Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد گفت: با وجود همه محدودیت ها، منابع حاصل از فروش نفت به کشور در حال افزایش و گشایش‌هایی در منابع ارزی کشور در خارج نیز ایجاد شده است.

فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با کار آفرینان و تولید کنندگان با بیان این که در سه ماهه سوم امسال، رشد اقتصادی غیر نفتی و همچنین با احتساب نفت مثبت بوده و آمار‌های اقتصادی امیدوارکننده است افزود: با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در 30 سال گذشته، در یازده ماه امسال، صادرات غیر نفتی به 32 میلیارد دلار و واردات به 34 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این در حالیست که 85 درصد واردات ما مواد اولیه و کالا‌های سرمایه‌ای است.

وزیر اقتصاد گفت: در ده ماه امسال، هزار و 400 هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی تسهیلات پرداخت شده که این رقم در کل سال گذشته 975 هزار میلیارد تومان بوده است.

دژپسند افزود: با وجود همه محدودیت ها، منابع حاصل از فروش نفت به کشور در حال افزایش و گشایش‌هایی در منابع ارزی کشور در خارج نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه گمرک، مالیات و همچنین تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: بازار سرمایه می‌تواند در تامین مالی اقتصاد نقش اصلی را داشته باشد این در حالیست که بین بنگاه‌های اقتصادی به ویژه کارخانه‌های بزرگ هنوز استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به طور کامل جا نیافتاده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شورای عالی بورس، آمادگی کامل دارد تا به بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به تامین مالی از بورس کمک کند.

برچسب ها: منابع ارزی ، وزارت اقتصاد ، گشایش اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NJG

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: منابع ارزی وزارت اقتصاد گشایش اقتصادی منابع ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری با اشاره به موضوع مردمی سازی اقتصاد، گفت: نام‌گذاری ۱۶سال، به عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که باوجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.   نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، بر پایه نقش مردم در اداره امور استوار شد، اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد_سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.   وی افزود: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیت اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سود‌های سرشار برسند.   عسگری تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزار‌های تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت