Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:05:31 GMT

خانه تکانی شیراز با طوفان خاک

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۴۳۷۱

خانه تکانی شیراز با طوفان خاک

به گزارش ایرنا،وزش باد شدید عصر جمعه ۲۲ اسفندماه ۹۹ در سطح کلانشهر شیراز آغاز شد و در لحظه انتشار این گزارش نیز ادامه دارد.

وزش باد شدید موجب سقوط درختان و تیرهای برق و در پی آن قطع برق در بسیاری از نقاط شیراز و افتادن درختان و تابلوها در کوچه و خیابان و بر روی خودروها و تاسیسات شهری شده است.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا در حال حاضر بسیاری از خیابان های شیراز ازجمله کمربندی مملو از شاخ و برگ و تنه قطع شده درختانی است که باد با خود به هر سو می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان گرد و خاک در هوای شیراز، هم اینک زیاد است و همزمانی این وضعیت با بارندگی، باران گل و لای بر سر شیرازی‌ها فرود آورده است.

بروز این وضعیت در کنار قطع برق بسیاری از محلات و خیابان های شیراز خصوصا کمربندی پر خطر این کلانشهر موجب بروز تصادفاتی نیز شد.

ترافیک در بعضی نقاط این کلانشهر نیز گزارش شد. 

بسیاری از درختان کهنسال و بلندقامت شیراز در سطح شهر ازجمله سروهای کهنسال و برافراشته باغ ملی شیراز قطع و به زمین افتاده است.

برخی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و معابر ازجمله تابلوهای ورودی شهر جدید صدرا نیز در پی این باد شدید بر روی خودروهای عبوری سقوط کرده است.

در بعضی از خیابان ها و کوچه های شیراز ماموران امدادی و مردم در حال برداشتن شاخ و برگ درختانی هستند که بر در و دیوار خانه های مردم و یا بر سقف اتومبیل ها سقوط کرده است.

شدت وزش این باد کم سابقه در شیراز به حدی بود که برخی کولرها و شیروانیهای ساختمان‌ها را نیز جابجا کرد.

بنا بر اطلاع رسیده از فرودگاه شیراز، پروازهای این فرودگاه نیز متوقف شده است.

شهرداری شیراز نیز با وجود احتمال بارندگی مسیرهای عبوری و کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز را مسدود کرده است. 

۳۰ عملیات امداد مرتبط با طوفان شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از عصر جمعه تاکنون ۳۰ عملیات امداد مرتبط با باد و طوفان شدید در شیراز انجام شده است.

محمدهادی قانع افزود: این عملیات ها شامل شکستگی درخت، قطع برق و حبس افراد در آسانسور و سقوط سقف های شیروانی بوده است.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست دارم که در این شرایط اگر کار مهم و ضروری در سطح شهر ندارند از تردد در معابر و خیابان ها و همچنین قرار گرفتن در کنار ساختمان های بلند و تیرهای برق و درختان نیز جدا خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: همه ایستگاه های آتش نشانی شیراز اکنون در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

دودکش‌ها را در طوفان کنترل کنید

وی در ادامه تاکید کرد: شهروند در این شرایط باید حتما دودکش بخاری ها را کنترل کنند زیرا وزش شدید باد ممکن است کلاهک ها را که در ارتفاعات است انداخته و یا خار و خاشاک در مسیر دودکش قرار گرفته باشد.

باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت شیراز را درنوردید

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: وزش باد شدید با سرعتی حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت کلانشهر شیراز را درنوردید.

مهرداد قطره سامانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت وزش باد کنونی در شیراز حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

وی ادامه داد: پیش بینی وزش باد با این شدت از روزهای گذشته شده بود که همراه با گرد و خاک انتقالی از عراق و مرزهای جنوبی کشور که به سمت ایران در حرکت است و به همین دلیل بارش کنونی در شیراز همراه با گل و لای می باشد.

وی اضافه کرد: تداوم این وضعیت تا ساعت آینده و حدود ۲ بامداد روز شنبه ۲۳ اسفندماه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تاکید کرد: برای فردا شنبه ۲۳ اسفندماه نیز تا قبل از ظهر هوای نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: برای عصر فردا شنبه هوای آفتابی رفته رفته با کاهش ابر برای شیراز پیش بینی می شود.

تندباد،مناطقی از شیراز را خاموش کرد

برق بسیاری از مناطق شیراز در پی وزش این باد شدید و کم سابقه قطع شده که اغلب نیز با گذشت دقایقی مجددا وصل شده است.

باقر احمدی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز در این باره اعلام کرد که خاموشی مناطقی از شهر بر اثر تندباد ظرف ۱۵ دقیقه برطرف می شود.

پروازهای شیراز هم مختل شد

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس گفت: وزش باد شدید و تغییر ناگهانی جهت وزش باد که در اصطلاح سبب ایجاد ‘قیچی باد’ می‌شود، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را مختل کرد.

غلامرضا کریم آقایی، شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط نامساعد جوی در فرودگاه شهید دستغیب سبب شد که سه پرواز از مقصد تهران به شیراز در فرودگاه اصفهان به زمین بنشیند.

وی ادامه داد: پرواز بندرعباس – شیراز نیز به فرودگاه بندرعباس و پرواز کیش شیراز نیز به فرودگاه جزیره کیش بازگشتند.

او اظهار داشت: ۲ پرواز شیراز – آبادان شیراز – ماهشهر نیز به دلیل نامساعد بودن هوا باطل اعلام شد.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس تصریح کرد: ۲ پرواز از مقصد شیراز به تهران و ۲ پرواز از مقصد شیراز به جزیره کیش نیز تا اطلاع ثانوی تاخیر دارد.

کریم‌آقایی افزود: پرواز مسقط به شیراز که قرار بود در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه انجام شود به دلیل شرایط نامساعد فرودگاه شیراز تا اطلاع ثانوی تاخیر خواهد داشت.

وزش باد شدید و تندباد در شیراز باعث مصدومیت ۱۸ نفر شد

دکتر محمدجواد مرادیان،مدیر اورژانس فارس نیز گفت: با وزش باد شدید و تندباد امروز در شیراز ۱۸ نفر به این خاطر دچار مصدومیت شدند که از این تعداد ۱۵ نفر راهی مراکز درمانی و ۳ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

مدیر اورژانس فارس از افتادن تابلویی در ورودی شهر شیراز بر روی خودرو پراید خبر داد و گفت: در ساعت ۱۹:۵۱ این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد و ۵ مصدوم این حادثه توسط دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

مرادیان گفت: با توجه به وزش باد شدید و وجود ریز گردهای فراوان در هوا بیماران پر خطر همانند بیماران آسمی، بیماران قلبی، مادران باردار، کودکان و افراد مسن تا پایدار شدن وضعیت جوی و اتمام آلودگی هوا از خانه بیرون نیایند.

برچسب‌ها بارندگی طوفان شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی طوفان شیراز بارندگی طوفان شیراز اخبار کنکور وزش باد شدید خیابان ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا

 «حسام قربانعلی» افزود: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • بارش بهاری و وقوع طوفان‌های لحظه‌ای همراه با صاعقه آسمان اصفهان را در بر می‌گیرد
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • طوفان مهیب کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید (فیلم)
  • بارش شدید باران همراه با طوفان در بهبهان + فیلم
  • سامانه بارشی جدید با طوفان و رعد و برق شدید وارد شیراز شد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید