Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@08:58:40 GMT

قیمت گذاری گندم به هفته آینده موکول شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۲۱۸۰

به گزارش اکوفارس، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه قیمت گذاری گندم به هفته آینده موکول شد، اظهار کرد: گرچه قرار بود دوشنبه هر هفته جلسه شورای قیمت گذاری تشکیل شود، اما این هفته جلسه برگزار نشد، در حالی که قرار بود در ارتباط با موضوع قیمت گندم بحث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تاکنون شورای قیمت گذاری نرخ چغندرقند، دانه‌های روغنی و چای را اعلام کرده است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم از نیمه اول فروردین هر چه سریع‌تر قیمت گذاری این محصول استراتژیک باید انجام شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در هفته آینده بیان کرد: با وجود آنکه تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی به نفع دلالان است، امیدواریم در جلسه آتی شورای قیمت گذاری نرخ خرید گندم اعلام شود، در غیر این صورت با ورود دلالان، گندم تولیدی از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شود.

هاشمی ادامه داد: با برآورد هزینه‌های تولید از نقاط مختلف کشور و احتساب سود معقول، بنیاد ملی گندمکاران نرخ ۵ هزار و ۳۰۰ تومان را برای خرید تضمینی هر کیلو گندم پیشنهاد داده است و باید منتظر ماند که چه نرخی در شورا به تصویب می‌رسد.

پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، تصریح کرد: با توجه به سطح زیر کشت و شرایط مطلوب مزارع پیش بینی می‌شود که تولید گندم به حدود ۱۴ میلیون تن برسد که طی سال‌های قبل به علت نرخ پایین گندم و امتناع کشاورز از عرضه به مراکز دولتی و هدر رفت گندم در سایر بخش ها، دولت اقدام به واردات می‌کرد که با اصلاح نرخ منطقی، مشکلی در تامین نداریم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بنیاد ملی گندمکاران قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به برداشت گندم در مزارع استان با مشارکت ۳۲۰ کمباین گفت: تاکنون حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن محصول گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است. - اخبار استانها -

رضا تنگستانی مکان در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به استقرار مراکز خرید گندم در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: امسال 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش گندم آبی قرار گرفت که با توجه به وضعیت بارش باران پیش بینی می‌شود حدود 40 هزار تن گندم برداشت و خریداری شود.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان و گندم دوروم  18 هزار تومان تعیین شده است.

 تنگستانی مکان گفت: تا به امروز حدود 28 هزار و 400 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: محصول گندم آبی در استان بوشهر با بکارگیری 320 دستگاه کمباین در حال برداشت است.

وی با بیان اینکه خرید گندم توسط 13 مرکز خرید صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی شامل 2 مرکز دولتی انبار چغادک و سیلوی برازجان، 3 مرکز کمیسیون کارخانجات آرد در دشتی، دشتستان و 8 مرکز مباشر تعاون روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد