Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپهر سوره هنر، استاد محمد جواد محبت، در مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان « مهرواره ملی شعر وحدت» در تالار سوره حوزه هنری پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دایمی و بین المللی شعر وحدت اسلامی را ارائه داد که این پیشنهاد با تایید سایر سخنرانان روبه رو شد.

در این مراسم سخنرانان نیز بر اهمیت «شعر» در انتقال معارف اسلام و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی و تاسیس یک دبیرخانه دایمی فرهنگی و هنری با موضوع وحدت اسلامی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حجت الاسلام عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و با شعرخوانی شاعران مطرح کشور و برگزیدگان مهرواره برگزار شد، در ابتدای مراسم، پیام استاد جواد محبت – شاعر مطرح کشور و دبیر مهرواره- پخش شد.

استاد محبت در بخشی از این پیام گفت: بزرگترین مفاهیم بشری و فرهنگی را می‌توان در قالب شعر بیان کرد، علایق و ارکان ملی و مذهبی مشترک تمامی ادیان را شعر می‌تواند بیان کند. شعر وحدت، دست مهر، عاطفه و آشتی است، که دلهای سلیم را به هم نزدیک می‌کند. شعر وحدت می‌تواند پلی باشد که عاشقان نور و سیرت رسول اکرم(ص) را از این سو و آن سوی جهان به هم رساند.

دبیر مهرواره در ادامه پیام خود افزود: امیدوارم که دبیرخانه چنین جشنواره‌هایی نه تنها دائمی شود، بلکه به همت مسئولان،عزیزان و بانیان، این جشنواره به خارج از مرزهای ایران و سراسر کشورهای اسلامی نیز کشیده شود و در آینده، بخش‌های جنبی و شعر بین‌الملل وحدت هم به این حرکت عالی اضافه گردد».

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی
حجت الاسلام عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مراسم، پس از شعرخوانی چند نفر از برگزیدگان در سخنانی با بیان اهمیت پرداخت هنری به موضوع وحدت و معارف اسلامی گفت: کسی که قلم، هنر و فکرش در مسیر این نگاه بلند ایفای نقش می‌کند، حتما در عمق وجودش و عمق قلبش بر این کلامی که بر زبانش جاری می‌شود، اعتقاد عمیقی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت گفت : تفرقه عارضه ای است که منشاء اصلی آن دشمنان قسم خورده اسلام هستند که هر جا که بتوانند از شمشیر تفرقه، برای مقابله با کسانی که قصد مقابله با ظلم و فساد را دارند استفاده می کنند.

وی گفت: تشکیل یک دبیرخانه دایمی می تواند توجه همه جانبه به عرصه های فرهنگی و هنری و خصوصا شعر در زمینه وحدت اسلامی را داشته باشد، این دبیرخانه می‌تواند مرکزی باشد که همه کسانی که علاقه به خدمت در این زمینه را دارند را گرد هم جمع کند.

حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت نیز در این مراسم گفت: هنر و ادبیات، از عناصر اصلی تغییردهنده هویت جاهلی به سمت پیشرفت و هویت اسلامی بود و در این میان، ابزار فوق العاده‌ای که در قله هنر قرار داشت شعر بود که می‌تواند جوشش و آگاهی را به انسان هدیه دهد و در این میان، «شعر وحدت» ممتازترین نوع شعر است.

وی با بیان اینکه شعر امروز باید سه ویژگی مهم حقیقت، خیر و زیبایی را داشته باشد، گفت: شعر باید برگرفته از معارف حقیقی باشد و خیر را در سطح جامعه بگستراند و زیبایی معارف اسلام را به رخ دیگران بکشد و این همان «شعر آیینی» است؛ چنین شعری است که می‌تواند وحدت را هم در عرصه ملی و هم در عرصه اسلامی ایجاد کند و فرد به جای آنکه بگوید که شیعه یا سنی هستم می‌گوید مسلمانم و به جای آنکه بگوید که از این یا آن قومیت هستم– که البته همگی قابل احترامند- می گوید ایرانی‌ام.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با بیان اینکه شعر آیینی باید مشتمل بر ۵ مولفه باشد گفت: اجتماع حول محور رسول الله (ص)، پرداختن به مساله فلسطین و جلوگیری از فراموشی در این زمینه، تلاش برای جلوگیری از بدبینی، روشنگری نسبت به استکبار و تشکیل یک نهضت علمی، منطقی و فراگیر برای ریشه کنی تکفیر، باید مهمترین پایه های این نوع از شعر باشند.

لطفیان با استقبال از ایجاد دبیرخانه دائمی بین المللی، گفت: ما در این زمینه حاضر به همکاری با دیگر دوستان هستیم و پیشنهاد می‌کنیم در سطح اول برای فارسی زبان‌های دنیا و بعد در زمینه زبان هایی که در سطح جهان اسلام رایج هستند فعالیت کنیم.

در ادامه مراسم، عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با استقبال از پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی، آمادگی حوزه هنری برای همکاری در زمینه فعالیت های ملی و بین المللی در این زمینه را اعلام کرد.

برچسب‌ها حوزه هنری انقلاب اسلامی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور سازمان تبلیغات اسلامی دبیرخانه دایمی حجت الاسلام وحدت اسلامی بین المللی حوزه هنری شعر وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز