Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:09:11 GMT

مسئولان از گرانی‌های افسار گسیخته جلوگیری کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۸۴۲

مسئولان از گرانی‌های افسار گسیخته جلوگیری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سیرجان گفت: همانطور که رهبری معظم اعلام کردند بعثت نبوی، در مقابل ظلم، استبداد و استکبار ایستادند و همراه مظلومان بودند و امروز هم با تشکیل نظام اسلامی همان حوادث و شرایطی که برای پیامبران روی داد، اتفاق افتاد و اشرار و مستکبرین عالَم در مقابل ملت ایران صف کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی افزود: این ایستادگی و مقاومت تا پیروزی نهایی ادامه دارد و انقلاب اسلامی که خط بعثت نبی مکرم را احیا کرد مورد دشمنی مستمر اشرار عالم قرار گرفته است که بصیرت و استقامت ملت ما این دشمنی‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

خطیب جمعه سیرجان گفت: اهداف نظام اسلامی حمایت از حق حقوق خود است، اما جبهه استکبار با تحریف و دروغگویی در تبلیغات خود می‌گویند جمهوری اسلامی با تمام دنیا سرِ ناسازگاری و ستیزه دارد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی بر اساس تأکیدات قرآن، فقط در مقابل کسانی قرار دارد که با ملت ایران دشمنی می‌کنند و با بقیه ملت‌ها و کشورها از هر آئین و نژادی روابط دوستانه دارد.

حجت الاسلام حسینی دو عنصر بصیرت و صبر و استقامت را موجب استمرار مقابله با دشمنان مستکبر عنوان کرد و گفت: همانطور که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند بصیرت به معنای آن است که انسان در شناخت راه درست دچار اشتباه نشود و صبر هم یعنی استقامت و پافشاری در پیمودن صراط مستقیم که اگر این دو عنصر وجود داشته باشد، دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

امام جمعه سیرجان به پیروزی‌های اخیر مردم یمن در مقابل آل سعود و آمریکا اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم یمن شش سال است که با حمایت دولت آمریکا زیر بمباران و محاصره اقتصادی و غذایی و داروییِ دولت سنگدل و ظالم سعودی هستند و صدای اعتراض هیچ‌یک از مجامع بین‌المللی و دولت‌های مدعی غربی بلند نشده اما حالا که مردم یمن، با ساخت یا تهیه برخی وسایل دفاعی به حملات دشمن پاسخ می‌دهند، صدای اعتراض آمریکا و حتی سازمان ملل بلند شده که این اقدام سازمان ملل زشت‌تر از اقدامات آمریکا است.

وی افزود: متجاوزان بدانند که هرگز به اهداف آشکار و پنهان خود در یمن دست نمی‌یابند و روحیه ملت یمن و اقتدارشان بالاتر از هر زمان دیگری است زیرا می‌دانند که این پایداری برای بازیابی استقلال و نقش و جایگاه اصلی و شایسته یمن در منطقه و جهان است.

حجت الاسلام حسینی به سفر پاپ به عراق اشاره کرد و افزود: حضور پاپ در بیت ساده حضرت آیت الله سیستانی تأثیر معنوی و مؤثری در اذهان جهانیان مسیحیان گذاشت. این سفر در چارچوب توطئه بین المللی و باج خواهی از ملت عراق و سوق دادن آنها به سمت عادی سازی با رژیم غاصب صهیونیستی بود که ملت عراق با آن مخالف است.

وی موضع قاطع آیت الله سیستانی در مخالفت با عادی سازی دولت و ملت عراق با رژیم صهیونیستی را ستود و افزود: اگر چه جدایی دین از سیاست و همچنین جدایی حوزه علمیه نجف از حوزه علمیه قم از اهداف دیگر رهبر کاتولیک‌های جهان در این سفر بود اما مرجعیت بیدار شیعه با یک پذیرایی ساده و حمایت از مردم فلسطین به همه اهداف از پیش تعریف شده سفر پایان داد.

خطیب جمعه سیرجان بر مدیریت بازار اقتصادی مردم توسط مسئولان تاکید کرد واز آنان خواست بازار را ساماندهی و نظارت کنند و به خواسته مردم توجه کرده و از تورم و گرانی افسار گسیخته جلوگیری کنند.

امام جمعه سیرجان به توطئه دشمنان و تبلیغات آنان برای عدم حضور مردم در انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: این موارد ترفند همیشگی دشمنان بوده و خواهد بود و حالا که ثبت نام داوطلبین حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شروع شده نامزدها ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی همه موارد قانونی را رعایت و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و هیئت‌های نظارت و نگهبان هم تقوا را ملاک کار خود قرار دهند.

کد خبر 5167762

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمود حسینی نماز جمعه کرمان سیرجان ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر شیراز انتخابات 1400 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل عکس استانها شهرستان کرج زلزله سنندج حجت الاسلام جمعه سیرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دفتر ویژه قوه قضاییه، ارتباط بین قوه قضاییه با مردم را مهم دانسته و افزودند: حضور مسؤولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

ایشان در ادامه افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

ایشان پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضاییه ارتباط ندارد را مهم شمرده و گفتند: مردم از گرانی فوق العاده، رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد، ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند