Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@19:02:01 GMT

اماراتی ها کدام کالای ایرانی را دوست دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۶۰۲

جمشید فرزانگان با اشاره به ظرفیت گسترده بازار امارات برای صادرکنندگان ایرانی، اظهار کرد: آمارها می‌گوید که امارات متحده عربی که با احتساب مهاجران در سال ۲۰۱۹ حدود ۹.۵ میلیون نفر جمعیت داشته، به تنهایی ۱.۵ درصد از کل واردات جهان را به خود اختصاص داده و بیش از ۵۲۰۰ قلم کالا وارد کرده است. به این ترتیب این کشور با ایستادن در رتبه‌ای بالاتر از میانگین جهانی، بازاری مناسب برای صادرات کالا به شمار می‌رد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که کرونا برای اقتصاد امارات به وجود آورد، این کشور طرح‌های انبساطی را برای باز کردن فضای اقتصاد به اجرا در آورد و نقشه جغرافیایی دوبی در سال ۲۰۳۰ را نیز رونمایی کرد و به نظر می‌رسد بستر همکاری‌های مشترک در این زمینه هموار خواهد ماند.

رییس اتاق مشترک ایران و امارات با اشاره به تنوع قابل توجه آمارهای وارداتی امارات، توضیح داد: در سال ۲۰۱۹، واردات امارات شامل ۳۰ میلیارد دلار طلا، ۱۰.۶ میلیارد دلار، الماس ۹.۵ میلیارد دلار، خودرو (موتور وسایل نقلیه و موتور سیکلت)، ۷ میلیارد دلار جواهرات، ۵.۸ میلیارد دلار روغن، هیدروکربن‌ها، ۵ میلیارد دلار هواپیما، ۴.۲ میلیارد دلار تلفن هوشمند، ۲.۳ میلیارد دلار کربوراندوم، کریولیت، آلومینیوم اکسید و آلومینیوم هیدورکسید، ۲.۲ میلیارد دلار دارو و ۲.۱ مس، ضایعاتی و آلیاژی بوده است.

فرزانگان درباره وضعیت واردات ایران از امارات متحده عربی، بیان کرد:  واردات ایران در سال ١٣٩٨ از کشور امارات معادل ۷ میلیارد دلار بوده است و صادرات آن نیز به امارات ۳.۷ میلیارد دلار را پوشش داده است. این در حالی است که سال ١٣٩٧ معادل ۵.۶ میلیارد دلار واردات ایران از امارات و ۵.۹ میلیارد دلار صادرات ایران به امارات بوده است. تجارت ایران و امارات در ۱۲ ماهه سال ١٣٩٨ به صورتی بوده است که میزان واردات از امارات ۸.۹ میلیارد دلار و صادرات ۴.۵ میلیارد دلار در مجموع تجارت ایران و امارات معادل ۱۳.۴ میلیارد دلار بوده است. امارات دومین شریک تجاری ایران پس از چین بوده است.

وی ادامه داد: صادرات ایران شامل سبزی و میوه، خشکبار، آهن شکل دهی شده، انواع ملون‌ها، هیدرو کربن‌ها و روغن‌های پالایش شده، انگور، کشمش و زعفران است. آمار صادرات کشاورزی ۵.۵ میلیارد دلار به کل کشورهای دنیاست و سهم عمده آن برای چند کشور است و امارات یکی از اصلی‌ترین این مشتری‌هاست. این در حالی است که هنوز صادرات ما به شکل سنتی انجام می‌شود و در صورت بهبود زیرساخت‌ها و کاهش هدر رفت مواد کشاورزی، می‌توان شاهد افزایش صادرات در این حوزه نیز بود.

منبع: الف

کلیدواژه: ۵ میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، سازمان ملی مدیریت اضطرار، بحران و بلایای امارات امروز چهارشنبه از افزایش سطح آماده باش و آمادگی برای اوضاع نامساعد جوی روزهای پیش رو خبر داد.

منابع اماراتی از هماهنگی وزارت کشور با سازمان ملی مدیریت اضطرار امارات برای غیرحضوری شدن آموزش و نیز فعالیت کارکنان بخش دولتی و خصی در این کشور به غیر از پست های حیاتی که نیازمند حضور فیزیکی است، در روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی خبر دادند.

از سوی دیگر مرکز هواشناسی امارات پیش بینی کرد که باران های شدید همراه با رعد و برق نیز تگرگ ازاواخر امشب در برخی مناطق این کشور شروع شود.

این در حالی است که رسانه های اماراتی از بارش باران در خیابان شیخ خلیفه منتهی به فجیره خبر دادند.

گفتنی است که امارات ۱۶ آوریل گذشته شاهد بارش های شدیدی بود که طی ۷۵ سال گذشته بی سابقه بود که سبب آبگرفتگی منازل و جاده ها و اخلال در تردد شد.

کد خبر 6094306

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید