Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه فوریه (بهمن‌ماه - اسفندماه) برای دومین ماه پیاپی افزایش یافت و از 2 میلیون و 100 هزار بشکه گذشت.
به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه مارس اوپک نشان می‌دهد تولید نفت خام ایران بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه (دی‌ماه - بهمن‌ماه) با افزایش 35 هزار بشکه‌ای به 2 میلیون و 120هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تازه‌ترین گزارش اوپک همچنین نشان می‌دهد 13 عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه فوریه 24 میلیون و 848 هزار بشکه نفت خام تولید کردند که 647 هزار بشکه کمتر از 25 میلیون و 496 هزار بشکه ماه ژانویه است.
عربستان با کاهش 930 هزار بشکه‌ای بیشترین کاهش تولید نفت خام اوپک در ماه فوریه را به خود اختصاص داد. تولید نفت خام این کشور در ماه فوریه 8 میلیون و 150 هزار بشکه اعلام شده است.
تولید نفت خام عراق در ماه فوریه 59 هزار بشکه افزایش یافت و به 3 میلیون و 898 هزار بشکه رسید. این کشور هم‌اکنون دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است.
افزایش بیش از 6 دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران
قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه 6 دلار و 28 سنت افزایش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه فوریه 60 دلار و 66 سنت ثبت شد، در حالی که در ماه ژانویه هر بشکه 54 دلار و 38 سنت بود.
قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه فوریه با افزایش بیش از 12.3 درصدی به 61 دلار و 49 سنت برای هر بشکه رسید که 6 دلار و 71 سنت بیشتر از ماه ژانویه است.
اوپک در تازه‌ترین گزارش خود میانگین تقاضای جهانی برای نفت در سال 2021 را 96 میلیون و 270 هزار بشکه در روز اعلام کرده که 5 میلیون و 890 هزار بشکه بیشتر از سال 2020 است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تازه ترین گزارش تولید نفت خام ماه فوریه افزایش یافت ماه ژانویه هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین