Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا ۲۵برنامه محوری در سطح استان قزوین تدارک دیده شد که عمده‌ترین آن تهیه دایرةالمعارف و کتاب شهدا و جانبازان زن است که می‌تواند یک منبع اطلاعاتی برای دسترسی افرادی باشد که در قالب‌های مختلف هنری فعالیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و نامگذاری آن به عنوان روز بزرگداشت شهدا در تقویم کشور اظهار کرد: هر ساله بنیاد شهید به مناسبت این روز برنامه‌های متعدد فرهنگی و ترویجی را در دستور کار قرار می‌دهد که امسال با توجه به شرایط کرونا و عدم برگزاری برنامه‌ها به صورت حضوری و فیزیکی، عمده برنامه‌ها در بستر شبکه‌ها و فضای مجازی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌ها و نمایشگاه به صورت مجازی افزود: امسال برای اولین بار کنگره ۱۷هزار شهید، جانباز و آزاده زن در سراسر کشور برگزار شد که سهم استان ما ۲۹ نفر بود که به صورت یک کنگره استانی برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین بیان کرد: به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا ۲۵برنامه محوری تدارک دیده شد که عمده‌ترین آن تهیه دایرةالمعارف و کتاب شهدا و جانبازان زن است که قرارداد آن منعقد و تامین منابع شده که حرکت بسیار مناسبی خواهد بود و می‌تواند یک منبع اطلاعاتی برای دسترسی افرادی که در قالب‌های مختلف هنری، فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌ نویسی فعالیت دارند، باشد.
ساخت تندیس ۲۹شهید زن استان قزوین

وی با بیان اینکه ساخت تندیس ۲۹شهید زن را نیز در دستور کار داریم، ابراز کرد: گلباران مزار شهدا، نهال‌کاری و تجلیل از ایثارگران نیز از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت؛ همچنین طرح سپاس را که یک طرح محوری و ملی است با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود با حضور مدیران ارشد استان قزوین برگزار کردیم.
حقایق‌پور با اشاره به برگزاری مسابقه ورزشی با عنوان «ورزش در خانه» در بستر شبکه‌های مجازی عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا و عدم تحرک بسیاری از جانبازان؛ این برنامه ورزشی را در بستر شبکه‌های مجازی برای ایثارگران فراهم کردیم که خوشبختانه مورد استقبال کشوری هم قرار گرفت که این برنامه برگزار شد و از برندگان به صورت حضوری تجلیل شد.
این مقام مسئول از افتتاح مرکز توانبخشی پس از ۱۱سال خبر داد و اذعان کرد: امسال یک جلد کتاب در قالب خاطرات آزاده سرافراز عزیزالله فرجی جمع‌بندی شده که در حال انتشار است و پس از چاپ از آن رونمایی به عمل خواهد آمد.

افتتاح مرکز توانبخشی ایثارگران پس از ۱۱سال
وی عنوان کرد: قزوین اولین استان در کشور است که به منظور تبلیغات محیطی و ترویج یاد و خاطره شهدا در تمام روستاها علاوه بر اینکه حتما یک کوچه، خیابان یا معابر به نام شهدای محلی نامگذاری شده، تصاویر آن‌ها نیز بر روی تابلوهای فلزی یا به صورت کاشی‌کاری درج‌ شده که معمولا این ایام تعویض می‌شود.
حقایق‌پور با اشاره به سایر اقدامات انجام شده بیان کرد: با دستگاه‌های مختلف نیز مکاتباتی انجام شده که نسبت به پاسداشت روز ۲۲اسفند و سالروز شهدا اقدامات تبلیغی و تحلیلی را از ایثارگران حوزه خود داشته باشند.   وی با اشاره به اینکه تعویض پرچم مزار شهدا در این روزها نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: امسال ۱۷مزار شهدا در سطح روستاهای استان بازسازی و مرمت شد که برجسته‌ترین آن شهدای خوزنین۳ با اعتباری بالغ بر ۲۵۰میلیون تومان بود که تکمیل و افتتاح شد و امسال نیز تعدادی را در دستور کار داریم که بعد از انتخاب پیمانکار، کار مرمت آغاز خواهد شد.

وجود ۷۷شهید شاخص در استان قزوین
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: ترویج حوزه ایثار و شهادت مختص بنیاد شهید نیست؛ برای همین منظور بر اساس ماده ۶۳ قانون جامع، تکالیف همه دستگاه‌ها مشخص و یک شورای عالی برای این موضوع در نظر گرفته شده که به ریاست رئیس‌‌جمهور در سطح کشور و استانداران در سطح استان‌ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۷۷شهید شاخص در استان قزوین بیان کرد: کتاب فرهنگ جاودانه شهدای شاخص را به کنگره پیشنهاد دادیم و در همین راستا بحث تولید کلیپ‌های کوتاه از شهدا را نیز در دستور کار قرار داریم که علاوه بر پخش در صدا و سیما از طریق شبکه‌های مجازی منعکس شود که امسال این حرکت برای ۳۰شهید در نظر گرفته شده است.
حقایق‌پور بیان کرد: قزوین تنها استان در کشور است که طی سال گذشته توانست تمام خاطرات والدین شهدا را ثبت و ضبط کند و این حرکت از این جهت اهمیت دارد که با توجه به اینکه اکثر والدین سالمند هستند؛ ممکن است عمرشان به دنیا باقی نباشد به طوریکه اکنون بیشتر از ۳۵ تا ۳۶درصد از والدین شهدا در قید حیات نیستند که خوشبختانه ما توانستیم خاطرات آنان را ثبت و ضبط کنیم که در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تمام دستگاه‌ها باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ورود کنند
وی اذعان کرد: امسال نیز این حرکت را برای ۱۰۰نفر از آزادگان تعریف کردیم که اگر بتوانیم آن را تامین منابع کنیم خاطرات آنان را ثبت و ضبط کنیم؛ همچنین بحث تهیه کلیپ و چاپ کتاب نیز صورت می‌گیرد که می‌تواند اقدام خوبی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: تمام دستگاه‌ها باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ورود داشته باشند؛ اگرچه خیلی از نهادها و دستگاه‌ها نتوانستند خوب ورود کنند و نسبت به این امر غافل بودند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به هجمه‌هایی که علیه نظام و ارزش‌ها وجود دارد لازم است همه تلاش کنیم تا این فرهنگ بین نسلی که انقلاب را خیلی خوب درک نکردند، منتقل شود؛ چراکه با نهادینه شدن این فرهنگ در سطوح مختلف جامعه، بسیاری از مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایثار و شهادت دستور کار استان قزوین بنیاد شهید دستگاه ها حقایق پور شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد