Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه در آستانه روز بزرگداشت شهدا، مشخصات طرح‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهندس سعید اوحدی در آیین گرامیداشت روز شهید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران که با حضور رییس جمهور برگزار شد با تبریک عید مبعث، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری «شهدا مظهر اقتدار کشور» هستند و روز شهید یک مناسبت تقویمی نیست و در واقع تقدیر و سپاس از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: با توجه به فرا رسیدن روز ۲۲ اسفندماه که به نام روز شهید نامگذاری شده است، طرح‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور خانواده شهیدان «پالیزوانی»، همسر نخستین شهید مدافع حرم شهید «محرم ترک» و خانواده شهید دکتر «اصغر آقامحمدی» از شهدای مدافع سلامت و جانباز قطع عضو از دوپا و یک دست جانباز «منصور ع نم‌نم» و سردار حاج «احمد روزبهانی» جانباز ۷۰ درصد و آزاده‌ای که ۱۱ سال در اسارت حضور داشت افتتاح می‌شود.
معاون رییس جمهور با گرامیداشت یاد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۵۱ طرح و پروژه در ۴ بخش مسکن، تولیدی، صنعتی و کشاورزی، درمانی و توانبخشی و ساماندهی گلزار‌های شهدا به بهره‌برداری می‌رسد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه مسکن گفت: تفاهم‌نامه‌ای با وزیر راه و شهرسازی برای تأمین زمین مسکن ایثارگران به امضا رسید و با ۲۹ سفر استانی تفاهم‌نامه‌هایی با استانداران منعقد شد که در نتیجه امروز ۲۴ پروژه مسکن و واگذاری زمین در ۲۱ استان برای تأمین مسکن ۲۰ هزار ایثارگر بهره‌برداری می‌شود.
اوحدی افزود: ۸ پروژه کشاورزی و دامداری، ۱۰ طرح تولیدی و صنعتی، ۴ پروژه صنعت برق و یک گلخانه مدرن هیدروپونیک از جمله طرح‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۹۰ درصد به ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه شده است گفت: ۸ پروژه درمانی و توانبخشی از جمله ساختمان یاس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) با ظرفیت ۳۱۰ تخت و ۵۰ تخت مراقبت‌های ویژه و ۸۰ تخت در بیمارستان فجر تبریز و ۴ مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی افتتاح می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از ساماندهی گلزار مطهر شهدا در استان البرز خبر داد.
وی در پایان از حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رییس جمهور برای صدور دستور استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تشکر کرد.
در این مراسم پیرحسین کولیوند، رییس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) توضیحاتی در مورد امکانات و مشخصات پروژه توسعه این بیمارستان داد و طرح‌های درمانی و بیمارستانی در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و خراسان رضوی و مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، قزوین و مرکزی افتتاح شد.
محمدرضا اسکندری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر نیز در استان کرمانشاه طرح‌های تولیدی و اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد که به موجب آن برای ۳۶۰۰ نفر در ۱۱ نقطه کشور اشتغال ایجاد می‌شود.
جواد وکیلی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر نیز در استان ایلام گزارشی از مشخصات پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان ایلام را ارائه داد.
محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در استان مرکزی گزارشی از پروژه ساخت مجتمع مسکونی ۲۶۴ واحدی سفیر شهر اراک ارائه داد.
وی پس از ارائه این گزارش از رییس جمهوری درخواست کرد بودجه لازم به وزارت راه و شهرسازی برای آماده‌سازی زمین‌های شناسایی شده به منظور انجام امور آماده‌سازی زمین‌ها تا قبل از پایان دولت دوازدهم تأمین و تخصیص داده شود و همچنین سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۰ در مراکز استان‌ها از ۱۶۰ به ۲۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها از ۱۲۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
رییس جمهوری ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توجه به مشکل مسکن ایثارگران، دستور تأمین و تخصیص اعتبار لازم و همچنین پیگیری افزایش مبلغ تسهیلات خرید و ساخت مسکن را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید اوحدی معاون رئیس جمهور بنیاد شهید طرح های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره برداری رییس جمهور طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم

ایسنا/مازندران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه مازندران ۴۵ هزار و۹۱۱ نفر جمعیت ایثارگری دارد که ۵ هزار و ۹۶۰ نفر به عنوان جویای کار ثبت نام کردند، گفت: در حال حاضر در حال برگزاری آزمون استخدامی هستیم و خواهشمندیم که همه فرزندان شهدای جویای کار بالای ۷۰ درصد در این آزمون ثبت نام کنند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۱۳ اردیبهشت در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید از فرصت‌ها استفاده شود تا در خدمت به خلق خدا، انسان سعادتمند شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران در جنبه های معنوی و مادی استانی پر نعمت است، افزود: شورای فرهنگی ترویج ایثار و شهادت تنها قرارگاه قانونی در کشور است که دستوراتش نافذ است و با توجه به اهمیت موضوع باید فرصت بگذارند تا در کار جمعی مسائل در استان تصویب و اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: تکلیف قانونی است که همه دستگاه‌های اجرایی ۲۰ درصد بودجه قانونی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در مازندران ۴۵ هزار و۹۱۱ نفر جمعیت ایثارگری دارند که ۵ هزار و ۹۶۰ نفر به عنوان جویای کار ثبت نام کردند، گفت: در حال حاضر در حال برگزاری آموزن استخدامی هستیم و خواهشمندیم که همه فرزندان شهدای جویای کار بالای ۷۰ درصد ثبت نام کنند.

به گفته قاضی زاده هاشمی، در مازندران ۱۳ هزار ۶۹۹ نفر از جامعه ایثارگران تبدیل وضعیت شدند.

معاون رئیس جمهوری، درخصوص واگذاری مسکن جامعه ایثارگران افزود: هیچ محدودیتی برای تامین تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری نداریم اما در مازندران محدودیت در زمین است.

این مسئول افزود: امیدواریم در مسکن ملی سهمیه مسکن ایثارگران در نظر گرفته شود که خانواده‌های فاقد مسکن به صورت ویژه دیده شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در حوزه گلزارهای شهدای مازندران از ۱۵۸۷ گلزار شهدا ۱۱۶۰ گلزار ساماندهی شدند و لازم است در سفر رئیس جمهوری به استان این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان عملکرد سازمان‌ها و ماکز درمانی با جامعه ایثارگری خوب بود و فقط پرداختیها بود که تا پایان اسفند اسناد تسویه حساب شده است.

قاضی زاده هاشمی به پروژه های عمرانی در حوزه بنیاد شهید اشاره کرد و یادآور شد: اگر پروژه‌هایی نیمه‌تمام مانده است، لازم است در سفر رئیس جمهوری پیگیری شود.

وی در مورد کنگره شهدای ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران تصریح کرد: ۱۴ کنگره ملی در کشور برگزار می‌شود و در حمایت هیچوقت کوتاهی نکردیم فقط خواهشمندیم به کیفیت و اثرگذاری موضوع توجه شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه کتاب‌هایی که تدوین می‌شود باید در کنگره‌های شهدا رونمایی شود و به کیفیت موضوعات هم دقت شود، افزود: در بخش اعتباری محدودیتی نیست اما این محتوا باید غنی باشد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در مازندران اصلی‌ترین موضوع قابل پیگیری دستگاه‌های اجرایی فراهم شدن زمین برای مسکن خانواده ایثار و شهدا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت