Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@20:31:39 GMT

مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک در سال ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۲۰۱

مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک در سال ۱۳۹۹

اصول این کار به این صورت است که در هنگام عقد قرارداد، خریدار و فروشنده، یک زمان و مکان مشخص را تعیین می‌کنند و آن را در قولنامه ثبت می‌کنند. معمولا روند تعویض پلاک، یک کار زمان‌بر است که برای انجام آن باید صبح خیلی زود در محل حاضر شد. اگر به هر دلیلی یکی از طرفین امکان حضور در آن زمان را پیدا نکند، باید به طرف مقابل وکالت قانونی بدهد تا او کارهای مربوط به تعویض پلاک و انتقال سند را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید تا شرایط تعویض پلاک خودرو را در سال ۱۳۹۹ برایتان بگوییم.

مدارک مورد نیاز فروشنده برای تعویض پلاک در سال ۱۳۹۹

پیش از انجام هر کار قانونی، باید مدارک و اسناد لازم را از پیش آماده کنید. به خصوص در مورد بحث تعویض پلاک، که باید صبح زود به محل بروید و نوبت بگیرید، در صورت نداشتن یکی از مدارک، تمام زحمت‌های شما به هدر خواهد رفت و کلی هم زمان از دست می‌دهید. مدارک لازم برای تعویض پلاک شامل : کارت خودرو، برگ سبز یا سند مالکیت یا برگه شناسایی خودرو، بیمه نامه، برگه عدم خلافی، اصل شناسنامه یا کارت ملی، کارت معاینه فنی مربوط به سال ۹۹ و کارت عابر بانک است. در صورت نداشتن برگه عدم خلافی، فروشنده می‌تواند خلافی خودرو را در همان مرکز تعویض پلاک پرداخت کرده و برگه آن را دریافت کند. دلیل تاکید بر همراه داشتن عابر بانک هم این است که در این مراکز اصلا پول نقد از کسی دریافت نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز خریدار در هنگام تعویض پلاک در سال ۱۳۹۹

به عنوان خریدار نیز باید مدارکی را در هنگام تعویض پلاک به همراه داشته باشید تا کار به سرعت انجام شود. مدارک خریدار خودرو شامل: اصل شناسنامه و کارت ملی، کارت عابر بانک، سند احراز محل سکونت، یکی از قبض‌های آب، یا برق و یا گاز که مربوط به همان محل سکونت باشد. وجود سند به این دلیل است که شما ثابت کنید در همان شهری که پلاک با کد آن صادر می‌شود ساکن هستید. این سند باید یا به نام شما و یا همسر و یا حتی یکی از والدینی باشد که با او زندگی می‌کنید. البته در این صورت باد مدارک شناسایی آن فرد را نیز همراه خود داشته باشید. (منبع: کارنامه(

نکته آخر

شما می‌توانید درخواست داشتن یک پلاک رند را ارائه کنید. اما نمی‌توانید زوج یا فرد بودن پلاک خودرو را تعیین کنید. در ضمن اگر در شهر دیگری ساکن نباشید نمی‌توانید پلاکی با کد آن شهر دریافت کنید. مگر اینکه ثابت کنید به هر دلیلی، مثلا نوع شغل، مرتب به آن شهر سفر کرده و اقامت موقت دارید. بعد از انجام تمامی مراحل تعویض پلاک، کارت خودرو با پست برایتان ارسال خواهد شد. مطالب و مقالات بیشتر در این حوزه و البته هر نوع اطلاعی در مورد خودرو را می‌توانید در سایت کارنامه و بخش  بررسی تخصصی قطعات ماشین کارنامه مطالعه کنید.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو فرایند خرید خرید و فروش زمان و مکان سال ۱۳۹۹ تعویض پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

به گزارش خبرنگار مهر، براساس جدول زمان بندی سامانه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجویان از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برای ثبت درخواست در دانشگاه های مبداء و بارگزاری مدارک لازم فرصت دارند.

بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو از روز شنبه ۲ تیر آغاز شده و تا روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد. رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبدا روز یکشنبه ۱۷ تیر لغایت یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ انجام می شود.

بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو از روز دوشنبه یک مرداد ۱۴۰۳ لغایت سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ انجام می شود. بررسی و اعلام نتایج توسط دانشگاه مقصد، تایید نهایی و تثبیت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد از روز چهارشنبه ۱۷ مرداد لغایت چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ انجام می شود.

کد خبر 6097877

دیگر خبرها

  • نحوه ثبت نام اینترنتی کلاس اولی‌ها + مدارک مورد نیاز و سایت ثبت نام
  • پایان تردد لندکروز ۲۰۰ میلیاردی
  • ارتقاء و تعویض سوئیچ مرکز مخابرات افتر و سرخه
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در شاهرود/ ۵ نفر دستگیر شدند
  • پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟
  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده لوکادیا برای CAS
  • جواد نکونام: تعویض‌های ریسکی انجام دادیم/ کار استقلال سخت‌تر شد
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام