Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه و خطبه‌های نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله علما: خداوند متعال انسان ها را گام به گام هدایت می کند

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امیرالمومنین می فرمایند تقوا دژ مومن است و اگر مومن می خواهد صالح و سالم از دنیا برود و زندگی طیب و طاهر داشته باشد، باید به دنبال تقوا باشد.

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت بعثت پیامبر اکرم(ص)  افزود: تمام پیامبران الهی مردم را به توحید و خداشناسی دعوت کردند که در راس آنها خاتم الانبیا است که ایشان مردم را دعوت به توحید، رسالت و حیات طیبه نمودند و امروز شاهد آن هستیم مسلمانان در سراسر دنیا چه عزت و افتخاری را به دست آوردند.

وی خاطر نشان کرد: بالاترین هدیه ای که خداوند به انسان ها و موجودات داده است مسئله هدایت است و همه موجودات بر حسب نیاز خود دارای هدایت هستند که هدایت تشریحی در راس آنها قرار دارد و خداوند متعال انسان ها را گام به گام هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت است، بیان داشت: بعثت یعنی سوق دادن و راه انداختن انسان به سمت توحید و بشر و بشریت به سوی رسیدن به سبل السلام گام برمی دارند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه قبرستان وادی السلام قدیمی ترین قبرستان است، عنوان کرد: همه چیز انسان باید سلام باشد و به این دلیل است وقتی ما به هم میرسیم به یکدیگر سلام می دهیم.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل و نیز گرامی داشت روز شهید است که این روز را گرامی می داریم.

وی همچنین ۲۳ اسفند ماه سالروز رحلت آیت الله کاشانی را گرامی داشت و گفت: ایشان حق زیادی بر گردن کشور دارند و اگر تلاش ها و مجاهدت های آیت الله کاشانی نبود صنعت نفت ملی نمی شد چرا که انگلستان قرارداد ۱۰۰ ساله داشت اما آیت الله کاشانی و مصدق نفت را ملی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین ۲۴ اسفند سالروز انفجار بمب در نماز جمعه تهران به دست منافقین کوردل و نیز ۲۵ اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام را که طی آن ۵ هزار نفر از مردم بیگناه کشته شدند، را گرامی داشت.

آیت الله علما عنوان کرد: ۲۵ اسفند سالروز درگذشت حاج سید احمد آقا فرزند برومند امام راحل است که ایشان هم در انقلاب اسلامی سهم داشتند و هم در حفاظت و مراقبت از امام خمینی(ره) سهم بسزایی داشتند.

وی همچنین در پایان روز جانباز و روز پاسدار را تبریک گفت.

امام جمعه سرپلذهاب: مجلس انقلابی در نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بدون مسامحه و انقلابی عمل کند

به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید مبعث اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است که رهبر انقلاب در سخنرانی روز عید مبعث برای چندمین بار از وضعیت معیشت مردم و گرانی های بی منطق در بازار انتقاد و گلایه کردند.

وی افزود: مشکلات معیشتی و اقتصادی تاثیرات بسیاری دارد که یکی از مهمترین تاثیرات آن در جامعه کاهش اعتماد و سرمایه اجتماعی جامعه است.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد : ایران اسلامی با داشتن ۳درصد از ذخایر معدنی جهان و حدود ۷۰ نوع ماده معدنی و بهره کندی از تنوع آب و هوایی و خصوصا دارابودن نیروی جوان و خلاق ظرفیت بسیار بزرگ و عظیمی برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی دارد که باید برای استفاده از این منابع برنامه ریزی مناسب صورت گیرد تا مشکلات معیشتی مردم مرتفع شود.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: براساس قانون اساسی وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا برعهده مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه خود وظیفه نظارت براین انتخابات را برعهده دارند.

فاطمی نسب ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی انقلابی انتظار می رود در تمام مراحل نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست و صحیحی را از خود به یادگار بگذارند.

وی تاکید کرد: مردم از هیئتهای نظارت انتظار دارند که در تایید صلاحیت داوطلبین انتخابات تسامح نکرده و با افراد فاقد صلاحیت لازم برای انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا مسامحه نکنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت : سوم شعبان میلاد امام حسین ع و روز پاسدار ، چهارم شعبان میلاد حضرت ابالفضل العباس ع و روز جانباز و پنجم شعبان میلاد امام سجاد ع از اعیاد شعبانیه پیش رو می باشد که لازم است مراسمات و برنامه های متناسب با این ایام در شهرستان با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود.

امام جمعه شهرستان همچنین به ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهید اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهدا و ایثارگران می فرمایند : شهید و خانواده اش ، جانباز و خانواده اش و اسیر و خانواده اش جزء برجسته ترین ، شریف ترین و عزیزترین انسانها هستند.

فاطمی نسب در خطبه اول نیز به موضوع مهدویت اشاره کرد وگفت: مهدویت یکی از موضوعات مهم و اساسی در عقاید اسلام و بخصوص مذهب شیعه است و اعتقاد به امام عصر عج می تواند عامل مهمی در هدایت انسان باشد.

وی افزود: انسان چنانچه بخواهد به سعادت دنیا و آخرت برسد باید به معنویات و خواسته های امام زمان عجل الله توجه  کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی امام جمعه کرمانشاه مشکلات معیشتی جمعه این هفته اسفند سالروز آیت الله انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند