Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: افراد زیادی از گروه های مختلف وجود دارند که زمانی در صراط مستقیم بودند اما توفیق ادامه و ماندن در این راه را پیدا نکرده و منحرف شدند و عواملی همچون پول، مقام و حب دنیا آنها را از مسیر اصلی منحرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۲ اسفند حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: یکی از واژه هایی که مکرر در قرآن کریم ذکر شده و ما در نمازهای یومیه حداقل ۱۰ بار آن را از خداوند طلب می کنیم، کلمه صراط مستقیم است که به معنای راه و طریق استوار است و ما از خداوند روزی ۱۰ بار می خواهیم که ما را به سوی راه مستقیم هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امام جمعه کهنوج افزود: افراد زیادی از گروه های مختلف وجود دارند که زمانی در صراط مستقیم بودند اما توفیق ادامه و ماندن در این راه را پیدا نکرده و منحرف شدند.


وی خاطرنشان کرد: عواملی همچون پول، مقام و حب دنیا آنها را از مسیر مستقیم  منحرف کرد بنابراین ما باید همواره از خداوند متعال بخواهیم که ما را در مسیر مستقیم  موفق بدارد.


حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: قرآن کریم می فرماید؛ شیطان نیز از همین مسیر صراط مستقیم افراد را منحرف می کند، از طریق قرآن، نماز، عبادت  سراغت می آید، با عُجب، تکبر، ریا، عبادت انسان را باطل می کند، شیطان با توجیه گری آبروی مردم را می ریزد.


خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: صراط مستقیم مصادیق زیادی دارد و یک معنای صراط عبودیت است، خداوند در سوره یاسین می فرماید؛ مرا عبادت کنید (به مقام عبودیت برسید) راه مستقیم این است، مقام عبودیت یعنی این که انسان تسلیم محض خداوند متعال باشد.


وی تصریح کرد: دومین معنای صراط مستقیم اعتدال است دوری از افراط و تفریط در همه مسائل از جمله اعتدال در مسائل اقتصادی، در روایات در مورد نفاق وارد شده آن قدر مال خود را به دیگران نبخش که خودت فقیر شوی و این قدر هم سخت نباش که به کسی کمک نکنی.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به مصادیقی از رعایت اعتدال در مسائل مختلف، عنوان کرد: رعایت اعتدال در مسائل عبادی و مستحبات، مسائل طهارت و نجاست، برخورد با مردم و در مسائل سیاسی از جمله این موارد است.


امام جمعه کهنوج در خاتمه با بیان این مطلب که معنا و مصداق سوم صراط مستقیم پیروی از ولایت اهلبیت (ع) است، عنوان کرد: یکی از مصادیق بارز راه راست پیروی از راه اهلبیت است و علی (ع) فرمود؛ مستقیم من راه راست هستم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه کهنوج خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز حجت الاسلام صراط مستقیم جمعه کهنوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند