Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@18:30:40 GMT

چرا حضور در المپیک برای تنیس روی میز ایران مهم است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۴۹۹۶

چرا حضور در المپیک برای تنیس روی میز ایران مهم است؟

محمود نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: بیش از هرچیز کسب سهمیه می‌تواند انگیزه‌های بسیاری در بین مستعدین و ورزشکاران جویای نام ایجاد کند، خصوصا برای کشوری مثل ایران که در تنیس روی میز هنوز به استمرار مدال آوری و توسعه واقعی به مانند کشورهای برتر آسیا و جهان نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهای بسیار خوبی بعد از انقلاب و در فدراسیون‌های مختلف انجام شده، اما هنوز ظرفیت های بالقوه زیادی داریم که بالفعل نشده است. بنابراین گرفتن سهمیه المپیک شرایط بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد، به شرطی که از این فرصت برای توسعه کمی و کیفی تنیس روی میز در همه ابعاد استفاده کنیم و در باد تبلیغات و یا تسویه حساب‌های شخصی بعد از آن گرفتار نشویم.

وی ادامه داد: اگر موج ایجاد شده بعد از کسب سهمیه المپیک به خوبی مدیریت و سپس برنامه ریزی مناسب در قالب نگاهی استراتژیک باشد، قطعا توسعه کمی و کیفی، ارتقا و پایداری موفقیت را به دنبال خواهد داشت، از این رو کسب سهمیه در درجه اول و سهمیه بیشتر در درجه دوم و کسب سهمیه با جنسیت متفاوت که اهمیتی فراتر از دو مورد قبلی دارد، برای پینگ پنگ ما بسیار مهم است.

*نگاه مدیران وزرات و کمیته به تنیس روی میز تغییر کرد

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۲۰۱۶ کسب سهمیه المپیک به بهترین شکل ممکن برای ما رخ داد، عنوان کرد: افزایش بی سابقه جمعیت در این رشته، افزایش سرانه بیمه ورزشی، اجرای تمام و کمال طرح عظیم استعدادیابی ملی و توجه ویژه داخلی و بین‌المللی به منتخبین این طرح، برگزاری دوره‌های مستمر آموزش و ارتقای مربیگری و داوری، اردوهای ملی مستمر، توسعه میزبانی‌ها، حضور چشمگیر همه رده‌های سنی در مسابقات بین المللی رنکینگ ساز، برنامه‌ریزی مدون تمرینی مسابقاتی برای رده‌های سنی پایه، تغییر نگاه مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، تمایل اسپانسرها‌‌ و توجه ویژه رسانه ملی، همگرایی مثبت در خانواده این ورزش و بسیاری دیگر از اتفاقات حاصل بهره گیری از مزایای موج مثبت کسب سهمیه بود که ضووعبعد از ۶۰ سال به مدال آوری در جوانان آسیا و بازی‌های آسیایی منجر شد. 

* شانس کسب سه سهمیه را داریم

نظری با تاکید بر اینکه برای المپیک توکیو هم شانس‌مان بالاست، گفت: یک سهمیه مردان و یک سهمیه زنان از طریق آسیای میانه کماکان برایمان فرصت بسیار خوبی ایجاد کرده و از سوی دیگر شانس المپیکی شدن از طریق رنکینگ جهانی، انتخابی جهانی برای برادران عالمیان وجود دارد. در بخش بانوان نیز شانس کسب سهمیه بیشتر از طریق آسیای میانه محتمل است. دختران ما در آسیای میانه فقط دو رقیب ازبک و دو رقیب قزاق دارند که به نظر می‌رسد قزاق‌ها  از نظر فنی بهتر از ازبک‌ها باشند.

* رنکینگ نمی‌تواند ملاک پیش بینی نتایج باشد

نظری عنوان کرد: ارتقای رنکینگ هم از نظر کسب سهمیه مستقیم و هم از نظر سید مناسب برای جداول مختلف انتخابی المپیک بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برنامه ریزی برای نیل به این هدف، باید بلافاصله بعد از هر المپیک از اهداف فدراسیون‌ها برای چند ورزشکار دارای شانس باشد. در حال حاضر رنکینگ ورزشکاران ما ‌نمی‌تواند تنها ملاک پیش بینی نتایج در مقابل رقبا و یا میزان انتظارات از ورزشکاران باشد، چرا که بدون شک جایگاه فنی پسران و دختران ما بسیار بهتر از رنکینگ‌های فعلی آنهاست. به نظرم ما حتی با شرایط فعلی نیز پتانسیل کسب حداقل سه سهمیه را داریم و امیدوارم ورزشکاران ما در قطر به حق خود برسند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تنیس روی میز سهمیه المپیک نوشاد عالمیان نیما عالمیان محمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز فدراسیون تنیس روی میز خبرگزاری المپیک سهمیه المپیک تنیس روی میز کسب سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول

سایت آمریکایی نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان را رقیب احتمالی اسپنسر لی در راه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ در آخرین مسابقه گزینشی عنوان کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت آمریکایی فلورستلینگ (flowrestling)، با بازنشر فیلم کشتی‌های علیرضا سرلک در مسابقات جهانی نروژ، او را حریف احتمالی اسپنسر لی در آخرین مسابقه گزینشی المپیک عنوان کرد.

اسپنسر لی به تازگی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و دردو مبارزه موفق به شکست توماس گیلمان شد و دوبنده تیم ملی کشورش را از آن خود کرد. آمریکایی‌ها در دو مسابقه گزینشی قبلی در بلگراد و مکزیک (مسابقات قهرمانی جهان و گزینشی پان‌آمریکن) نتوانستند در دو وزن 57 و 65 کیلوگرم سهمیه بگیرند و حالا اسپنسر لی و زین رترفورد که در انتخابی اخیر آمریکایی‌ها در این دو وزن اول شده‌اند، در فاصله‌ای نسبتا کوتاه با انتخابی داخلی‌شان، ابتدا باید برای تیم ملی کشورشان در مسابقات گزینشی جهانی سهمیه گرفته و پس از آن راهی المپیک شوند.

تیم ملی آمریکا تاکنون در 4 وزن 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم با کایل دِیک، دیوید تیلور، کایل اسنایدر و پاریس میسون سهمیه المپیک گرفته که هر چهار نفر نیز در مسابقات جهانی 2023 بلگراد موفق به کسب سهمیه شدند. این تیم عملکرد قابل قبولی در مسابقات گزینشی قاره‌ای (گزینشی پان‌آمریکن) نداشت و با دو ملی‌پوش قبلی خود نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

تیم ملی ایران اما یک گام از آمریکایی‌ها پیش بوده و تا امروز در 5 وزن 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم با رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع سهمیه المپیک گرفته است و تنها در وزن 57 کیلوگرم در استانبول نماینده خواهد داشت.

میلاد والی‌زاده و احمد جوان دو ملی‌پوشی بودند که پیش از این در این وزن مسابقات جهانی و گزینشی آسیایی روی تشک رفته و با ناکامی و بدون کسب سهمیه، مسابقات را به پایان رساندند تا حالا نوبت به علیرضا سرلک برسد که آخرین میدان گزینشی شانس خود برای رسیدن به سهمیه امتحان کند.

سایت آمریکایی، سرلک را نایب‌قهرمان سال 2021 جهان عنوان کرده که قطعا اسپنسر لی باید بداند کار آسانی مقابلش نخواهد داشت. سرلک، این کشتی‌گیر لرستانی در نروژ ملی‌پوش وزن اول ایران شد که بعد از شکست 11 بر صفر جوزپه ویلارو از اکوادور، 7 بر 6 آریان تسیوترین از بلاروس، 7 بر 4 سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه، در فینال 5 بر 3 مقابل توماس گیلمان دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از آمریکا مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

اسپنسر لی با شکست توماس گیلمان در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، به دوبنده وزن اول این تیم رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود نوشاد عالمیان به جدول اصلی مسابقات عربستان
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دومین برد نوشاد عالمیان در تنیس روی میز عربستان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • پیروزی تنیس باز مازندرانی در گام نخست مسابقات عربستان
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست