Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:03:17 GMT

صلح و سازش 2 طایفه در قلعه‌گنج بعد از 15 سال

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۲۶۷۰

صلح و سازش 2 طایفه در قلعه‌گنج بعد از 15 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، با پیگیری و میانجی‌گری سپاه قدس جنوب شرق و جمعی از معتمدین دادگستری، درگیری ونزاع بین دو طایفه «کروئی» و «کرمی هوت» در منطقه شهرستان قلعه‌گنج ظهر امروز با حضور نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی و همچنین جمعی از سران طوایف جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان پس از سال‌ها به صلح و سازش منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن نسب‌امیری فرمانده سپاه شهرستان قلعه‌گنج در این آیین وحدت‌بخش گفت: سران طوایف نقش برجسته‌ای بسیار بالای در برقراری امنیت و حل منازعات و درگیری‌ها را در منطقه دارند.

وی عنوان کرد: فتنه‌هایی کوچک می‌تواند یک جامعه را فلج کند از دامن زدن به فتنه‌ها کوچک و بزرگ در جامعه پرهیز کنیم که همین تعصبات و باعث دامن زدن به انواع گناهان می‌شوند.

نسب‌امیری افزود: طایفه کرمی هوت و کروئی سوابق ارزشمندی در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت و همچنین دفاع از مرزهای در داخل کشور دارند که نیاز هست این دو طایفه مانند گذشته در کنار هم باشند و برای حفظ ارزش‌های نظام و کشور مانند سابق با هم هماهنگ و یکصدا باشند.

به گزارش فارس، مشکلات به وجود آمده بین دو طایفه مذکور بر اثر وقوع دو قتل از طرفین بوده که با تشکیل این نشست، اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: صلح و سازش قلعه گنج جنوب کرمان قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • راهپیمایی جمعی از بانوان آستارایی در حمایت از طرح نور فراجا
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس