Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مردم شریف و ولایتمدار، ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی هستند و مسوولان و مدیران باید مشکل معیشتی آنان را بر طرف کنند.

به گزارش ایرنا، ‌عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بقیه‌الله‌ اعظم کاشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز درختکاری، افزود: از انقلاب اسلامی عبور کرده‌ایم و نظام اسلامی تشکیل شده و در حلقه سوم  یعنی در دولت اسلامی قرار گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جنبش و قیام انقلابی زمینه را برای تشکیل نظام جدید آماده کرد و به لطف خدا این حرکت انقلابی در مقابل عناصر ضدانقلاب، منافقان و در هشت سال دفاع مقدس ادامه یافت.

به گفته وی، باید تلاش شود انقلاب به دولت و جامعه اسلامی و پس از آن به امت واحد اسلامی با قیام حضرت مهدی (عج) برسیم.

خطیب جمعه کاشان با طرح این پرسش که آیا تمامی امور کشور از جمله سواحل دریا، بازار، کلاس‌ دانشگاه‌ها و محیط مدرسه‌ها بر اساس ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است؟ اظهار داشت: ممکن است چند عنصر در قالب دین باشد اما تمامی آنها بر پایه دین مبین اسلام نیست.

وی افزود: در دستگاه‌های اجرایی مرد و زن به صورت مختلط کار می‌کنند و امکان جدا کردن آنها نیز وجود دارد، اگر این مهم انجام نشود، دولت اسلامی نیست.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه برخی کشورهای غربی، سواحل دریا را بین مردان و زنان تفکیک کرده‌اند، افزود: در برخی سواحل دریای کشور اختلاط بین مرد و زن وجود دارد؛ وقتی می‌گوییم دولت اسلامی یعنی باید تمامی امور و تشکیلات آن بر پایه اسلام شکل گرفته باشد.

به گفته وی، اگر در شهر با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر از این فریضه واجب حفظ و حراست می‌شود نباید در باغ‌ها چالش‌های اخلاقی ایجاد شود، چرا که هنوز نتوانسته‌ایم بر این مشکل پیروز شویم.

خطیب جمعه کاشان با یادآوری آیاتی از قرآن مجید تاکید کرد: نظام اسلامی مخالف گردشگری نیست، بلکه کارهایی که در فضای مجازی به نام گردشگری برگزار می‌شود، زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی و در خور و شان خون پاک شهدا نیست.

وی تصریح کرد: هرگز نباید از خون شهیدان غافل شویم، چرا که شرمنده آنان خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: امام جمعه کرمان: مردم از امر به معروف و نهی از منکر واهمه دارند امام جمعه مشهد: بزه‌کاری‌ها بسیار کمتر شده/ بسیاری از اراذل و اوباش دیگر توان قدرت‌نمایی برای مردم را ندارند رئیسی: مردم نمی‌پذیرند یک فساد چند بار در جامعه تکرار شود لینک کوتاه: asriran.com/003Faz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دولت اسلامی جمعه کاشان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه مهم شوراها گفت: شوراها باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته و به محلی برای سوء استفاده از قدرت تبدیل نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل مهم شوراها در قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و تا امروز هم نقش‌آفرین است.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین لوازم عضویت در شوراهای شهر و روستا بوده و انتظار خدمت گسترده از این شوراها برای مردم فراوان است.

امام جمعه قم گفت: شوراها باید از افراد دلسوز و متخصص انتخاب شوند چرا که دلسوزی برای مردم یکی از اصول مهم موفقیت شوراها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود اعضای شوراها دچار تخلفات و جرم‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: الزام به قوانین و سو استفاده نکردن از قدرت از مهم‌ترین اصولی است که شوراها باید به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید توانمندی بسیار خوبی داشته باشند، گفت: افراد ناتوان صحنه شوراها را برای افراد توانمند باز کنند تا این شوراها با همکاری دولت بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: هر ساعتی که برای تعلیم و تربیت نسل جوان صرف شود، عبادت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما از نظر بودجه باید تأمین بوده و نیروهای متوکل، صبور و متدین در آن به مردم خدمت کنند.

وی جایگاه کارگران در دین اسلام را جایگاهی بسیار رفیع دانست و از مسئولان خواست در شرایط جنگ اقتصادی حمایت بیشتری از قشر کارگر و تولید داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق افزود: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کرده و ثابت کردند که با توکل به خداوند متعال می‌توان بر تمام قدرت‌های مادی چیره شد؛ همانطور که موشک‌های کشورمان از مرز پدافندهای هوایی کشورهای قدرتمند جهان عبور کرد و باید توجه داشت این عملیات موجب از دست رفتن حیثیت رژیم صهیونیستی دانست که جبران آن ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان تا پای جان برای حراست از حجاب ایستاده‌اند گفت: حجاب یک واجب شرعی است و نباید از آن کوتاه آمد؛ در مسئله حجاب نگاه‌های متفاوت فقهی نباید موجب سو استفاده دشمن شود و در این راستا طرح نور باید استمرار یافته و تمام اقشار مؤمن به آن کمک کنند.

کد خبر 748104

دیگر خبرها

  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند