Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران در مراسم بهره برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج)، این معبر را یکی از خیابان‌های نادر در جهان دانست و گفت: مدیریت شهری فعلی تلاش خواهد کرد تا به هرجهت این خیابان حفظ و نگهداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح جمعه -۲۲ اسفند ۱۳۹۹- مراسم بهره برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) با حضور علی ربیعی، سخنگوی دولت، ‫مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و دو عضو  شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروز حناچی در مراسم بهره برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج)، ضمن مهم و با ارزش شمردن خیابان ولیعصر (عج)  اظهار کرد: خیابان ولیعصر (عج) یکی از زیبایی‌های شهر تهران بشمار می‌رود. همانطور که دوستانی در گذشته برای خلق این اثر تلاش کردند، مدیریت شهری فعلی نیز تلاش خواهد کرد تا به هرجهت این خیابان حفظ و نگهداری شود.

وی با اشاره به ثبت ملی خیابان ولیعصر (عج)، گفت: به زودی این خیابان ثبت جهانی هم خواهد شد. خیابان ولیعصر (عج) یکی از خیابان‌های نادر در جهان است. شهرداری تهران به مناسبت هفته طبیعی و به رسم سال‌های گذشته، درختان از بین رفته خیابان ولیعصر (عج) را احیاء می‌کند.

شهردار تهران با تأکید براینکه خیابان ولیعصر (عج) خصیصه‌های خیابان کامل را دارد، توضیح داد: این خیابان به جهت حفظ نوستالژی و کاربری‌های متنوع خصیصه اجرای ضوابط خیابان کامل را دارد. این اقدام جزو برنامه‌های مدیریت شهری است.

*ربیعی: باید نهال‌های مهربانی، مسئولیت پذیری و در کنار یکدیگر بودن در تهران کاشته شود

علی ربیعی، سخنگوی دولت در آیین بهره برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج)، با اشاره به هفته درختکاری، گفت: درخت نماد زیست و آبادانی است. ما نیازمند یک باغبانی و ‌درخت داری گسترده هستیم. چرا نمی‌گویم باغداری؟ مفهوم باغداری یعنی کسب و کار، اما بطن باغبانی به نوعی نگهدای و نگهبانی است. جامعه امروز باید باغبان یکدیگر باشد. شهروندان تهرانی باید به نوعی زیست اجتماعی – مهربانی را کنار یکدیگر داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز به همت شهردار تهران فاز چهارم طرح ساماندهی درختان خیابان ولیعصر اجرا می‌شود، افزود: همه تهرانی‌ها در خیابان ولیعصر (عج) خاطرات فراوانی دارند. باید نهال‌های مهربانی، مسئولیت پذیری و در کنار یکدیگر بودن در شهر تهران کاشته شود.

به گفته ربیعی: تهران باید زیست پذیر باشد و بخشی از این زیست به محیط زیست یعنی کاشت درخت برمی‌گردد. مهم‌تر از این زیست، زیستی است که در کنار سختی‌ها و مشکلات، شهروندان و مسئولان باید کنار هم داشته باشند.

سخنگوی دولت در پایان، تأکید کرد: مدیریت آقای حناچی به شهر تهران سرسبزی اعطا کرده و اعتقاد دارم که ایشان به آرامی در حال پیشبرد اهداف به دور از نگاه به هیچ چیز دیگری جز تهران، است.

*کاشت ۳۵۰۰ درخت «چنار» کهنسال در خیابان ولیعصر

محمدعلی مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت ۳۵۰۰ اصله درخت چنار کهنسال در خیابان ولیعصر خبر داد.

مختاری در آیین بهره برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) ضمن اشاره به طرح احیای درختان خیابان ولیعصر (عج)، بیان کرد: طی سال‌های گذشته تعدادی از درختان این خیابان به علت ساخت و سازها، خیابان سازی و ... تخریب شده بود. از شهریور ۱۳۹۶ طرح ساماندهی درختان ولیعصر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گفته مختاری؛ خیابان ولیعصر (عج) در خاورمیانه نمونه است و باید نسبت به ساماندهی و حفظ آن کوشید.

وی ضمن اشاره به استقرار بسیاری از مراکز و نهادها در خیابان ولیعصر (عج)، گفت: از شهریور ۱۳۹۶ تاکنون ۳۵۰۰ اصله درخت چنار کهنسال با بن ۵۰ و قدمت بالای ۱۰ تا ۱۵ سال از نهالستان‌های اطراف اصفهان و مشهد به وسیله تریلی و به روش روت بال به تهران آورده شده‌اند. این تعداد درخت در چهار فاز در خیابان ولیعصر (عج) کاشته شده‌اند.

به گفته مختاری، امسال نیز ۱۵۰۰ اصله درخت در این خیابان کاشته شده است.

*سالاری: برای حفاظت از درختان گام‌های بسیاری برداشته شده است

محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: مدیریت شهری دوره پنجم برخلاف همه مشکلات، محدودیت‌های جدی مالی و بدهی‌های انباشته به ارث رسیده، تلاش کرد که استراتژی خود را به سمت کیفیت زندگی یعنی ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان ببرد.

او با بیان اینکه در همین راستا برای حفاظت از درختان گام‌های بسیاری برداشته شده است، توضیح داد: مصوبه برج – باغ در تهران لغو شد و این اقدام به معنی حفظ و صیانت از باقی مانده باغات تهران است. همچنین در مناطق فرسوده و غیربرخوردار شهر تهران، حدود ۲۰ باغ مهم تملک شد. طرح موضعی صیانت، حفاظت و ساماندهی از مهمترین باغات شهر تهران یعنی کن، فرحزاد و سوهانک اجرا شد. دراین دوره مدیریت شهری، حفظ و صیانت از ۱۷۰۰ هکتار باغات کن و ۲۱۱ هزار هکتار باغات فرحزاد در یک فرآیند کارشناسی مصوب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: چنارهای خیابان ولیعصر (عج) برای ثبت ملی و جهانی این خیابان با هویت، نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خیابان ولیعصر مدیریت شهری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن

آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران خاموش شد و آسیبی به مسافران آن وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی هتل پارسیان کوثر تهران که حوالی ساعت ۱۹:۳۰ دچار آتش شده بود، با این توضیح که آتش‌سوزی جزئی بوده و پس از ۱۵ دقیقه مهار شده است، جزئیات این حادثه را اینگونه شرح داد: این حادثه که در عصر روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) و در پی عملیات جوشکاری منبع ذخیره آب هتل رخ داده بود، در کمتر از ۱۵ دقیقه به طور کامل مهار و خطر سرایت آتش به دیگر طبقات هتل به طور کامل برطرف شد.

این حادثه در پی آتش گرفتن تعدادی اقلام جعبه مقوایی ظروف یکبار مصرف در طبقه منفی یک هتل رخ داد، که  با هماهنگی تیم فنی و مهندسی هتل و اتش نشانی منطقه ۶ تهران اقدامات ایمنی انجام و آتش به طور کامل خاموش شد.

آتش‌سوزی در طبقه منفی ۱ ساختمان غیراقامتی هتل (انبار) بوده است و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان رخ نداده و تمام مسافران هتل در سلامتی کامل هستند.

این تصاویر را روابط عمومی هتل از وضعیت این اقامتگاه پس از مهار آتش در اختیار ایسنا قرار داده است 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران