Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای تهیه نردبان‌های بلندمرتبه آتش‌نشانی اختصاص یافته است که در صورت تحقق کامل آن کمبود‌های کشور در این حوزه مرتفع می‌شود. - اخبار استانها -

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تقاضای جمعیت هلال‌احمر استان قزوین برای تهیه نردبان‌های امداد و نجات اظهار داشت: در لایحه بودجه 1400 هزار میلیارد تومان بودجه برای تهیه نردبان‌های بلند و پیشرفته آتش‌نشانی اختصاص یافته است که در صورت تحقق کامل آن کمبود‌های کشور در این حوزه مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: البته در قانون بودجه سال 1399 هم 100 میلیون دلار برای واردات و تهیه نردبان‌های بلندمرتبه و پیشرفته امداد و نجات اختصاص یافته بود که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و کمبودهای بودجه‌ای دولت این مهم تحقق نیافت؛ اما به هر حال هزار میلیارد تومان برای تهیه این نردبان‌ها در بودجه 1400 دیده شده است.

نجار با اشاره به هزینه سنگین و قیمت بالای نردبان‌های بلندمرتبه ادامه داد: با وجود بودجه 1000 میلیاردی تخصیص ‌داده‌شده قطعاً امکان تهیه تعداد محدودی از این نردبان‌ها را داریم و بنابراین کلانشهر‌ها، شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها در اولویت دریافت نردبان‌های بلندمرتبه امدادی سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارند.

وی با یادآوری اینکه بخش اعظم این نردبان‌ها در اختیار سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌ها قرار خواهند گرفت، یادآور شد: به همین خاطر بخش زیادی از بودجه هزار میلیاردی یادشده در قالب توافق‌نامه در اختیار سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان‌ها قرار خواهد گرفت تا این نردبان‌ها را خریداری کرده و در اختیار سازمان‌های آتش‌نشانی قرار دهد.

امکانات قزوین برای مدیریت بحران حوادث طبیعی بسیار ضعیف است60 میلیارد تومان بودجه به مدیریت بحران در قزوین اختصاص می‌یابدمانور آمادگی ستاد مدیریت بحران قزوین در برابر زلزله هفته آینده در تهران برگزار می‌شود‌

بهره‌برداران پلاسکو یک ریال برای ایمنی آن هزینه نکردند

معاون وزیر کشور با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در تامین تجهیزات آتش‌نشانی و مدیریت بحران مورد نیاز شهرها گفت: یکی از مشکلات ما در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو این بود که 670 بهره‌بردار این ساختمان به مدت 51 سال از این ساختمان بزرگ کسب درآمد کردند؛ اما یک ریال برای ایمن‌سازی محل کاسبی خود هزینه نکردند.

نجار با اشاره به اینکه در مدیریت بحران پیشگیری و ایمن‌سازی حرف اول را می‌زند، افزود: متاسفانه برخی از مسئولان مدیران را طوری عادت داده‌اند که هنگام بروز حادثه یا بحران باید دولت صفر تا 100 هزینه خسارت‌های واردشده را بدهد. به طوری که امروز از ما می‌خواهند امکانات اطفای حریق را به کارخانه‌ها بدهیم؛ آن هم در حالی که کارخانه‌ها درآمد بالایی دارند و موظف به هزینه‌کرد در حوزه ایمنی هستند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش نشانی استانداری قزوین آتش نشانی استانداری قزوین نردبان های بلندمرتبه هزار میلیارد تومان نردبان ها مدیریت بحران آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک‌مغازه شارژ سیلندر گاز و کنترل آن از سوی آتش‌نشانان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام‌ وقوع این حادثه در خیابان حضرتی‌ و سرایت آتش به طبقه فوقانی انبار مجاور آن بیا کرد: این واقعه ساعت ۱۸:۵۹ دقیقه امشب به مرکز ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، ۹ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۳۲ آتش‌نشان به همراه ۱۲ دستگاه خودرو در این عملیات حضور داشتند، تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از تخلیه منازل و تصرفات مجاور و انتقال افراد به مکان امن اقدام به اطفاء آتش کرده و از سرایت آن به سایر مکان‌های مجاور و خسارات بیشتر پیشگیری کردند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی