Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:02:45 GMT

رضایت الهی در همه کارها مدنظر قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۰۶۵

رضایت الهی در همه کارها مدنظر قرار گیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد گفت: باید در کارهایی که انجام می‌دهیم به دنبال رضایت الهی و امام زمان(عج) با هدف پاک و مقدس باشیم و خود را با هدف‌ها هماهنگ کنیم تا رضایت الهی حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی ۲۲ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مبعث پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد:عالم طبیعت از تنوع زیبایی برخوردار است که این تنوع در زندگی بشر ایجاد شد، از طرفی آمدن اولیای الهی هم همچون نو شدن طبیعت و تغییر در زندگی بشر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وحدانیت پیامبران و ظهور آن‌ها برای از بین رفتن فضای شرک‌آلود جامعه، افزود: میلاد پیامبر نشان از آن بود که حکومتی تشکیل و پیامبر بر دشمنان پیروز می‌شود، بعد از رحلت پیامبر(ص) این حاکمیت ادامه یافت، به طوری که از شرق تا غرب عالم را فراگرفت.

فاطمی در ادامه بیان کرد: ماه شعبان ماه پربرکتی است که ابتدای آن با سه میلاد، آغاز می‌شود و نیمه شعبان که شب برات نام گرفته است، یعنی پیش از آنکه امام زمان(عج) متولد شود شب مقدسی بوده که به واسطه میلاد امام عصر مضاعف شده است.

وی با اشاره به مقدس بودن شب نیمه شعبان، افزود: تمام ماه شعبان مقدس است و بعد از آن ماه رمضان که ماه میهمانی خداوند متعال بوده و از ماه‌های پربرکت است.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به میلاد امام حسین(ع)، گفت: امام حسین در رحمت الهی و حضرت زهرا(س) آستانه‌ای است که به واسطه آن انسان به خداوند نزدیک می‌شود که باید از رحمت الهی که در اختیار انسان قرار می‌گیرد استفاده کنیم، گرچه استفاده از رحمت الهی از شرایطی برخوردار است.

وی ادامه داد: پدر، مادر، یتیمان، فقرا، فرزندان درهای رحمت الهی به شمار می‌روند، ای کاش از خواب غفلت بیدار شویم و به درهای رحمت الهی توجه کنیم.

فاطمی تاکید کرد: باید از بهترین سیر و سلوک به سمت درهای رحمت الهی که خداوند به ما داده نهایت بهره‌گیری و استفاده را ببریم تا شرمنده عمر خود و نعمات الهی نشویم.

خطیب نماز جمعه موقت شهرکرد در ادامه بیان کرد: برخی از ساعات از شرافت خاصی برخوردار هستند، مثلا شب جمعه  شب رحمت و مغفرت و شب زیارتی سیدالشهدا و روز جمعه سیدالایام نام گرفته که به امام عصر(عج) متعلق است.

وی تاکید کرد: باید در کارهایی که انجام می‌دهیم به دنبال رضایت الهی و امام زمان(عج) با هدف پاک و مقدس باشیم و خود را با هدف‌ها هماهنگ کنیم تا رضایت الهی حاصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رضایت الهی رحمت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان

دریافت 18 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6094745

دیگر خبرها

  • آوای آرامبخش باران در شهرستان کنگان پیچید + فیلم
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی