Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:24:52 GMT

شهدا برای کشور عزت، استقلال و امنیت به ارمغان آوردند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۵۰۰

شهدا برای کشور عزت، استقلال و امنیت به ارمغان آوردند

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه شهدا برای کشورعزت، استقلال و امنیت آوردند، گفت: اگر جانفشانی ها و ازخودگذشتگی های شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی نبود، امروز از کشوری به نام ایران خبری نبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(22 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث، همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، گفت: بحث شهید و شهادت در فرهنگ دینی ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهارکرد: برای فهم عظمت کار شهدا باید ابتدا عمق خباثت دشمنان، کفار، نظام استکبار و کسانی که آن ها را به شهادت رساندند را درک کنیم.

 

 

وی افزود: اگر امروز در سایه امنیت زندگی می کنیم به خاطر این است که شهدا همه زندگی خود را گذاشتند و همه هشت  سال را در نبرد با دشمنان این نظام بودند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: امروز وظیفه همه ما این است که نسبت به خانواده شهدا حساسیت داشته باشیم.

 

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

 

 

وی بصیرت و صبر را دو ویژگی برجسته شهدا برشمرد و گفت: بصیرت در واقع این است که دشمن را به خوبی بشناسیم و حافظه تاریخی خود را قوی کنیم که چه خباثت ها و ظلم هایی از سوی دشمنان بر ما وارد شده و از یاد نبریم.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: امروز نیز همان هایی که حرف از مبارزه با تروریسم می زنند، خود آن ها منافقان و داعش را ایجاد کردند و جنایت های بسیاری را در طول سال های متمادی بر مردم منطقه وارد کردند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: استکبار با کوتاه آمدن در برابر دشمن، دلش به حال ما نخواهد سوخت، بلکه در هر فرصت مناسبی که به دست آورد به ما ضربه خواهد زد.

 

 

 

وی ضمن توصیه همگان به صبر در برابر مشکلات، افزود: همه باید یکدیگر را به صبر توصیه کنیم و به ویژه رسانه ها باید در این امر قدم بزرگی بردارند، تا مشکلات امروز نیز پشت سر گذاشته شود.

 

 

امام جمعه بجنورد در ادامه همچنین با گرامیداشت روز پاسدار، خاطرنشان کرد: به گفته امام راحل" اگر سپاه نبود، کشور هم نبود"، چرا که امروز شاهدیم نیروهای خدوم سپاه در تمامی عرصه ها، کمک رسان دولت و مردم است.

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی خطبه نماز جمعه نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود