستورکار خود داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 4700 متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: 75 درصد این افراد «آقا»، 19 درصد «بانوان» و 6 درصد هم کودکان زیر 18 سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از 1890 نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از 790 نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است