Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: علت اصلی گرانی کالاهای مورد نیاز مردم دلالان و واسطه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه واسطه‌ها کالاهای اساسی مردم و بخصوص میوه شب عید را از کشاورزان به قیمت های بسیار پایین خریداری و به قیمت های گزاف می فروشند، افزود: توقع بجای مردم از مسئولان حذف اینگونه افراد از بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در طول سال جاری بارها در خصوص منشاء گرانی و مشکلات معیشتی مردم تذکر داده اند که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرای این مشکلات حل شود.

امام جمعه شهرری در ادامه به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص بصیرت افزایی و دشمن شناسی مردم اشاره کرد و گفت: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب می گذرد باید مردم چشم خود را باز کنند و دشمن و توطئه های آن را به خوبی بشناسند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه دشمنان در آستانه انتخابات تمام توان خود را برای تزریق ناامیدی و ایجاد یاس در جامعه ایران به کار بسته اند، تاکید کرد: مردم باید با چشمی باز و با بصیرت کامل در کنار نظام اسلامی بمانند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی یادآور شد: افسران جوان جنگ نرم باید در این شرایط به میدان بیایند و مردم را به امیدواری، مقاومت و ایستادگی توصیه کنند.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به اینکه دین مبین اسلام مردم را به مهربانی نسبت به یکدیگر توصیه کرده است، ابراز کرد: مردم در آستانه شب عید باید تا جایی که می توانند نسبت به هم نوعان خود مهربان باشند و در جمع آوری کمک های مومنانه مشارکت گسترده داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته شهید، بیان داشت: امام خمینی(ره) در میان تمامی بنیادهایی که تشکیل شد، بنیاد شهید را از همه افضل تر می دانست.

شاهچراغی اضافه کرد: رسیدگی به خانواده شهدا که جان خود را پای آرمان های انقلاب و فدای خاک کشور کرده‌اند کار بسیار ارزشمندی است که باید استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما نسبت به شهدا بسیار سنگین است، اظهار داشت: شهدا با خون خود موجب پیروزی نظام اسلامی در مبارزه با نظام طاغوت و پیروزی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی و محور مقاومت شده اند، همه ما در روز قیامت باید پاسخگویی شهدا باشیم.

شاهچراغی در پایان یادآور شد: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری عملکرد قابل قبولی در خصوص خدمت به خانواده هام معظم شهدا دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شهرستان ری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه شأن امامت جمعه مطالبه‌گری است، گفت:‌ هدف از مطالبه‌گری تقویت و حمایت از مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم است نه تضعیف. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان‌، آیت‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه هفته معلم را به همه جامعه‌ فرهنگیان، اساتید در حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوییم اظهار کرد: امروز در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما سوال اینجاست که راه حل اساسی این مشکلات کجاست؟

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل و معضلاتی که امروز با آن روبرو هستیم، مساله‌ اشتغال جوانان است و نسل جوان ما باید به عنوان یک تولید کننده‌ ثروت مطرح شود افزود: اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند و باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور است

شعبانی با تأکید بر اینکه علاوه بر آموزش باید این مسائل تبدیل به رفتار اجتماعی و عملی بشود خاطر نشان کرد:تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف جریانات انقلابی است که گاهی از موارد به آن بی‌توجهی شده است وکار نهاد تعلیمی و آموزشی ما تربیت انسان است و فقط بنا نیست به دانش آموزان آموزش داده شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به مساله‌ معاونت پرورشی اشاره کردند و این اهمیت کار را نشان می‌دهد گفت:مبانی اصیل و قابل دفاعی که ما داریم، باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد.

وی طولانی بودن دوره‌ تحصیل را از  مضرات اجتماعی برای جوانان این کشور دانست و ابراز کرد: با طولانی شدن دوره تحصیل، فرصت جوانی از فرزندان ما گرفته می‌شود و لذا نیازمند اصلاح است که وزیر آموزش و پرورش نیز به آن اشاره دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن در ایام اخیر پس از شکست در میدان نظامی، با شایعه پراکنی و دروغ‌پردازی به سراغ جنگ رسانه‌ای رفته‌ و وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است اظهار کرد: فراموش نکنیم که جریان رسانه‌ای دشمن ابلیس صفت است وسال‌ها بسیاری از غرب زده‌ها، صحبت از آزادی بیان در غرب داشتند، اما امروز شاهدیم که چگونه با دانشجویان خودشان برخورد می‌کنند.

‌شعبانی افزود: جمهوری اسلامی از اول معتقد بود آزادی بیان در غرب، یک شعار تو خالی است و امروز حقانیت موضع‌گیری ما در بلاد کفر دیده می‌شود امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا فراگیر شده و این موفقیت جمهوری اسلامیست.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه شأن امامت جمعه مطالبه‌گری است و هدف از مطالبه‌گری تقویت و حمایت از مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم است نه تضعیف آنها ادامه داد: خیلی از مطالبات مردمی در جلسات خصوصی و عمومی مطرح و ائمه جمعه پیگیر مشکلات مردم هستند و تریبون نماز جمعه، تریبونی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم است که انتظار دارند حرف آنها شنیده شود.

وی با بیان اینکه انتظار این است که مسئولان در سطح استان و در سطح ملی نسبت به این مطالبات برخورد شایسته داشته باشند گفت :امام صادق(ع) تشیع، امامت و ولایت را زنده کردند و امروز همه‌ ما سر سفره‌ امام صادق(ع) هستیم .

امام جمعه همدان در پایان گفت:آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای حضرت آیت الله طه‌محمدی که در بیمارستانی در قم بستری هستند، داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • قدردانی از کارگران شهرری
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد