Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@23:02:14 GMT

تبانی ای‌اف‌سی و فیفا علیه ایران!

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۳۲۱

تبانی ای‌اف‌سی و فیفا علیه ایران!

سیدرضا صالحی‌امیری در خصوص رایزنی برای گرفتن حق میزبانی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال یکسال بلاتکلیف بود. خللی ایجاد شد، رقبا از این فرصت طلایی سوء استفاده کردند و در پنهان به صورت تبانی تصمیمات سیاسی گرفتند که مغایر با روح ورزش منشور المپیک و جوانمردی است. من با شورای المپیک آسیا و شیخ‌احمد صحبت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایلی که آوردند اصلا قانع‌کننده نیست. بحث تبلیغات، اسپانسر و تحریم بود که این‌ها بهانه است و واقعی نیست.

وی افزود: سکوت فیفا بسیار معنادار است. چطور وقتی حرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مطرح می‌شود فیفا دفاع می‌کند اما اینجا که بحث تضییع حقوق فوتبال ایران است سکوت می‌کند؟ ‌در حالی که می‌دانیم این تصمیم مغایر با اصول فوتبال و رویکردی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزارت امور خارجه تلاش کرد. ارتباط ما با فیفا در حد مکاتبه است. ارتباط رسمی با شورای المپیک آسیا داشتیم که از طریق شیخ‌سلمان دنبال کنند. مجموعه رفتارهای سیاسی علیه ملت ایران دارند و این رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی را باید در چارچوب یک پازل بزرگ‌تر ببینیم. اما این دلیل نمی‌شود که فعالیت نکنیم. عزیزی خادم با من، ظریف و سلطانی‌فر صحبت کرد. به اعتقاد من نتیجه یک تبانی بود که AFC اعلام و فیفا هم سکوت کند.

صالحی‌امیری در خصوص تأثیر دوران گذار فدراسیون فوتبال روی این موضوع عنوان کرد: این دوران بسیار لطمه زده، حتی حمایت ما در آن مقطع از شیخ‌سلمان اشتباه بود که نتیجه آن را امروز می‌بینیم. باید به آنچه اتفاق افتاده اعتراض کنیم. هنوز روزنه‌هایی وجود دارد. این موضوع کاملاً غیرعادلانه و غیرمنصفانه است. قصد دارم با توماس‌باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه و به این رفتار ناعادلانه اعتراض کنم. بعد از آن جلسه مشترکی را هم با عزیزی‌خادم وزیر ورزش و وزیر امور خارجه برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص شکایت به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) اظهار داشت: این مسأله نیازمند بررسی ابعاد کارشناسی است و نباید تصمیم لحظه‌ای گرفت. ان‌شاالله در هفته آینده جلسه مشترکی بین وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود تا ابعاد این مسأله را بررسی کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رضا صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند

اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی جلسه گذاشتند.

طرفداری | معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: پیرو دستور وزیر درباره برخی اتفاقات رخ داده، با قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد‌شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، گفت:

وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او هم از این موضوع استقبال کرد و‌ مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور من، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت بگیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد:

انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری پیدا کند.

اسبقیان گفت:

نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • بر روی حمایت ایران از سپک تاکرا درIOC حساب باز کرده ایم
  • دیدار مناف هاشمی با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • دادرس: مشغول جراحی هستیم!
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!