Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@03:34:10 GMT

حرفهای عجیب صالحی امیری درباره میزبانی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۲۰۰۲

حرفهای عجیب صالحی امیری درباره میزبانی ایران

رئیس کمیته ملی المپیک گفت حمایت ما از شیخ‌ سلمان اشتباه بود که نتیجه آن را امروز می ‌بینیم.

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا صالحی‌امیری در خصوص رایزنی برای گرفتن حق میزبانی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی گفت: فدراسیون فوتبال یکسال بلاتکلیف بود. خللی ایجاد شد، رقبا از این فرصت طلایی سوء استفاده کردند و در پنهان به صورت تبانی تصمیمات سیاسی گرفتند که مغایر با روح ورزش منشور المپیک و جوانمردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من با شورای المپیک آسیا و شیخ‌احمد صحبت کردم. دلایلی که آوردند اصلا قانع‌کننده نیست. بحث تبلیغات، اسپانسر و تحریم بود که این‌ها بهانه است و واقعی نیست.


وی افزود: سکوت فیفا بسیار معنادار است. چطور وقتی حرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مطرح می‌شود فیفا دفاع می‌کند اما اینجا که بحث تضییع حقوق فوتبال ایران است سکوت می‌کند؟ ‌در حالی که می‌دانیم این تصمیم مغایر با اصول فوتبال و رویکردی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است.


رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزارت امور خارجه تلاش کرد. ارتباط ما با فیفا در حد مکاتبه است. ارتباط رسمی با شورای المپیک آسیا داشتیم که از طریق شیخ‌سلمان دنبال کنند. مجموعه رفتارهای سیاسی علیه ملت ایران دارند و این رفتار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی را باید در چارچوب یک پازل بزرگ‌تر ببینیم. اما این دلیل نمی‌شود که فعالیت نکنیم. عزیزی خادم با من، ظریف و سلطانی‌فر صحبت کرد. به اعتقاد من نتیجه یک تبانی بود که AFC اعلام و فیفا هم سکوت کند.


صالحی‌امیری در خصوص تأثیر دوران گذار فدراسیون فوتبال روی این موضوع عنوان کرد: این دوران بسیار لطمه زده، حتی حمایت ما در آن مقطع از شیخ‌سلمان اشتباه بود که نتیجه آن را امروز می‌بینیم. باید به آنچه اتفاق افتاده اعتراض کنیم. هنوز روزنه‌هایی وجود دارد. این موضوع کاملاً غیرعادلانه و غیرمنصفانه است. قصد دارم با توماس‌باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه و به این رفتار ناعادلانه اعتراض کنم. بعد از آن جلسه مشترکی را هم با عزیزی‌خادم وزیر ورزش و وزیر امور خارجه برگزار می‌کنیم.


وی در خصوص شکایت به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) گفت: این مسأله نیازمند بررسی ابعاد کارشناسی است و نباید تصمیم لحظه‌ای گرفت. ان‌شاالله در هفته آینده جلسه مشترکی بین وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود تا ابعاد این مسأله را بررسی کنیم.

وزارت ورزش و جوانان سیدرضا صالحی امیری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان سیدرضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

نشست مشترک مسئولان فدراسیون دوومیدانی با دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه مسئولان فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برگزار و مقرر شد که این کمیته از روند برگزاری منظم اردوهای تیم ملی دوومیدانی حمایت کامل و همه جانبه‌ای داشته باشد.

در این نشست که  مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون و قاسمعلی فیروزی مدیر تیم‌های ملی حضور داشتند، مقرر شد با توجه به پیگیری‌های این کمیته و برگزاری منظم اردوهای تیم ملی از قبل از آغاز سال 1403 کمک مالی لازم برای هر چه بهتر و مطلوب‌تر برگزار شدن اردوهای تیم ملی از سوی  کمیته المپیک جهت کسب سهمیه و حضور موفق در بازی‌های المپیک  صورت بگیرد.

مطیعی: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات دوومیدانی ندارد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • امیری: امیدوارم تیم لایق‌تر قهرمان لیگ شود/ حساسیت باعث کسل شدن بازی شد
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال | فقط ستاره پوستر؟
  • اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک بعد از ۱۲ سال