Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس گزارش‌های ثبت شده در "سیستم گزارش‌دهی عوارض جانبی واکسن در مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا"، یکی از ساکنان ایالت یوتا چند روز پس از واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا و به دلیل از کار افتادگی ناگهانی چند عضو حیاتی خود در بیمارستان جان باخت.

روزنامه "نیویورک پست" در این باره نوشت: "کاسیدی کوریل" زن ۳۹ ساله‌ای که طبق اظهارات اعضای نزدیک خانواده‌اش هیچ مشکل و بیماری نداشته و کاملا سلامت بوده، در ۵ فوریه - چهار روز پس از تزریق دومین دوز از واکسن مدرنا تولید این شرکت آمریکایی جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین کاسیدی می‌گویند: او تصمیم گرفت واکسن بزند زیرا در بخش جراحی پلاستیک کار می کرد و نمی خواست جان بیماران را به خطر بیندازد و همچنین بعد از تزریق دوز اول، به سایر اعضای خانواده نیز پیشنهاد داده بود که برای او هیچ مشکلی پیش نیامده و می توانند واکسن را تزریق کنند.

بنابر گزارش‌های دریافتی، این زن به غیر از درد در بازو، اولین تزریق را بدون عوارض جانبی انجام داد. با این حال پدر وی می‌گوید که دخترش بلافاصله پس از تزریق دومین دوز در اول فوریه، بیمار شد و از تپش قلب شدید شکایت داشت.

روز بعد وضعیت او کمی بهتر شد و با خواهر بزرگترش به خرید رفتند. با این حال عصر همان روز حال کاسیدی دوباره رو به وخامت گذاشت. این زن دو روز بعد را نیز در رختخواب گذراند و به والدین خود اطمینان داد که چنین وضعیتی پس از واکسیناسیون جای نگرانی ندارد. اما بالاخره در روز سوم پس از تزریق، صبح زود پدرش را از خواب بیدار کرد و از وی خواست که فورا او را به بیمارستان منتقل کند و گفت که حالش به گونه‌ایست که نیاز به بستری شدن در بخش اورژانس دارد.

پس از بستری شدن در بیمارستان، پزشکان از کاسیدی آزمایش خون گرفتند و متوجه شدند که به شدت بیمار است و کبد وی از کار افتاده است. بیمار فورا به یک مرکز پزشکی بزرگ منتقل شد تا آماده پیوند کبد شود. مادر و پدر بیمار داوطلب شدند که اهداء عضو کنند اما وضعیت دخترشان به سرعت وخیم شد و در عرض چند ساعت، کلیه و قلب وی از کار افتادند.

این زن که صاحب یک فرزند نیز بوده، ظرف ۳۰ ساعت بعد از رسیدن به بیمارستان جان باخت. هرچند به درخواست خانواده‌اش کالبدشکافی روی جسد او انجام شد اما یک نهاد قانونی پزشکی اعلام کرد که به دلیل مقررات محرمانه نمی‌تواند در این مورد نظری بدهد و هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

در حالی که تولیدکنندگان و مقامات بهداشتی در آمریکا و اروپا همچنان اصرار به ایمن بودن واکسن‌های تولیدی خود علیه ویروس کرونا دارند اما بازهم مواردی از فوت و آلرژی‌های شدید پس از تزریق این واکسن‌ها در کشورهای مختلف گزارش می‌شود در حالیکه مطالعات دقیقی روی آنها صورت نگرفته است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۲/۲۲) واکسن کرونای ناصر خسرو! افزایش ۱۰برابری کشندگی کرونای جهش‌یافته جدی‌ترین هشدارهای ناشی از کم خوابی درمان "ام‌اس" با راهکارهای طب سنتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحد آمریکا برجام پس از تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد