Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامان جمعه هرمزگان گفتند: عقت‌نشینی اروپای فریب‌کار از قطعنامه ضد ایرانی خود هر چند ممکن است تاکتیکی باشد اما این عقب‌گرد ثمره گفتمان مقاومت، ایستادگی و کوتاه نیامدن ایران اسلامی از اهداف خود، قانون مجلس شورای اسلامی و یک صدایی است که از کشور به جهان غرب مخابره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جزیره قشم در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته جزیره اظهار کرد: سامانه‌ای ویژه کسانی که قصد سفر به قشم را دارند طرح‌ریزی شده و کسانی که قصد سفر به جزیره قشم را دارند باید در آن ثبت نام کنند و این منطقی‌ترین راه در شرایط کرونایی موجود برای کمک به اقتصاد زیان دیده مردم قشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قشم با بیان اینکه بستن راه‌های ورود به جزیره قشم همانند ولنگاری و نادیده گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی راهکاری منطقی نیست افزود: باید بجای ممنوعیت ورود مسافر به جزیره قشم، سفرها را مدیریت و کنترل کرد تا مسافران و گردشگران به اندازه ظرفیت و قدرت پاسخگویی جزیره وارد شوند.

وی اضافه کرد: سایر زمینه‌ها همچون عروسی‌ها و مجالس عزا نیز باید توسط مسوولان مربوطه مدیریت شود تا مقابله‌ای کارآمد با ویروس منحوس کرونا را شاهد باشیم.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: واکسیناسیون گسترده کرونا در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد و در اندک زمان باقی مانده نیز باید با دقت و حساسیت، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه رعایت شود.

حجت‌الاسلام تارم با تقدیر از عملکرد شرکت‌ها، صنایع، هتلداران، کسبه و اصناف این جزیره در تعطیلی‌های خودجوش ابتدای شیوع کرونا و نگهداشت نیروی کار علیرغم مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهیم همچنان نیروی کار خود را حفظ کنید و مسوولان مربوطه نیز باید کمک کار تحقق این مهم باشند.

وی گفت: ادارات خدمت‌رسان همچون برق بویژه در این شرایط کرونایی باید مراعات حال اصناف خدمات‌رسان مثل هتلداران را داشته باشند که البته از عملکرد اداره برق رضایت کامل وجود دارد و سایر بخش‌ها هم باید این رعایت را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: قطع آب یک هتل در حقیقت بستن آب از روی شخصی است که در جزیره قشم مهمان است و این مسئله زیبنده نیست.

حراست از ارزش‌های اسلامی مهمترین هدف شهداست

حجت‌الاسلام تارم سالروز تشکیل بنیاد شهید و روز شهدا را گرامیداشت و افزود: آنچه از اقتدار، افتخار و سربلندی در دنیا داریم و سبب شده امروزه به عنوان یک کشور هسته‌ای، مستقل، مقتدر و دارای پیشرفت‌های علمی گسترده مطرح باشیم همگی ثمره خون شهداست.

وی ادامه داد: همواره باید خود را مدیون خون شهدا و خانواده‌های آنان دانسته، در راستای اهداف آنان که غالبا در وصیت نامه شهدا نیز منعکس شده گام برداریم که مهمترین آن‌ها همان تبعیت از ولی فقیه، در صحنه بودن و حراست از ارزش‌های اسلامی است.

عقب‌نشینی اروپا بیانگر پیروزی ایران در جنگ اراده‌ها است

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: عقت‌نشینی اروپای فریب‌کار از قطعنامه ضد ایرانی خود هر چند ممکن است تاکتیکی باشد اما این عقب‌گرد ثمره گفتمان مقاومت، ایستادگی و کوتاه نیامدن ایران اسلامی از اهداف خود، قانون مجلس شورای اسلامی و یک صدایی است که از کشور به جهان غرب مخابره شد.

دکتر تارم ادامه داد: این عقب‌نشینی دشمن نشان داد امروزه جنگ، جنگ اراده‌ها است و هر اراده‌ای که مقاوم و هوشمندانه‌تر باشد پیروز میدان خواهد بود.

وی گفت: در عین حال نباید ساده انگاری کنیم که اروپا به طور کامل از مواضع خود عقب نشینی کرده زیرا آنان همواره به نحوی دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا هستند و به اقتضای زمان نقش ایفا می‌کنند.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به سخنان رهبری در عید سعید مبعث تصریح کرد: باید بپذیریم راه حل مشکلات در درون کشور است و مسوولان بایستی با مدیریت انقلابی و کارآمد بی‌نظمی و مشکلات موجود را سامان دهند.

«سپاه» در تمامی مرزها پاسدار نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام تارم با بیان اینکه روزهای پایانی ماه رجب و آغازین روزهای ماه شعبان را باید قدر دانست، عنوان کرد: ماه شعبان ماه ولایت است که در ابتدای آن میلاد فرخنده سرورو و سالار شهیدان(ع)، امام سجاد(ع) و علمدار کربلا واقع شده است.

وی روز پاسدار و جانباز را گرامیداشت و اظهار کرد: پاسداران نظام جمهوری اسلامی ایران بویژه سبزپوشان سپاه پاسداران هم از نظر نظامی و هم علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مایه حفظ نظام هستند.

امام جمعه شهرستان قشم جانبازان را اسوه‌های عینی صبر و استقامت معرفی کرد و افزود: مسوولان باید با حرکت در راستای اهداف نظام اسلامی قدران بسیجیان، پاسداران و جانبازان باشند.

«تقوا» ملاک الهی برتری انسان‌ها از یکدیگر است

در خطبه نخست با تاکید بر لزوم حفظ اخوت و برادری در جامعه اسلامی، افزود: مردان و زنان جامعه ایمانی باید از تمسخر و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند.

تقوا را ملاک برتری و کرامت انسان‌ها در پیشگاه خداوند دانسته، ادامه داد: جامعه واحد ایمانی باید علاوه بر پرهیز از تمسخر و سایر رذایل اخلاقی، نسبت به اصلاح ذات البین اهتمام کنند.

به گزارش فارس، امام جمعه قشم پس از اقامه نماز عبادی-سیاسی جمعه با همراهی جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مسوولان و‌ دیگر نمازگزاران آدینه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافتند و ضمن عطرافشانی مرقد مطهر شهدا با آرمان امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

نماز جمعه بهترین و تاثیر گذارترین مکان برای مطالبه گری حقوق عامه مردم است

حجت الاسلام والمسلمین صالحی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: اسلام دو همایش  بزرگ وبا عظمت را  فارغ از هر گونه  دخل و تصرف  مذهب در خود دارد و محور وحدت را  بین  مردم و امت را  آموزش می دهد .

وی افزود: نخست مناسک حج ابراهیمی است که در آن امت اسلامی در کنار یکدیگر شعار الله را جاری و ساری کرده و دیگریهمایش مقتدر و هفتگی نماز جمعه است .

خطیب نماز  جمعه شهرستان بندر خمیر تصریح کرد: نماز جمعه محوری ترین مسئله وحدت در بین امت  اسلامی است  که شاهدتاثیرات خوب آن در رویکردهای اجتماعی و سیاسی و غیره آن هستیم .

حجت الاسلام صالحی عنوان کرد: نماز جمعه بهترین و تاثیر گذارترین مکان برای مطالبه گری حقوق عامه مردم است و این جایگاه باحضور مردم نقش بهتری را در توسعه و پیشرفت شهرستان ایفا خواهد کرد .

وی با تاکید بر اینکه نباید با حضور کم رنگ خود؛ نماز جمعه را تضعیف کنیم ادامه داد: نماز جمعه مسئله اجتماع محور است و اگرامروز توفیق، پیشرفت و توسعه شکل بگیرد ، نماز جمعه پر اثرترین آنها است .

امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت:مسئولین شهرستان نماز جمعه را به مذهب خاص تعمیم ندهند و گاها عدم حضور مسئولینتضعیف جایگاه و عظمت نماز جمعه بلکه تضعیف دین اسلام است .

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات پیش روی با رویکرد  آگاهانه و با شناخت کافی و تاثیر گذار بودنآنها انتخاب کنند تا گام های  محکمی برای پیشرفت و توسعه حاصل شود .

وی با اشاره به اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار و جانباز عنوان کرد: پاسداران  و بسیجیان در جامعه ما جز اولین ها هستند و بامردم در همه صحنه ها چه سختی ها مثل سیل و زلزله و در ملایمات نیز در کنار مردم قرار دارند و همچنین جانبازان عزیز که سلامت خودرا برای بقاء انقلاب فدا کردند هنوز در خط مقدم فعالیت ها برای انقلاب هستند.

خطیب جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: یکی از اثر بخش ترین کتاب ها در تاریخ اسلام صحیفه سجادیه است که این اثر روشن گرانهچراغ راه مسلمانان است و همه راهبردهای رهبری در آن به چشم می خورد اما متاسفانه محجور مانده است و لازم  است مورد  توجهویژه قرار گیرد.

حضور در فضای مجازی همراه با سواد رسانه ای، نوعی جهاد محسوب می شود

حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد:اهداف دشمن در جنگ نرم تزریق روحیه نا امیدی و تزریق سم بی نتیجه بودن مقاومت است.
حجت الاسلام شریفی افزود:در جنگ نرم جوانان باید با استفاده از فضای مجازی در جامعه امید افرینی و توصیه به مقاومت و ایستادگی کنند.

وی با اشاره به فعالیت در فضای مجازی و آسیب‌های حضور ناآگاهانه جوانان در این فضا ادامه داد: حضور فعال جوانان به عنوان افسران جنگ نرم در فضای مجازی باعث می‌شود دشمنان نتوانند حقایق را وارونه تحریف نکنند.

وی آموزش سواد رسانه‌ای در بین مردم مخصوصاً جوانان و نوجوانان ضروری دانست و افزود: اگر حضور در فضای مجازی توأم با سواد رسانه‌ای باشد می‌تواند نوعی جهاد محسوب شود و موجب امید آفرینی، توصیه به ایستادگی در راه حق و بصیرت آفرینی شود.

امام جمعه حاجی آباد، حضور پرشور در انتخابات پیش رو رامهم‌تر از انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی به عنوان حمایت تمام عیار از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این حضور دشمن شکن بوده و نظام، انقلاب اسلامی و امنیت ملت بزرگ ایران را ضمانت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: براساس حدیث، بدترین مردم کسانی اند که دین خود را در برابر دنیای دیگران بفروشند، نباید جزو اینها باشیم.

وی ادامه داد: چرا باید دین خود را برای دنیای دیگران آسیب بزنیم، در نزدیک انتخابات هوا غبار آلود می‌شود و در این فضا حرف‌ها شنیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: گاهی افراد به بهانه افشاگری در فضای انتخاباتی به دین خود آسیب می‌زنند.

شأن ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از انقلاب است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز پاسدار گفت: امروز ماموریتی که بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شده پاسداری و صیانت از انقلاب است و باید هر جا احساس کردند انقلاب آسیب می‌بیند، باید ورود کند و اگر در عرصه فرهنگی و جنگ نرم دشمن وارد شده عزیزان پاسدار باید وارد میدان شوند و کشور را کمک کنند که این ماموریت ذاتی آنان است.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: در عرصه نظامی که شاهد این حضور بودیم و هستیم، سپاه و ارتش دو بال دفاعی کشور هستند و با هم افزایی خوبی مشغول انجام ماموریت هستند و  اگر کشور قدرت بزرگ منطقه است به برکت این فعالیت های نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره روز جانباز بیان داشت: امتحان الهی برای جانبازان بیش از شهداست که باید یک عمر با مشکل‌های روحی و جسمی دست و پنجه نرم کند.

وی افزود: مردم جانبازان را باید بیشتر مورد تکریم قرار دهند.

مسوولان سفارش های امام و مقام معظم رهبری در خصوص خانواده شهدا را به یاد داشته باشند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: مسوولان سفارشهایی امام و مقام معظم رهبری نسبت به خانواده های شهدا فراموش نکنید و هم احترام بگذارند و هم در رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی بیان داشت: امیدواریم روزی جشن بگیریم که فردی از خانواده های شهدا بیمار نباشد و هرمزگان این ظرفیت را به لحاظ ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود: تعداد خانواده های شهدا بسیار نیست و چرا باید گرفتاری های معیشت داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به بزرگداشت شهدا گفت: آنچه مردم باید نسبت به خانواده شهدا ادا کنند این است که منزلت خانواده شهدا را حفظ کنند، قدر این ولی نعمتان خود را بدانیم.

وی ادامه داد: اقتدار امروز ما به برکت خون های شهداست و خانواده‌های شهدا نزد خداوند محترم اند و آنان را بزرگ بداریم.

وی اضافه کرد: خانواده های شهدا قدر خود را بدانید که خداوند چیزی از شما گرفت و چیزی به شما داد که عوضی برای آن تصور نمی‌شود.

ماه رجب را از دست ندهیم

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار داشت: روزهای پایانی ماه رجب را پشت سر می‌گذاریم که دالان ورود به ماه شعبان و شعبان دالان ورود به ماه رمضان و این سه دالان ورود به شب‌های قدر است.

وی ادامه داد: خود را برای ورود به شب‌های قدر آماده کنیم و با شرایط آماده وارد شویم که این آمادگی را باید در ماه های رجب و شعبان بدست آوریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: شعبان ماه رسول (ص) خداست ، آن حضرت را در این ماه در روزه داری یاری کنیم که ماه شریفی است.

وی بیان داشت: کسانی که نتوانستند یک روز ماه رجب را روزه بگیرند روز پایانی این ماه را از دست ندهند و دعا را که کلید آزاد شدن روح انسان و مغز عبادت است فراموش نکنیم.

افراد از غنای حرام بپرهیزند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده داشت: برخی محققان به این نتیجه رسیده اند که مردم در گوش دادن از موسیقی از خیال خود لذت می‌برند و هر اندازه قدرت خیال بیشتر باشد از خیال خود در هنگام گوش دادن به موسیقی بیشتر لذت می‌برد.

وی افزود: مدرس دانشگاه کلمبیا در آمریکا مطالعاتی در این حوزه انجام دادند به این نتیجه رسیده که موسیقی برای اعصاب خستگی آورده و تاثیرهای منفی بر قوه شنوایی دارد.

وی ادامه داد: شخصیت دیگری که جزو فیزیولوژیست های بزرگ فرانسوی است و بسیاری از بیماران خود را از طریق دعا و مسایل معنوی مداوا کرده و کتابی در این خصوص دارد معتقد است ساز و آوازهای کنسرت نمی‌تواند جای فعالیت‌های سودمند را بگیرد و جوانان را فلج روحی می‌کند.

وی می افزاید: نباید فعالیت های سودمند اجتماعی را کنار گذاشت و به سمت موسیقی رفت، البته منظور من از موسیقی، غنای حرام است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: محقق دیگری امواج مغز را هنگام نواختن موسیقی مطالعه کرده و تجربیات مداوای بیماران خود را نیز کنار آن گذاشته و بعد می‌گوید یکی از عوارض خستگی‌های روحی گوش دادن به موسیقی است‌.

وی ابزار داشت: یک متخصص خارجی کودک هم مطالعه کرده و براساس نتایج که از مطالعه مادران باردار هنگام گوش دادن به موسیقی بر بچه‌ای که در رحم است اثر منفی دارد و ضربان قلب جنین شدیدتر می‌شود،این محقق تاکید کرده است که موسیقی به شدت تاثیرهای مخرب بر مادر و فرزند دارد و سمی است که مادران باید از آن اجتناب کنند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: بیان این‌ها برای جوانانی که کمتر به دین توجه دارند شاید مفیدتر باشد، با توجه به یافته‌های علم هر جا دین چیزی را ممنوع کرده باید از آن اجتناب کرد.

مشکلات کشور با برجام رفع نمی شود/انتخابات باید فرا جناحی و فرا مذهبی باشد

امام جمعه شهرستان سیریک گفت:برجام نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل کند ،بلکه راه حل کشور در درون این مرزوبوم و توسط نیروهای جوان و انقلابی با تکیه بر ظرفیتهای درونی قابل حل است،نه اینکه نگاه ما به آمریکا و شرکای بدعهد و خیانتکارشان باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک افزود:جهاد به معنی خسته نشدن است و تمامی موانع از سر راه برداشتن،جهاد به معنی اسلحه به دست گرفتن نیست جهاد اکبر ،جهاد با نفس است به فرموده امام علی (ع)جهاد سپری است که خداوند بر مومنین خود می پوشاند، ملتی که جهاد نداشته باشد ذلیل است و به گرفتاری و خواری مواجه می شوند و بر سر آنها بلا نازل میشود.

وی اضافه کرد:انتخابات باید فرا جناحی و فرا مذهبی باشد،انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری یک آرمان انقلاب است ،رئیس جمهور ما باید اهل سازندگی، توسعه و عمران و ایجاد اشتغال و پویایی جامعه باشد و جلو حیف و میل بیت المال را بگیرد و فرهنگ قرآنی را در جامعه بسط و گسترش دهد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سیریک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه یادآور شد:امام سجاد(ع) اهل دعا تنها نبود بلکه اهل مبارزه به وسیله دعا بود امام سجاد (ع )اندیشه اسلام را به ما یاد داد،وای به حال ما که در خانه صحیفه سجادیه نباشد و کودکان ما اسم این کتاب جامع را ندانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه شهرستان قشم خانواده های شهدا جمعه بندرعباس فضای مجازی حجت الاسلام داشته باشند عقب نشینی جزیره قشم نماز جمعه گوش دادن ماه رجب جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است