Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به توصیه های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از فرصت فضای مجازی گفت: کسانی که توان دارند برای تولید محتوا و پاسخ به شبهات در فضای مجازی به میدان مقابله با دشمن بیایند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله احمد شیخ بهایی جمعه (22 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان ضمن دعوت و توصیه همگان به رعایت هرچه بیشتر تقوای الهی گفت: سفارش همیشگی خداوند متعال، انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) و سفارش همیشگی در خطبه های نماز جمعه، سفارش به تقوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: تقوا به معنای سنگر گرفتن، سپر را به دست گرفتن و خود را از تیر و ترکش دشمن، شیاطین و هوای نفس محفوظ داشتن است.

 

 

وی با اشاره به اینکه ماه شریف رجب رو به اتمام است و وارد ماه شعبان می شویم، افزود: خوشا به حال آن هایی که در ماه رجب از دعاهای این ماه بهره بردند، با خدا راز و نیاز داشتند، به دعوت خدا لبیک گفتند، با خدا آشنا شدند و آشنایی خود را بیشتر کردند.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی با بیان اینکه در آستانه رسیدن به ماه شعبان، خداوند متعال یک هدیه بزرگ برای ما قرار داد و آن مبعث رسول گرامی (ص) است، به سخنان مقام معظم رهبری در روز مبعث اشاره و اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری سرشار از معارف ناب است که باید قدر آن را بدانیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه بزرگترین هدیه انقلاب اسلامی به مردم، خداشناسی و آشنایی با خدا است، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) ما را با مناجات شعبانیه آشنا کرد و امسال هم به آن می رسیم و در هر نماز، سحرها، شب ها و روزها با این مناجات مأنوس باشیم.

 

 

 

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: مناجات شعبانیه سوز و گداز را به ما یاد می دهد و رزمندگان ما که تربیت یافتگان امام(ره) بودند، عمده انگیزه آن ها برای جانفشانی همین دعاها و مناجات ها بود؛ یک رزمنده در جمله ای در کتاب خود نوشت که «شهید را در خواب دیدم و دست او را گرفتم و گفتم به من بگو راه چیست؟ برگشت و نگاهی به من کرد و گفت اشک و آه است» بنابراین باید از خودمان عبور کنیم و هوی و هوس ها را کنار بگذاریم و برای خدا خود را خالص کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم سفارش به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه کردند، گفت: این ها درس خداشناسی است و روز گذشته در سخنان مقام معظم رهبری یک نکته مهم بود که نشان داد در 50 سال تمام مبنای فکری و عقیدتی و حرکت انقلابی این بزرگوار بر این مبنا و «طرح کلی اندیشه اسلامی» مجموعه سخنرانی ایشان در سال 53 است.

 

 

آیت الله شیخ بهایی بیان کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته در سخنان ارزشمند روز عید مبعث فرمودند که «توحید فقط این نیست که خدا یکی است بلکه توحید یعنی اینکه حاکمیت مطلق در جهان از آن خدا است و هیچ نیرویی مگر با خدا وجود ندارد».

 

 

 

وی با اشاره به اینکه هر که به خدا وصل شود هرکاری می تواند انجام دهد، اظهار کرد: هرجا که از قانون خدا تخطی کردیم توحید ما مشکل داشته و مشرک هستیم.

 

 

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: هدف بعثت انبیای الهی همین بود که انسان ها را به سوی خدا دعوت کرده و از هرچه طغیان گر است، فاصله بگیرد و فقط بنده خدا باشد؛ یعنی در اقتصاد، سیاست، علم، تحصیل، زندگی فردی، اجتماعی و ... بنده خدا باشد که این توحید می شود و شهدای ما مسیر خداشناسی را باز کردند و تمام توان خود را برای خدمت به کار گرفتند.

 

 

 

وی اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند «شبی حاج قاسم سلیمانی از یک سفر خارجی که 24 ساعت آنجا بود، برمی گشت و گزارش کار می نوشت، انسان از مطالعه گزارش کار او خسته می شد و احساس خستگی می کرد» شهید سلیمانی در راه خدا و خدمت به مردم برای خدا خسته نشد، جهادی عمل می کرد، در شب با خدا خلوت داشت و روز به دنبال کار مردم بود.

 

 

آیت الله شیخ بهایی افزود: ماه شعبان را در پیش داریم و سال آینده 2 نیمه شعبان داریم؛ یک نیمه شعبان اول سال و یک نیمه شعبان آخر سال است که سال 1400 امیدواریم مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) قرار بگیریم.

 

 

 

وی با بیان اینکه از خدا بخواهیم دل ها و قلوب ما را متحول کرده تا هر یک از ما یک حاج قاسم سلیمانی شویم و در مقابل دشمنان اسلام بایستیم، ادامه داد: باید با امید خدا تلاش کنیم و دست به اقدام بزنیم زیرا وقتی رابطه با خدا برقرار نیست، شیطان مسط می شود.

 

 

 

امام جمعه موقت کرمان در خطبه دوم گفت: امسال نوروز با جشن های شعبانیه همراه است و شادی و نشاط در اسلام مورد تاکید است اما باید تلاش کرد با گناه آمیخته نشود البته امسال هم مانند سال گذشته با مسئله کرونا همراه هستیم و باید طبق دستورات ستاد ملی کرونا در جشن ها و برنامه ها عمل کنیم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه اسلام برای زن و مرد حرمت قائل است، بیان کرد: جامعه بشری انسان هستند و حرمت ها باید محفوظ بماند و سلول اجتماع در اسلام، خانواده است.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی ادامه داد: اسلام انسان و خانواده را تکریم کرده و تشکیل خانواده و فرزندآوری به شدت مورد تاکید است اما جامعه اسلامی ما به استقبال فاجعه کاهش جمعیت می رود.

 

 

 

وی افزود: جوانان باید برای ازدواج اقدام و خانواده ها کمک کنند و آداب و رسوم را کنار بگذارند و هزینه ها را کم کنند و به سادگی مراسم ازدواج فرزندان خود را برگزار کنند زیرا ملاک ازدواج، اخلاق و ایمان است و مابقی موارد جزء است.

 

 

 

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: سن ازدواج مشخص است، نگذارید سن ازدواج بالا برود و خانواده ها برای ازدواج فرزندان خود سختگیری نکنند و بعد هر زمان ازدواج کردند، فرزند بیاورند زیرا فرزند برکت زندگی، نور چشم انسان، نیروی جوان جامعه و فرزند بازو است هرچه بازوان بیشتر توان بیشتر است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: کمک های مومنانه فقط غذا نیست متمولین در این شرایط خیلی رسالت سنگینی دارند و برای ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان وارد شوند و هر توانی دارند را به کار گیرند.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی افزود: امسال، سال جهش تولید بود و الحمدلله دولت و قوه قضاییه نسبت به راه اندازی کارخانجات موفق بودند اما آیا انتظاری که رهبر معظم داشتند محقق شده است؟ باید بیشتر از این ها کار کرد.

 

 

 

وی گفت: مسئله دیگر، مسئله انتخابات است؛ ثبت نام انتخابات شوراها شروع شده و کسانی که در خود قابلیت و توان کار می بینند و آماده نوکری برای مردم و حاضر هستند از حق خودشان مایه بگذارند، به میدان بیایند و اگر رای آوردند خدمت کنند.

 

 

 

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: شهر نیازها و آسیب های اجتماعی فراوان دارد و برای حل مشکلات شهر باید نیروهای جهادی، حزب اللهی، انقلابی، مسلمان و دلسوز و متخصص و توانا پای کار بیایند.

 

 

 

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری هم در پیش است و در انتخاب بهترین برای ریاست جمهوری باید تلاش کنیم و این کار می برد؛ فکر، بررسی، مطالعه، سوابق و قابلیت های افراد را باید ببینیم اینکه چه تیمی دارند و چه کسانی از آن ها حمایت می کنند، باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی اظهار کرد: کسی باید در صحنه مسئولیت پذیری بیاید که بتواند در ضمن اینکه برای مردم فداکاری می کند، در مقابل دشمن با تمام استقامت بایستد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه فتنه گر و منافق دشمن اسلام است، خاطرنشان کرد: کسی مخالف تعامل با دنیا نیست، کشورهایی که می خواهند علیه دین، استقلال، حاکمیت و آزادی ما اقدام کنند دشمن می شوند و مذاکره با آنها سودی ندارد.

 

 

 

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: این ها در یمن چه ها کردند اما صدایی از دنیا در نمی آید؛ دشمن، دشمن است و چنگ و دندانی نشان می دهد ببینید و باور نکنید.

 

 

 

وی افزود: فضای مجازی به بمباران فکری دشمن تبدیل شده است و دشمن برای آن سرمایه گذاری کرده است که باید جوانان و نخبگان بنا به تاکید مقام معظم رهبری به میدان مقابله با دشمن بیایند و کسانی که توان دارند، تولید محتوا کنند و به شبهات پاسخ دهند.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی ادامه داد: هرجا طبق دستور اسلام عمل کردیم، موفق شدیم و برد نصیب ما شد و هرجایی که شکست خوردیم جایی بوده که طبق دستور خدا و منویات رهبر معظم انقلاب عمل نکردیم.

 

 

 

وی با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا خاطرنشان کرد: بچه های خود را با عکس و نام شهدا آشنا کنیم و بهترین راه خودسازی و بهترین راه آشنایی با خدا، وصیت نامه شهدا و خاطرات شهدا است.

 

 

 

امام جمعه موقت کرمان در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که در طول یکسال زحمت کشیدند، گفت: همه سفارش ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و مراقبت کنند تا این بیماری زودتر کنترل شود.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله شیخ بهایی خطبه های نماز جمعه نماز جمعه امام جمعه موقت کرمان آیت الله شیخ بهایی مقام معظم رهبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسین" گفت: با توجه به وجود صنایع مختلف و تعداد زیاد کارگران در استان، خطراتی نیز در فضای مجازی برای این گروه وجود دارد. 


وی با اشاره به فعالیت‌های مجرمانه در این فضا، اظهار داشت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد. 


ابوالحسینی از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند. 


این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.


 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیگر خبرها

  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • زبان طنز نیشدار است