Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:27:20 GMT

مسئولان با عمل انقلابی دین خود به شهدا را ادا کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۴۷۱

مسئولان با عمل انقلابی دین خود به شهدا را ادا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این جمعه هفته اهرم اظهار داشت امروز به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده که با صدور فرمان حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۵۸ این نهاد پا به عرصه خدمت و رفع دغدغه خانواده‌های شهدا و جانبازان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تأسیس این نهاد به تنهایی قادر به حفظ جایگاه و تکریم خانواده‌های شاهد آن نیست و همه مسئولین و آحاد مردم در خدمت و خانواده بزرگ شهدا و جانبازان صادقانه خدمتگزاری کنند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: همه مسئولین نسبت به تکریم خانواده‌های شهدا و امور ایثار ایثارگران مدیون هستند و این دین هم ادا نمی‌شود مگر با عمل انقلابی و عدم خیانت در امانت در دست دارند و صیانت از آرمان‌های انقلاب.

وی با اشاره به شروع ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این نهاد موجب ماندگاری اسلام و جریان تشیع شده است که عامل اصلی این ماندگاری هم تعالی جایگاه فقه و فقاهت و عمل بر اساس فقه جعفری بوده امروز هم نیاز است و حضور جوانان مؤمن و متعهد چه برادران و چه خواهران این وظیفه سنگین و تاریخی را طلایی داری کند.

پهلوزاده ادامه داد: هر اندازه در نگاه ما و در رفتار ما نسبت به حوزه علمی بی‌توجهی صورت بگیرد قطعاً همان اندازه نفوذ و توجه دشمن به حوزه بیشتر خواهد شد مثل جریان مرجع انگلیسی که نشان از اهمیت نفوذ در حوزه علمیه در بین دشمنان دین دارد. کسانی که مستعد و علاقمند پرچمداری جریان فقیه تشریع هستند در این میدان قدم بگذارند و مجاهدانه تلاش کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در عید مبعث یاد آور شد: حضرت آقا در مقابله با نقشه دشمن در ایام پیش رو نکته مهمی به ویژه به جوانان اشاره فرمودند فرمودند صف‌آرایی اشرار عالم در مقابل انقلاب اسلامی با دو امر مهم قابل مقابله است. یکی با بصیرت است که نقشه دشمن را روشن می‌کند و بصیرت است که موریانه نفوذ را برای شما ظاهر می‌کند. بصیرت است که در ظلمت شبهات و فتنه‌ها علمدار را مشخص می‌کند.

امام جمعه اهرم تاکید کرد: نکته دوم صبر و استقامت در راه حق و زاویه پیدا نکردن با صراط مستقیم ولایت است. حالا برای حفظ این دو راه بصیرت و صبر تواصی به حق و صبر لازم است. در بین عبادات که هدف دشمن قطع جریان تواصی است.

وی ادامه داد: محور این تواصی به حق و صبر هم جوانان معرفی کردند که با استفاده از فضای مجازی برای بصیرت آفرینی و توصیه به خسته نشدن تنبلی نکرده‌اند و امیدآفرینی مجاهدانه عمل کننده و همدیگر را به استقامت در برابر دشمن توصیه به حق و صبر کنند.

پهلوزاده افزود: تلاش و زحمات یک ساله مجموعه نظام سلامت و بهداشت و درمان و همه عزیزانی که یک سال است در مقابله با این ویروس منحوس جهاد می‌کنند از صمیم قلب تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: خاضعانه از مردم عزیز می‌خواهیم با رعایت کامل نکات بهداشتی و نرفتن به مسافرت ایام عید نوروز در از بین بردن این بیماری قدم خیری برداریم انشاالله که یکی از موارد تواصی به حق و توصیه به صبر هم این یادآوری نکات بهداشتی مثل ماسک زدن است که سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

کد خبر 5167712

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بوشهر اهرم خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر شیراز انتخابات 1400 آمار کرونا عکس استانها گرگان اردبیل شهرستان کرج زلزله شیوع کرونا همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند

امام جمعه قزوین گفت: شناخت جریانات اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، چرا که اگر ما جریان‌شناس نباشیم، به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین اظهار کرد: شناخت منطقه و جریانات حائز اهمیت است، البته ممکن است بسیاری از جریانات در این منطقه باشد و شما وقت شناخت آن‌ها را نداشته باشید، اما آن جریاناتی که برای حوزه قضا لازم است و در احکامی که صادر می‌کنید تأثیرگذار است را پیگیری کنید.

وی با تأکید بر اینکه شناخت جریانات سیاسی و فرهنگی اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، افزود: اگر ما جریان‌شناس نباشیم، از همان ابتدا و به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را عوض و ما را در مسیری قرار داده‌اند که دیگر متوجه نشده‌ایم به کجا می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید ببینیم این افرادی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اضافه کرد: اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند اما اگر تقوا نداشته باشند، شاید در دنیا به ما ابراز محبت فراوانی کنند، ولی در قیامت مشکلای پیش بیاید.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر شخصی بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

وی ادامه داد: بندگان خوب خدا، بوی فرشتگان را می‌دهند، آدم اگر سالم باشد، خدا این بندگان خوب را می‌فرستد و می‌گوید این بنده مرا دریابید، بعد می‌بینید در یک بزنگاه که شما می‌خواهید یک تصمیمی را بگیرید، این آدم خوب سر راه شما قرار می‌گیرد و می‌گوید این کار را نکن، در نهایت هم شما می‌فهمید اگر این کار را انجام می‌دادید چقدر آبروریزی به بار می‌آمد، یعنی خدا لطفش را این طور به آدم نشان می‌دهد.

کد خبر 749169

دیگر خبرها

  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال